..: Student Agency zdražuje jízdné z Plzně :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".

Lidé, kteří si zakoupili jízdenku za starou cenu ji mohou rezervovat na konkrétní datum do koce května včetně rezervací na červnové spoje. Poté již nepůjdou použít na rezervaci, ale jen je bez poplatku vrátit. Jízdenky za starou cenu jsou ovšem stále na některých spojích doprodávány a tak se cestující mohou setkat jak s novou, tak i ještě se starou cenou. Což mnohé cestující překvapilo, když jedou pokaždé za jinou cenu.

Za shodnou cenu, 90 korun, jezdí i konkurence, například ČSAD Autobusy Plzeň, nebo Centrum Tour. Ty však dovezou cestující až do centra Prahy, kdežto Student Agency jen na okraj prahy do Zličína, odkud musí pokračovat dál městskou hromadnou dopravou. ČSAD Autobusy Plzeň jezdí na Zličín z Plzně za 70 Kč, navíc nabízejí například 20% slevu na zpáteční jízdné. Jízdenka vlakem přijde mezi hlavními nádražími na 145 korun, zákaznické jízdné na 109 Kč, zpáteční jízdenka pak 261 Kč, resp. 196 Kč.

Zdroj: iDnes.cz, foto: Student Agency


JiříK. | 2.5.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
06.05.2008 (22:30)  
6 kilometru dalnic za 3,5 giga? Sakra, ty ses ale z levneho kraje... Pokud pises o ziskovosti vlaku, tak nevim, proc do toho tahas autobusy...
M: teď je tu ještě otázka, jestli jsou natolik výdělečné, aby si mohl dovolit investovat 3,5 mld. do železničních vozidel... (pekar, dnes, 15:36)

tenzor - no zaprve ty veci co jsi popsal jsou az na tu stewardku docela nulanula nic. Zadruhe, neco z toho urcite pokryje trebas inzerce v nakych tech jejich mediich. Zatreti - tech 30 korun jsem zamerne docela dost nadsadil, naklady toho busu budou asi nizsi...
Jinak zluty nebo nahradni - jen se ptam - ty nahradni jsou levnejsi, ne?
registrovaný uživatel pekař 
06.05.2008 (19:58)  
M: já neřeším jeho ziskovost na poli betonovém, já řeším kolejnice a pražce, fiš. Ono totiž 3,5mld. je investice docela velká. Za to by bylo skoro šest kilometrů dálnic:)
registrovaný uživatel tenzor 
06.05.2008 (19:56)  
M: No tak není v tom nápoj zdarma, stewardka, časopisy, sluchátka, výpalné OSA.. nicméně u běžného autobusu nebo posilového autobusu SA (ten ale nemá 60 míst) je to dobré srovnání. Vždycky jsem říkal, že SA nejvíc vydělává na těch záložních busech i když stojí méně (je to dost psychologie, za stejnou cenu by lidé mohli jet i s kýmkoli jiným a někdy i pohodlněji, ale jedou se SA. A pak někteří nadávají, jaká je to hrůza a že se těšili na ty skvělé služby a měli prd. Pro mně je to, jestli si objednávám místo do žlutého autobusu nebo záložního zcela zásadní informace :) ).
registrovaný uživatel M 
06.05.2008 (19:22)  
Kdyz si objednas bus, tak zaplatis 30 Kc za jeden km. V tehle cene je vsechno - nafta, autobus, plat ridice, plat ucetni, zisk majitele, dane, ... 30 (slovy: tricet) korun za km. Pokud si nechas platit 80 korun za 80 kilometru, tak ses na nule pokud mas v buse 30 lidi. Busy SA maji 61 mist a byvaji vetsinou plne. Taky bych chtel byt takhle hnusne na nule a vlastne nemit zadny zisk, protoze jezdim levne...

Ale treba nam hodis nejaky svuj vypocet, kde dokazes, ze SA je na nule nebo vlastne ve ztrate (a ty autobusy jenom perou kosovsky penize...)
registrovaný uživatel M 
06.05.2008 (19:17)  
pekari, fakt nemam pocit, ze bys to mohl a asi ani chtel pochopit...
Ale jestli to beres tak, ze jakakoliv investice se da udelat jen z predchoziho zisku, tak z toho vzniknou dva zavery
1.banky okmazite zkrachuji
2.investicim zvoni hrana, protoze az se vycerpaji stavajici zisky (ne vsechny investice se ujmou), tak system zkolabuje, protoze nebude jak profinancovavat nove projekty...

PS: Ja myslel, ze s tema vlakama hodla aji nekam jezdit, ne si je koupi a zakope si je na zahradu...
registrovaný uživatel pekař 
06.05.2008 (16:34)  
Foxx: no, za jízdenku dostane 110Kč a z toho zaplatí zaměstnance, energii, kapku z 3,5mld...:)
registrovaný uživatel Foxx  mail  
06.05.2008 (16:31)  
pekař: Ony taky tržby nebudou 100Kč měsíčně :-)
registrovaný uživatel pekař 
06.05.2008 (16:23)  
Chikaketsujin: já chápu, že si na ně půjčí. Ale splátky asi nebudou 100Kč měsíčné...
06.05.2008 (16:13)  
Pekař: To jako myslíš, že to koupí za hotové? Tolik peněz asi hned tak někdo nemá. Prostě si na ně půjčí a ty vlaky budou muset vydělávat natolik, aby bylo na splátky. Je to docela jednoduchá matematika - (splátky, energie, poplatky za DC, zaměstanci). Jediná významná proměnná je množství cestujících a s tou on pracovat umí.
06.05.2008 (15:39)  
pekař: taky dotaz - z čeho Jančura kupuje, resp. splácí ty autobusy?:-)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko