..: Renesance brejlovců: Cargo zrekonstruuje 30 kusů 753.7 :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost ČD Cargo se chystá na výraznou obměnu parku motorových lokomotiv. Na počátku dubna totiž vypsala výběrové řízení na 30 rekonstrukcí lokomotiv řad 750 a 753 za 600 až 900 milionů korun. Výběrové řízení je zřetelně šito na míru společnosti CZ Loko, která ČD již v roce 2005 dodala první dva takřka identické stroje řady 755.

"Vyhlášená veřejná zakázka na modernizaci 30 lokomotiv v provedení řady 753.7 vychází ze záměru společnosti ČD Cargo, a.s. nahradit některá méně hospodárná a poruchová starší hnací vozidla takovými, u nichž dojde ke zvýšení provozní spolehlivosti, zlepšení podmínek pro práci obsluhujícího personálu a zároveň ke zhospodárnění provozu," odpověděla minulý týden na dotaz ŽelPage mluvčí ČD Cargo Simona Hradilová. Odstavené vraky lokomotiv k rekonstrukci se již delší dobu shromažďují na seřaďovacím nádraží v České Třebové, některé z nich již byly použity pro identické rekonstrukce pro Unipetrol, OKD-Doprava, Viamont či italské zákazníky. Zakázka ale bude také patrně znamenat postupné vyřazování lokomotiv řady 751.

Financování modernizace je plánováno formou leasingu s následnou koupí zadavatelem. Lokomotivy tak budou po dobu realizace v majetku leasingové společnosti, jíž je bude ČD Cargo postupně splácet. Leasingové financování už používají ČD na osobní vozidla delší dobu, dceřinné Cargo k němu přikročí ale vůbec poprvé.

Zdroj: ŽelPage, Tenders Electronic Daily. Ilustrační foto: JTB.


Honza Beránek / JTB | 16.4.2008 (18:39)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer vrbam 
19.04.2008 (19:15)  
Jakuza a 755: Moc nejásej. Stávalo se, že přijely a zjistily se chyby a jely hned na opravu. Navíc obě mají prohlý rám, jedna víc.
18.04.2008 (18:00)  
jepší by bylo všecko zadratovat a jezdit el. lokomotivami
18.04.2008 (17:51)  
Stoupa: Já samozřejmě měl na mysli 184 vs. 16x. 12x je úplně jiná generace. Taky sem netvrdil, že laminy jsou jako nové, ale jenom to že nějakej čas ještě vydrží a že nahrazovat funkční laminu nemá žádnej přímej ekonomickej přínos na rozdíl od remotorizace brejlovců. Ten větší výkon sice zkrátí čas, ale otázka jestli zrovna ČD z toho dokážou těžit. SŽDC by, podle mě, ke zkrácení jízdních dob mnohdy prospěla odstraněním krátkých úseků se sníženou rychlostí, kde vlaky musí brzdit a pak se zase rozjíždět.
Registrierter Benutzer happy 
18.04.2008 (13:20)  
No chtít po stroji,aby jezdil,to je v dnešní době trošku málo,dnes se klade důraz na ekologičnost,čistotu provozu a na spotřebu.I kdybyste do 753 narvali miliony,stejně z nich nic spolehlivého a úspornéhé nebude.Buďme rádi,že je nečeká Tlum,ale lepší budoucnost s novým agregátem
17.04.2008 (22:25)  
Tunel - ČD Cargo
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
17.04.2008 (19:49)  
hynďa: Bohužel? Zásoby ropy jsou bezedné? A co konkrétně pro ČR? Máme jedenadvacáté století příteli. Lidstvo téměř vysosalo co mohlo. Alespoň se snaží omezovat bor_el, který za sto let do vzduchu bez skrupulí vypustilo miliardy tun...je jedno, že to už nemá smysl - snaha se cení. A tak kupředu Euro emisní normy, kupředu alternativní paliva, kupředu přežité stroje - ale s vámi do Tlumačova a Třebové ;o)
Registrierter Benutzer hynďa 
17.04.2008 (19:38)  
... jo to je pravda - bohužel. Bohužel se klade důraz na ekonomiku víc než na spolehlivost.
Registrierter Benutzer Werkie  mail  
17.04.2008 (17:45)  
hynďa: Přesně jak napsal Web, dneska už nejde o to jestli a hlavně že se jezdí, ale jde o to za kolik a to je v dnešení době podstatné...
Registrierter Benutzer Web 
17.04.2008 (17:30)  
hynďa: Ale tady nejde o to, jestli jezdí. Tady jde o to, jestli jezdí ekonomicky a nakonec i ekologicky. Nejde o "aby jich přežilo víc", ale o to, aby byl vhodný počet spolehlivých a HLAVNĚ ekonomických vozidel.

Konečně se snad pohnou ledy a Cargo přestane žít z podstaty.
Registrierter Benutzer hynďa 
17.04.2008 (17:22)  
to Werkie: to jo ale jezdí?? jezdí. navíc kdyby to investovali do údržby tak by jich mohlo jezdit víc.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko