Plzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".
Lidé, kteří si zakoupili jízdenku za starou cenu ji mohou rezervovat na konkrétní datum do koce května včetně rezervací na červnové spoje. Poté již nepůjdou použít na rezervaci, ale jen je bez poplatku vrátit. Jízdenky za starou cenu jsou ovšem stále na některých spojích doprodávány a tak se cestující mohou setkat jak s novou, tak i ještě se starou cenou. Což mnohé cestující překvapilo, když jedou pokaždé za jinou cenu.
Za shodnou cenu, 90 korun, jezdí i konkurence, například ČSAD Autobusy Plzeň, nebo Centrum Tour. Ty však dovezou cestující až do centra Prahy, kdežto Student Agency jen na okraj prahy do Zličína, odkud musí pokračovat dál městskou hromadnou dopravou. ČSAD Autobusy Plzeň jezdí na Zličín z Plzně za 70 Kč, navíc nabízejí například 20% slevu na zpáteční jízdné. Jízdenka vlakem přijde mezi hlavními nádražími na 145 korun, zákaznické jízdné na 109 Kč, zpáteční jízdenka pak 261 Kč, resp. 196 Kč.
Zdroj: iDnes.cz, foto: Student Agency
Mně ten článek tady taky přijde nepatřičný. Podle mého je jeho účelem vzbudit emoce typu "Jé, podívejte se, SA si hraje na svatoušky, ale už taky zdražuje!"
Aneb "zpravodajský" článeček se sám interpretuje, to je laciný trik hodný TV Nova.
George Couser:
Nevšíml jsem si, že by se tu kdy objevil článek o změně tarifu na některé z linek Veolie, která už v železnici dokonce podniká a je též konkurentem ČD.
Mam rad zeleznici, ale Jancura je snad jedinej dopravce v CR ktery je na urovni EU a moderniho roku 2008. Doufam ze jeho vlaky budou drtit konkurenci stejne jako na silnici. Krom toho v clanku neni uvedeno jak je ta ,,levnejsi konkurence,, dotovana (nezajimam se o autobusy tak nevim) jake jsou kvality, jakou maji kapacit....
peter100: Konkurence na koleje patri. Ale nesmi z toho byt fraska jako v CR . pokud si koupim autobus a silnice vede z jednoho mesta do druheho tak zacnu jezdit a platit dalnicni znamku (tedy udrzbu a opravu silnice) platit misto pro parkovani platit udrzbu atd. jenze na zeleznici porad funguje zasly socializmus. Takze proto se tam nedostal RT Expres! Dyt jsou u nas koridory pripravene na rychlost 200km/h a porad se u nas jezdi 160!!! Ziji v Londyne uz dva roky a konkurence zde jen prospiva. Dyt tu jezdi i osobaky 140 po 4 kolejnich korydorech. Moc nepotrebuju jezdit mimo Londyna ale kdyz uz tak si nestezuju a beru vlak co je cisty moderni, tychy, pohodlny a hlavne rychli oproti autobusum ktere tu jsou levnejsi ale pomalejsi(stejne jako ma SA az na to ze nemivaji stewardku a to vsechno okolo kava,noviny,film,WC=kratsi trasy dalkovym jsme jeste nejel). A navrhnout takovou blbost ze se nabydne nejaka zakopana draha SA. To je jako by ste chtel aby Skoda.auto zacla vyrabet babety!!! O tom je busines. Viamont se chytl lokalky connex se fytl lkalky. Nemuzete v trznim sistemu urcovat nekomu kde ma jezdit.... u me v meste se treba nejezdilo za komancu kolem nadrazi protoze nejakej pohlavar nemohl spat kdyz mu tam jezdili dvaktat do hodiny HMD. A po revoluci jak je to rychlejsia lepsi. Nemluve o konkurenci nakladni! A ze jsme ji zasponzorovali .... no jo pozustatek z komunizmu. Nejak to fungovat muselo. Nemohli jsme zastavit, prodat rozpustit cele CD, zdravotnictvi (a presto jsou soukrome kliniky !), polici (presto jsou soukrome ochranky).... at zvitezi lepsi, Spokojeni budou predevsim zakaznici. SZDC ma budovat a starat se o dopravni cestu (vcetne nadrazi!)
Edit: Beru zpět, je tam zmínka o jízdném Pha-Plz vlakem. Ale i tak...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.