..: Renesance brejlovců: Cargo zrekonstruuje 30 kusů 753.7 :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost ČD Cargo se chystá na výraznou obměnu parku motorových lokomotiv. Na počátku dubna totiž vypsala výběrové řízení na 30 rekonstrukcí lokomotiv řad 750 a 753 za 600 až 900 milionů korun. Výběrové řízení je zřetelně šito na míru společnosti CZ Loko, která ČD již v roce 2005 dodala první dva takřka identické stroje řady 755.

"Vyhlášená veřejná zakázka na modernizaci 30 lokomotiv v provedení řady 753.7 vychází ze záměru společnosti ČD Cargo, a.s. nahradit některá méně hospodárná a poruchová starší hnací vozidla takovými, u nichž dojde ke zvýšení provozní spolehlivosti, zlepšení podmínek pro práci obsluhujícího personálu a zároveň ke zhospodárnění provozu," odpověděla minulý týden na dotaz ŽelPage mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Odstavené vraky lokomotiv k rekonstrukci se již delší dobu shromažďují na seřaďovacím nádraží v České Třebové, některé z nich již byly použity pro identické rekonstrukce pro Unipetrol, OKD-Doprava, Viamont či italské zákazníky. Zakázka ale bude také patrně znamenat postupné vyřazování lokomotiv řady 751.

Financování modernizace je plánováno formou leasingu s následnou koupí zadavatelem. Lokomotivy tak budou po dobu realizace v majetku leasingové společnosti, jíž je bude ČD Cargo postupně splácet. Leasingové financování už používají ČD na osobní vozidla delší dobu, dceřinné Cargo k němu přikročí ale vůbec poprvé.

Zdroj: ŽelPage, Tenders Electronic Daily. Ilustrační foto: JTB.


Honza Beránek / JTB | 16.4.2008 (18:39)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Racek 
17.04.2008 (11:02)  
Josef Petrák: to je otázka, jestli se vyplatí teď utrácet peníze, které za 15 let ušetřím. Protože to znamená, že teď si je musím půjčit, a až nastane ta úspora, můžu taky zjistit, že mi ji celou sežraly úroky ...
registrovaný užívateľ happy 
17.04.2008 (10:36)  
No otázka je,jestli je skutečně potřeba kupovat nové lokomotivy nezávislé trakce,nebo jestli stačí reko loko z řad brejlí a koček.Pokud nové loko,pak jedině elektriky,protože tam je to stáří poměrně vysoké.Laminám je už letos 40 a přitom zajišťují stěžejní výkony v nákladní dopravě a ne vozbu Mn
17.04.2008 (9:25)  
Racek) No, jde tu taky o to, že nový Hercules má větší životnost, než rekonstruovaný brejlovec, jehož podvozek a rám zůstane stále stejný...takže teď se ušetří a dříve přijde nutnost další investice do hnacích vozidel nezávislé trakce.
registrovaný užívateľ Racek 
17.04.2008 (8:22)  
A budou "ondřej-trains" pronajímat ty nové Herkuly za stejnou cenu, jako se nabízí ti repasovaní brejlovci? To se teda divím, že po nich Bazala neskočil :-DDD
17.04.2008 (6:59)  
já bych sešrotoval všecky 750,753, 751 a nakopil nové stroje protože jinak se ze sr.... cargo nedostane a nikam to nepovede.
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
17.04.2008 (6:58)  
happy: Ano, fotím, ale je mi opravdu jedno co...a k těm 810 - mám je rád, ale když se po nich slehne zem, bude místo nich něco jiného. Nebudu za nimi brečet a když budu chtít, zajedu se mrknout na muzejní kusy do depa ;o) . Nejsem šotouš, který ještě dnes brečí za Sergeji v pravidelném provozu, oplakává každou zrušenou 75x, a tak podobně...je mi to fakt šumák. Dokud bude něco jezdit po kolejích, budu to fotit, a je mi opravdu jedno co to bude. A jakožto častý železniční cestovatel modernizaci vozového parku uvítám, ne že ne ;o)
registrovaný užívateľ happy 
17.04.2008 (0:19)  
ad EightyFour: Ano to máš pravdu,to souhlasím,ale trošku nostalgie v běžném provozu neuškodí.Víš to myslím nejlíp sám,jako autor fůry fotek :)
PS: Ať si trošku rejpnu,ty máš rád 810 (rád je fotíš),kdyžto já bych je rád viděl ve vysoké peci ve Vítkově ;)
registrovaný užívateľ Kajman  mail  
16.04.2008 (23:13)  
Kdy by měly být dokončeny se ještě asi neví ? Jen orientačně...
16.04.2008 (22:35)  
Povedal by som, že úvahy o 755 vychádzajú zo starších informácií - http://www.zelpage.cz/zpravy/5508 - správna rada ČD totiž fakt zadala ich nákup, ale nakoniec sa asi zmenil názor, ako píše Jakuza.
dopisovateľ alebo člen ŽP Martin Grill  mail  
16.04.2008 (22:34)  
happy: A? Já ti nevím, ale tenhle pláč za veterány jaksi není na místě...pořád se na ně můžeš jezdit dívat do Třebové, existuje několik muzejních kusů...ale z provozu bych je pomalu ale jistě stahoval, protože s padesát let starými stroji si Cargo moc dobré jméno nevybuduje.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko