Praha - Společnost ČD Cargo se chystá na výraznou obměnu parku motorových lokomotiv. Na počátku dubna totiž vypsala výběrové řízení na 30 rekonstrukcí lokomotiv řad 750 a 753 za 600 až 900 milionů korun. Výběrové řízení je zřetelně šito na míru společnosti CZ Loko, která ČD již v roce 2005 dodala první dva takřka identické stroje řady 755.
"Vyhlášená veřejná zakázka na modernizaci 30 lokomotiv v provedení řady 753.7 vychází ze záměru společnosti ČD Cargo, a.s. nahradit některá méně hospodárná a poruchová starší hnací vozidla takovými, u nichž dojde ke zvýšení provozní spolehlivosti, zlepšení podmínek pro práci obsluhujícího personálu a zároveň ke zhospodárnění provozu," odpověděla minulý týden na dotaz ŽelPage mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Odstavené vraky lokomotiv k rekonstrukci se již delší dobu shromažďují na seřaďovacím nádraží v České Třebové, některé z nich již byly použity pro identické rekonstrukce pro Unipetrol, OKD-Doprava, Viamont či italské zákazníky. Zakázka ale bude také patrně znamenat postupné vyřazování lokomotiv řady 751.
Financování modernizace je plánováno formou leasingu s následnou koupí zadavatelem. Lokomotivy tak budou po dobu realizace v majetku leasingové společnosti, jíž je bude ČD Cargo postupně splácet. Leasingové financování už používají ČD na osobní vozidla delší dobu, dceřinné Cargo k němu přikročí ale vůbec poprvé.
Zdroj: ŽelPage, Tenders Electronic Daily. Ilustrační foto: JTB.

Druhá věc je že Bratislavské 754 do zahraničí jezdili. To že 755 byli zkoušeny na Nučicích a potom na Meziměstí a ne v Liberci a třeba v Lichkově je taky způsobeno že nemůžou do zahraničí.
http://www.flickr.com/photos/czeightyfour/2340851844/in/set-72157604141467635/ - Halenkov
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











