..: Radnice Prahy 6 dala rychlodráze na Kladno překvapivou zelenou :..

Ilustrační obrázekPraha, Kladno - Modernizovaná železniční trať mezi Prahou a Kladnem zřejmě povede v trase nynější takzvané buštěhradské dráhy a končit bude na Masarykově nádraží. Minulý týden to posvětila i radnice Prahy 6, která se dosud k této možnosti stavěla záporně. Její souhlas se studií ministerstva dopravy, zpracovávanou odborníky z pražského ČVUT, odboural jednu z největších překážek k realizaci rychlodráhy na letiště i k přestavbě spojení na Kladno.

Tento krok zastupitelstva je poměrně zásadní a může ve svém důsledku vést k přehodnocení dopravní politiky v celé západní části Prahy. Praha 6 totiž dlouhodobě rychlodráhu odmítala a preferovala místo ní prodloužení trasy metra A na Dlouhou Míli. Pražský magistrát se mezitím rozhodl metro na letiště skutečně prodloužit a Praha 6 by preferovala realizaci obou projektů současně. To se pro změnu nelíbí Straně zelených, která je pouze pro rychlodráhu.

"Z hodnocení vyplývá, že spojení letiště a centra rychlodráhou je výhodnější a levnější o více než 20 miliard korun. Náklady na provoz jsou u rychlodráhy nižší o 200 milionů korun ročně," argumentovala již dříve městská zastupitelka zelených Zuzana Drhová. Podle její kolegyně Petry Kolínské by metro mělo končit v Motole, jinak se bude zbytečně plýtvat penězi.

Radní Prahy 6 navíc tímto rozhodnutím dost riskují. Rychlodráha totiž nemá mezi obyvateli z velké části vilové Prahy 6 velkou podporu, majitelé nemovitostí v této velmi žádané části Prahy preferují klid a silniční dopravu. I proto mají radní Prahy 6 několik podmínek - bude sloužit jen pro osobní dopravu a některé úseky budou vedeny pod zemí.

"Výsledek studie Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického budeme respektovat. Jsme rádi, že byla vyslyšena naše snaha o rychlé posunutí celé věci ze strany ministerstva dopravy a dalších subjektů," citovala agentura ČTK starostu Tomáše Chalupu (ODS). Konečná podoba trati by měla být známa zhruba do dvou týdnů. Modernizace by se měla uskutečnit podle předpokladů do roku 2013.

Při odhadování konečné podoby tratě se lze opřít o předchozí studie. Ty počítaly především se zdvojkolejněním a elektrifikací tratě, včetně výrazných přeložek. Obyvatele Prahy 6 chtěli autoři uchlácholit tubusem, do nějž by celou trať na území Prahy 6 zahalili, jenže tento tubus by podle zastupitelů městskou část spíše rozdělil.

Ilustrační foto: JTB, zdroj: letectvi.cz


Honza Beránek / JTB | 27.2.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
27.02.2008 (22:13)  
Dobrý večer všem.
Ad Randy: Jednotlivým linkám tramvají se sice nebudou (pokud to někoho nenapadne) prodlužovat intervaly, ale mohou se rušit některé linky, tím pádem se prodlouží traťové intervaly. Někde jsem četl, že u radiál Divoká Šárka - Dejvická a Petřiny - Vozovna Střešovice se čeká po dostavbě příslušného úseku metra pokles cestujících o 70% (Bílou Horu si nepamatuji). V tom nejlepším (nejvíce utrácivém) případě se zruší linka č.2, v tom horším ještě třeba 1, 20 a 15 a podaří mi se tím nabourat tangentu Hradčanská - Strossmayerovo náměstí.
27.02.2008 (22:12)  
Zajímavé ... to mi připomíná, že asi před šesti lety jsem si vytrhl z nějakého ČD magazínu smělé plány na projekt rychlodráhy do Kladna přes Dlouhou míli apod. Hovořilo se tam naprosto jistě o tom, jak se v roce 2004 začne stavět a někdy v roce 2007 se bude jezdit. Vytrhl jsem si to, abych se tomu později zasmál. Ta doba je myslím tady, jdu to najít.
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (21:37)  
K te Barcelone jeste asi tak, ze mi to prijde jakoby ten, kdo stavel vlak nevedel presne kde uz stoji to metro, takze i z tohoto pohledu to neni uplne dobrej priklad:-)
27.02.2008 (21:13)  
to all:
Nevím, zda všichni pochopili dva pojmy, které jsou uvedeny v článku. Za prvé je tam uveden pojem modernizace, který je snad reálný = zdvojkolejnění celé trati do Kladna, napojení letiště + odpovídající stavební parametry trati. Nejsem znalcem místních poměrů, proto nemůžu napsat, že odněkud někam se bude dát jezdit 120, jinde jen 80. Ale rozhodně má jít o kvalitativní zlepšení parametrů stávající trati a to především kapacitně = zdvojkolejnění a plná elektrifikace, dále instalace nového zabezpečovače atd. Je zde uveden také pojem rychlodráha, který si možná někteří čtenáři chybně vykládají jako primárně rychlíkovou trať... Osobně si myslím, že modernizovaná trať by měla sloužit především příměstské dopravě, do níž by mohla být integrována i doprava na letiště (opět příklad Vídeň - jezdí tam jak S-Bahn tak i City Airport Train=CAT). Jistěže rychlíková doprava po modernizované trati je možná, nicméně nemyslím, že by zde měly začínat dálkové vlaky - uzlem je Pha hl.n.
27.02.2008 (21:02)  
babilon: ne každý touží po vyhlídkové trase...
all: co máte proti Praze 6? Myslíte že na Patočkově, Evropské apod. jezdí málo aut? Nechápu ty kecy "pošleme jim tam auta"...
27.02.2008 (20:50)  
Jako turistovi by se mi asi nejvíc líbil vlak přes Semmering pro ten nádherný výhled. Přece jenom někam přiletět, na letišti se zahrabat do země a vylézt u hotelu je takové dost fádní.
27.02.2008 (20:48)  
Po dokončení Nového spojení získá stanice Praha hl.n. postatně větší význam. Pokud budou jezdit rychlovlaky z letiště na Masaryčku, potom se budou cestující kodrcat na P-hln. Takové spojení bude nekvalitní. Také na letišti nebudou moci začínat dálkové vlaky tak, jako je tomu v jiných zemích. Nečetl jsem pro nedostatek času komentáře jiných přispivatelů, možná že to někdo už zmínil. Já se jen přidávám k tomu, co bylo již několikrát popsáno v odborných časopisech, že konečná stanice pro letištní rychlovlak na Masaryčce je značně nevýhodné řešení. FRK
27.02.2008 (20:33)  
Proč se tady pořád dohadujete jestli metro nebo železnice (rychlodráha:-) )? Stačí se trochu zamyslet a je jasný, že každý prostředek má jiné určení. U té "rychlodráhy" je to předevšim spojení Kladna, jakožto největšího středočeského města, s Prahou, navíc s návazností na všechny 3 linky metra (v případě vedení tratě dle návrhu), zatímco metro obslouží několik sídlišť na P6 + nemocnici v Motole.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
27.02.2008 (20:18)  
Abych pravdu řekl, kdysi jsem býval zastáncem metra. Teď už spíš vlaku. Jenom se bojím aby to nedopadlo třeba jako v Milánu nebo Hongkongu. Na letiště sice jezdí super vlak, ale za speciální "letištní cenu" a díky tomu taky hafo různejch shutle busů. Otřesná je třeba i Barcelona, vlak jednou za půl hodiny, plus mínus zpoždění, a člověk stojí na jedné noze a ještě ne na své....
Přesným opakem je třeba Amsterdam. Tam to funguje na sto pro a možná ještě o něco lépe :-)
Praha je možná v tomhle trošku specifická, tady to letiště není nějak daleko od města, ale ani blízko... použitelné je oboje.
registrovaný uživatel Petrr 
27.02.2008 (20:17)  
Jesli také lidé bydlící na Evropské "preferují klid a silniční dopravu"? :-)
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko