Salzburg — Rakouský soukromý dopravce WESTbahn, který v prosinci rozjíždí dálkové vlaky v relaci Salzburg - Vídeň, bude kromě rakouského národního dopravce ÖBB konkurovat také Českým drahám. Stane se tak prostřednictvím sesterské společnosti WESTbus, která dnes představila několik dálkových autobusových linek. Ty od 11. prosince navážou na stěžejní železniční spoje WESTbahn, a budou tak konkurovat vlakům ÖBB mezi Vídní a Klagenfurtem nebo Grazem a Linzem, ale také DB mezi letištěm Mnichov a Salzburgem. Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.
WESTbus bude od prosince operovat na 5 linkách:
Trasa | Jízd za den | Cestovní čas | Cena |
---|---|---|---|
Vídeň - Klagenfurt | 2 | 3h 55 | 29 eur |
Graz - Linz | 2 | 2h 40 | 19 eur |
Salzburg - letiště Mnichov | 4 | 2h 40 | 29 eur |
Linz - Praha | 2 | 3h 50 | 19 eur |
Klagenfurt - Salzburg | 2 | 2h 55 | 19 eur |
WESTbahn, patřící z 49 % skupině Rail Holding a z 51 % autobusovému dopravci Blaguss, koncipuje své spoje nejen jako přímou konkurenci pro vlaky státních dopravců, ale zejména jako návaznou síť, která k vlakům WESTbahn dopraví cestující z jiných lokalit. Autobusy jsou na železnici navázány ve stanicích Salzburg Hbf., Linz Hbf., nebo Wien Westbahnhof. Stejně jako DB Expressbus na lince Praha - Norimberk, nabídne i nová služba moderní dvoupodlažní autobusy Setra S 431 DT, doplněné modely S 417 HD a S 415 HD (mj. pro linku Linz - Praha). Ve výbavě bude WC, klimatizace, samoobslužný nápojový automat nebo bezplatné Wi-Fi připojení.
Důvodem nasazení autobusů na relaci do Prahy je mimo jiné dopravní infrastruktura. V letošním roce urazí vlak R 200/201 Anton Bruckner trasu mezi Prahou a Lincem za 4 hodiny 59 minut, resp. 5 hodin 5 minut v opačném směru, zatímco WESTbus v prosinci zkrátí jízdní dobu na 3 hodiny 50 minut. Jízdenky na vlak i bus stojí shodně 19 eur.
Zdroj: WESTbahn, WESTbus, ŽelPage
Cena 19 EURO je sice zajímavá, ale kolik lidí jede jen a pouze mezi Prahou a Lincem. Ve většině případů se jede z/do Lince na přestup "někam dále".
Ale zná. To jen ta česká zatím ne.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cabotage
http://de.wikipedia.org/wiki/Kabotage
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cabotage
http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%DA%98
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%82%AB%E3%83%9C%E3%82%BF%E3%83%BC%E3%82%B8%E3%83%A5
Snad jste si nějaký jazyk vybral :-D
Ani železnice to nemá lehké. Časté výluky v rámci výstavby 4.koridoru.
Stručně řečeno: Tento směr přepravy osobní přepravy (vlak-autobus-os.automobil) je náročný a délka cesta bývá, jak říkají moji příbuzní, těžko předvídatelná.
Proto přeji novému dopravci hodně štěstí a málo problémů. Z jeho záměru mám radost.
FRK
Kabotáž je (zjednodušeně řečeno, tedy nechytejte mě, prosím, za slovo) provozování přepravy začínající a končící v témže státě dopravcem ze státu jiného. Jsem tedy přesvědčen, že přeprava vnitrostátních cestujících na mezinárodní lince kabotáží není. Kabotáží by byla v tomto případě třeba samostatná linka České Budějovice - Praha provozovaná Westbusem.
Přepravy v režimu kabotáže v rámci EU
Dopravci, kteří mají sídlo, resp. místo bydliště v ČR, mohou na území členských států EU vykonávat níže uvedené kabotážní přepravy v souladu s Nařízením Rady (ES) č. 12/98, kterým se stanoví podmínky, za nichž může dopravce nerezident provozovat vnitrostátní silniční přepravu cestujících uvnitř členského státu. Kabotáž je dle článku 3 nařízení č. 12/98 povolena pro následující dopravu:
? zvláštní linkovou dopravu za předpokladu, že se zakládá na smlouvě uzavřené mezi organizátorem a dopravcem. Tato smlouva nebo její ověřený opis je současně kontrolním dokladem. Jízdní list EU je dopravcem vyplňován jako měsíční výkaz.
? příležitostnou dopravu – kontrolním dokladem je jízdní list EU, kde je nutné vyplnit výchozí a cílové místo a datum začátku a konce jízdy.
„Použité“ jízdní listy, na které byla vykonána zvláštní linková či příležitostná doprava ve formě kabotáže má dopravce povinnost vrátit pověřeným orgánům členského státu, v němž je dopravce usazen. V ČR Ministerstvo dopravy sběrem dat o kabotážních přepravách pověřilo Sdružení ČESMAD BOHEMIA. Případné údaje o kabotážních přepravách pak hlásí MD Evropské komisi.
? linkovou dopravu za předpokladu, že je prováděna českým dopravce v některém z členských států EU v rámci mezinárodní linkové dopravy v souladu s nařízením (EHS) č. 684/92. Přičemž kabotáž nelze provádět nezávisle na povolené mezinárodní linkové dopravě. Kabotáž musí být hostitelským státem výslovně povolena a dopravce pak má tuto skutečnost uvedenou v povolení k provozování mezinárodní autobusové linky nebo má vydané zvláštní povolení.
Pretoze do vtedy neverim ze by urady v CR, SR a Madarsku bez problemov vydavali licencie v rozpore s legislativou EU.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.