..: Preventivní vlak opět na kolejích :..

Ilustrační obrázekLiberec - V průběhu nejbližších dní vyjede už podruhé v historii preventivní vlak Českých drah, Drážní inspekce a spolku BESIP. Jeho hlavní náplní bude osvěta před riskováním v prostoru železničních tratí. „Nehody na přejezdech, úrazy elektrickým proudem z troleje pod napětím až 25 000 voltů nebo zachycení člověka vlakem na širé trati i přímo v železniční stanici; to jsou neštěstí, kterých poslední dobou přibývá. Statistiky hovoří jednoznačně: velmi rizikovou skupinou jsou mladí lidé ve věku od 13 do 19 let, proto jsme tuto akci v rámci zvyšování bezpečnosti dětí a mládeže podpořili", uvedl Vladimír Richter. Hlavně z tohoto důvodu zaměřilo pořádající sdružení akci právě na mládež.

Speciální souprava bude složena hned z několika druhů vozů: konkrétně z vagonu s kinosálem (s kapacitou pro 40-50 osob), konferenční místností, ale i vozu s tématickou výstavkou. V kinovoze bude zájemcům k dispozici projekce filmů z produkce BESIPu; výstava nabídne odstrašující fotografie, doplněné o akustickou prezentaci, provedenou odborníky z oboru dopravní bezpečnosti. Mezi stěžejní témata preventivní kampaně můžeme zařadit například vyskakování z jedoucího vlaku či lezení na střechu kolejových vozidel. Stranou nezůstane ani bezpečnost na přejezdech. Pro odlehčení zařadí dráhy na konec vlaku také vůz nabitý informacemi o historii železnice.

Akce je otevřena jak školním skupinám, tak i široké veřejnosti, a to od 8.00 do 15.00. Vzdělávacím institucím se ovšem doporučuje včasná rezervace na telefonu 603 897 077. Vstup do vlaku je bezplatný, přičemž prohlídka kompletní expozice potrvá přibližně hodinu. Každý účastník navíc obdrží drobný dárkový předmět.

Plánovaná trasa vlaku a pobyty v jednotlivých zastávkách:

ZastávkaDatum
Liberec3.3.2008
Česká Lípa hl.n. 5.3.2008
Děčín hl.n.6.3.2008
Ústí nad Labem hl.n.7.3.2008

Zdroj: Genus TV, České dráhy


Samir Lepara | 14.2.2008 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Pozvánky

Ďalšie z regiónu ČR Liberecký ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
21.04.2008 (10:11)  
Preskokova vzdalenost pri napeti 25kV je nekolik desitek cm,takze nestastnik na strese vagonu utrpi tezky nebo smrtelny uraz aniz se vubec troleje dotkne
registrovaný užívateľ tenzor 
16.02.2008 (12:59)  
kenny: pokud se nepletu, tak počet vážných nehod klesl o 8 procent. Nevím sice jakou definici vážných nehod ve Švédsku mají, ale předpokládám že to budou buď nehody s těžkými zraněními / úmrtími nebo nehody kde došlo ke zraněním případně velké škodě na majetku. Takže rozhodně ne ťukance:)
S tou rychlostí se v podstatě chápeme :) Nebezpečnost rychlosti závisí především na podmínkách, ne na absolutní velikosti (jinak v té 30 jde taky zabít chodce, když bude mít smůlu).
registrovaný užívateľ kenny 
16.02.2008 (7:39)  
tenzor: snížil se počet nehod o 15 procent. Tomu bych věřil. Ale mohl bys ještě zjistit, jak to bylo s následky? O kolik se snížil počet mrtvých, těžce zraněných, celková hmotná škoda? To je totiž to, o čem píšu a co by mě zajímalo. A s tou "pomalou" jízdou jsi to taky špatně pochopil. Ono totiž třicítka za podmínek, kdy se mi auto při čtyřicítce sune do škarpy je sakra rychlá. Jenže vtip je v tom, že při třicítce se nezabijete a kromě chodce, cyklisty ani nikoho jiného.

M: zase pleteš mezi jabka hrušky. Nicméně jsem už zažil i situaci, kdy šedesátka byla na dálnici vražednou rychlostí. A bylo to v létě, za ohromné průtrže mračen.
registrovaný užívateľ tenzor 
16.02.2008 (1:54)  
Dale Cooper: ta veta byla myslena vzhledem k nehodam ktere jsou na "zimnim" povrchu, tj. námraza, sníh, led. O tom snad ani nemusíme polemizovat, pokud nevěříte, zkuste se zeptat kteréhokoli dopraváka nebo pojišťováka :)
BTW na mokru bude letní pneumatika lepší jen za určitých podmínek (nesmí být příliš velká vrstva vody a musí být vyšší teplota než pár nad nulou).
Jinak ve Švédsku se snížil počet nehod po zavedení zimních pneumatik povině od 1.12. do 31.3. (tam jde těžko čekat že by v tomhle období byl něco jiného než skutečná zima :) ) skoro o 15 procent, což poněkud vyvrací názor kennyho, na který jsem reagoval.
Ani já netvrdím, že zimní pneumatiky jsou samospasitelné, jenom tvrdím že v zimních podmínkách by se měly používat (taktéž s těmi úsměvými frázemi že pomalu=bezpečně apod. nesouhlasím :) ).
15.02.2008 (20:20)  
tenzor:ze ridici na letnich pneumatikach zpusobi daleko vetsi mnozstvi havarii (a hlavne tech zbytecnych) nez ti, kteri jezdi na zimnich.

Dej sem prosím relevantní odkaz na nějakou statistiku která tvé tvrzení dokládá; jinak jde o bezvýznamný a ničím nepodložený žvást. MD, policie a jejich nohsledi z médií se snaží v lidech budovat dojem že pomalu = bezpečně, největší zlo = motorkáři a rychlost a že zimní kola jsou všespasitelná. Třeba na mokru je pneumatika s M+S vzorkem daleko horší než letní. Nejsem proti používání zimních pneumatik, jen nesouhlasím se zažitým názorem "já mám zimní, mě se nic nestane..." za který vděčíme masáži médií jako Svět motorů, spotů BESIP a tlachům znějícím z nábřeží. Stejně tak nesouhlasím s uzákoněním používat je povinně.
registrovaný užívateľ José 
15.02.2008 (16:32)  
kenny: "A jaká pneu sedí hůř (i na sněhu)? Nová letní, nebo čtyři roky stará ojetá zimní? ;-)"

tady nemáš pravdu. Nedávno jsem viděl test zimních pmeumatik, kde se jasně projevilo, že i ojeté zimní gumy jsou lepší než jakékoliv letní - je to dáno odlišným složením gumové směsi. (tato guma je přilnavá i při nižších teplotách - narozdíl od letních směsí)
15.02.2008 (16:05)  
"Dejme volbu, at si kupuji jete pneu, at jezdi na cem chcou. Pokud ale udelaji problem, tak necht za to plati."

Jenže, to moc neřeší prevenci.
registrovaný užívateľ M 
15.02.2008 (15:40)  
...ale pokud nekdo zpusobi nehodu na snehu/ledu/namraze a ma letni gumy, melo by se to posuzovat jako pritezujici okolnost.

Amen. Ano, presne tak. Dejme volbu, at si kupuji jete pneu, at jezdi na cem chcou. Pokud ale udelaji problem, tak necht za to plati

BTW - proc je tak hrozne zakoreneny nazor, ze kdyz nekdo jede pomalu, tak jede bezpecne? Neni nic horsiho (OK, je:-), nez na dalnici potkat magora, co jede 60, protoze je to hyperbezpecne (nebo protoze ma tak hrozny gumy, protoze vic nemuze). Nejlepe za mokra...
registrovaný užívateľ tenzor 
15.02.2008 (14:21)  
kenny: to je hezka teorie, ale praxe je takova, ze ridici na letnich pneumatikach zpusobi daleko vetsi mnozstvi havarii (a hlavne tech zbytecnych) nez ti, kteri jezdi na zimnich. Jednak nekteri na tech letnich nejezdi opatrne a jednak za urcitych okolnosti a na jistem povrchu treba i pri te zminovane tricitce na catsecne sjetych letnich gumach ridic havarii nezabrani, zatimco na zimnich by k ni i ve vyssi rychlosti nedoslo.
Nevim jestli je dobre narizovat, od kdy do kdy se musi jezdit se zimnima {zvlast kdyz zima posledni dobou trva tak max. 2 tydny), ale pokud nekdo zpusobi nehodu na snehu/ledu/namraze a ma letni gumy, melo by se to posuzovat jako pritezujici okolnost.
registrovaný užívateľ kenny 
15.02.2008 (12:24)  
M: jo, psal jsem to jenom jako příklad. Ale fakt si myslíš, že to nikdo neudělá? Dokonce bych si tipnul, že se takhle zachová velká část majitelů aut. A nevidím na tom nic špatnýho. Ty taky kupuješ nový pneumatiky každej rok, protože po roce už nemaj tak perfektní vlastnosti jako když byly nové? S tím svícením je to naprostej nesmysl, protože neušetříš skoro nic, ale nebudeš téměř vůbec vidět. Vyloženě mě rozčilujou cyklisté, kteří tohle prostě nechápou. Ale pokud mám pneumatiky v nějakém stavu, tak tomu přizpůsobím rychlost jízdy (s tím totiž, na rozdíl od okolních světelných podmínek, jako řidič můžu něco udělat). Je sice super, že má zimní pneumatika například o 15 metrů kratší brzdnou dráhu než letní (jak tady před chvílí psali, že "zajišťuje lepší přilnavost k vozovce při nižších teplotách" a tak dále), ale když díky tomu pojedu rychleji, tak při brždění ujedu třeba delší vzdálenost než zastavím. Radši než mě, kterej pojede na letňákách třicítkou, potkáš někoho se zimníma, kterej si to valí sedmdesát? A než mi začneš tvrdit, že se bude jezdit stejně rychle, tak se zamysli nad tím, proč určitou zatáčku, i když je tam dovoleno jet devadesát, projíždíš třeba šedesátkou.

A velmi se omlouvám za off topic.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko