..: Preventivní vlak opět na kolejích :..

Ilustrační obrázekLiberec - V průběhu nejbližších dní vyjede už podruhé v historii preventivní vlak Českých drah, Drážní inspekce a spolku BESIP. Jeho hlavní náplní bude osvěta před riskováním v prostoru železničních tratí. „Nehody na přejezdech, úrazy elektrickým proudem z troleje pod napětím až 25 000 voltů nebo zachycení člověka vlakem na širé trati i přímo v železniční stanici; to jsou neštěstí, kterých poslední dobou přibývá. Statistiky hovoří jednoznačně: velmi rizikovou skupinou jsou mladí lidé ve věku od 13 do 19 let, proto jsme tuto akci v rámci zvyšování bezpečnosti dětí a mládeže podpořili", uvedl Vladimír Richter. Hlavně z tohoto důvodu zaměřilo pořádající sdružení akci právě na mládež.

Speciální souprava bude složena hned z několika druhů vozů: konkrétně z vagonu s kinosálem (s kapacitou pro 40-50 osob), konferenční místností, ale i vozu s tématickou výstavkou. V kinovoze bude zájemcům k dispozici projekce filmů z produkce BESIPu; výstava nabídne odstrašující fotografie, doplněné o akustickou prezentaci, provedenou odborníky z oboru dopravní bezpečnosti. Mezi stěžejní témata preventivní kampaně můžeme zařadit například vyskakování z jedoucího vlaku či lezení na střechu kolejových vozidel. Stranou nezůstane ani bezpečnost na přejezdech. Pro odlehčení zařadí dráhy na konec vlaku také vůz nabitý informacemi o historii železnice.

Akce je otevřena jak školním skupinám, tak i široké veřejnosti, a to od 8.00 do 15.00. Vzdělávacím institucím se ovšem doporučuje včasná rezervace na telefonu 603 897 077. Vstup do vlaku je bezplatný, přičemž prohlídka kompletní expozice potrvá přibližně hodinu. Každý účastník navíc obdrží drobný dárkový předmět.

Plánovaná trasa vlaku a pobyty v jednotlivých zastávkách:

ZastávkaDatum
Liberec3.3.2008
Česká Lípa hl.n. 5.3.2008
Děčín hl.n.6.3.2008
Ústí nad Labem hl.n.7.3.2008

Zdroj: Genus TV, České dráhy


Samir Lepara | 14.2.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Liberecký ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
15.02.2008 (12:02)  
"Pro zimni pneumatiky jeste nezaznel fakt, ze zajistuji lepsi prilnavost k vozovce pri nizsich teplotach (nejde jen o lepsi trakci na snehu, ale o obecne mekci smes)."

Jsem rád, že si to zmínil, já o tom už chtěl začít pochybovat.
registrovaný uživatel M 
15.02.2008 (11:21)  
kenny - no, jestli si kupujes ojety gumy, abys usetril, tak doufam, ze te radeji nepotkam... Proc vlastne svitis? Kdyz nebudes svitit ani ve tme, tak usetris ranec a ze nejsi videt? Tak za to ale jedes pomalu, takze bezpecne a hlavne ze vidis ty...
(Ale mozna jsi to v prvni osobe psal "neosobne")
15.02.2008 (10:17)  
Zase mam pocit, ze se tu resi blbosti.

Pro zimni pneumatiky jeste nezaznel fakt, ze zajistuji lepsi prilnavost k vozovce pri nizsich teplotach (nejde jen o lepsi trakci na snehu, ale o obecne mekci smes). Jak racite uznat, to je v provozu docela zasadni vec.

Obecne ale jedna vec je technicka stranka a druha je, zda se to vyplati z pohledu jednotlivce (naklady na zimni pneu vazene pravdepodobnosti havarie) nebo provozovatele silnicni site (plynulost dopravy a naklady na likvidaci havarii). Taky by to mohlo zajimat pojistovny, ktere by po zaujeti stanoviska ve prospech zimnich pneus mohli bonifikovat jejich uzivatele.

Proto si myslim, ze tato diskuse je sice "zajimava", ale zaprve je zde mirne OT a zadruhe z vlastnickeho titulu bude mit finalni slovo v teto veci jejich vlastnik, kterym je bohuzel stat.
registrovaný uživatel kenny 
15.02.2008 (10:08)  
Pro všechny horlivé zastánce povinného používání zimních pneumatik to vystihl naprosto přesně Kosac. Když člověk zjistí, že mu auto sedí lépe, tak pojede rychleji. Takže to může pomoci větší plynulosti provozu, ale nevěřím v nějaké výrazné snížení nehodovosti. Naopak nehody budou z větší rychlosti, takže i s vážnějšími následky.
A ještě jednu drobnost na zamyšlení. Koupím si ojeté auto, vím že mi stejně dýl jak pět let nevydrží a budu muset mít povinně letní a zimní pneu. Tak si koupím obě sady ojeté (když kupuju deset let starý auto, nejsem patrně milionář). A jaká pneu sedí hůř (i na sněhu)? Nová letní, nebo čtyři roky stará ojetá zimní? ;-)
15.02.2008 (9:51)  
PES38: Pak jsou takoví jedinci adepti na získání Darwinovy ceny...
registrovaný uživatel tenzor 
15.02.2008 (9:28)  
PES38: Jako vyzkoušet jestli je to taky zabije nebo jenom zmrzačí? :)
registrovaný uživatel tenzor 
15.02.2008 (9:27)  
V tomhle případě se s M po delší době shodnu - jediné, co může trochu pomoci je šokovat. A ano, bylo by dobré to vysílat všem. Ale je mi jasné, že by to u nás (a asi i kdekoli jinde) narazilo. Když si vezmu jenom třeba ten skandál po kampani s fotografií nahé anorektičky (herečky) Isabelle Carré... soudně to bylo zakázáno, tuším, protože je prý neetické šířit v médiích něco takového.
registrovaný uživatel Kosac 
15.02.2008 (8:14)  
K tem gumam: kampan pro jejich pouzivani je takova, ze si kdejakej pitomecek obuje zimni gumy a mysli si, ze se mu nemuze nic stat. Ono by to chtelo taky rikat KDY ty gumy pomuzou. Jen pokud je napadla cerstva vrstva snehu, drzi smer. Jinak nic moc. A je fakt, ze od doby, co jsem je zacal pouzivat jezdim jak prase. Dokavad jsem mel letaky, byl jsem podelanej az za usima a jezdil bezpecneji.
registrovaný uživatel PES38 
15.02.2008 (3:30)  
M: A to je právě to, co se mi na tom nelíbí. Dalo by se to brát i tak, že tím spíš to někteří zkusí, jestli s nimi těch 3/25kV udělá to, co viděli na obrázcích.
registrovaný uživatel M 
15.02.2008 (3:09)  
No, jde jakoze o "reklamu". Proste to sdeleni si toho adresata musi najit a "uderit" samo. Neni mozne, aby to bylo na principu, ze si to adresat sam najde...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko