Liberec - V průběhu nejbližších dní vyjede už podruhé v historii preventivní vlak Českých drah, Drážní inspekce a spolku BESIP. Jeho hlavní náplní bude osvěta před riskováním v prostoru železničních tratí. „Nehody na přejezdech, úrazy elektrickým proudem z troleje pod napětím až 25 000 voltů nebo zachycení člověka vlakem na širé trati i přímo v železniční stanici; to jsou neštěstí, kterých poslední dobou přibývá. Statistiky hovoří jednoznačně: velmi rizikovou skupinou jsou mladí lidé ve věku od 13 do 19 let, proto jsme tuto akci v rámci zvyšování bezpečnosti dětí a mládeže podpořili", uvedl Vladimír Richter. Hlavně z tohoto důvodu zaměřilo pořádající sdružení akci právě na mládež.
Speciální souprava bude složena hned z několika druhů vozů: konkrétně z vagonu s kinosálem (s kapacitou pro 40-50 osob), konferenční místností, ale i vozu s tématickou výstavkou. V kinovoze bude zájemcům k dispozici projekce filmů z produkce BESIPu; výstava nabídne odstrašující fotografie, doplněné o akustickou prezentaci, provedenou odborníky z oboru dopravní bezpečnosti. Mezi stěžejní témata preventivní kampaně můžeme zařadit například vyskakování z jedoucího vlaku či lezení na střechu kolejových vozidel. Stranou nezůstane ani bezpečnost na přejezdech. Pro odlehčení zařadí dráhy na konec vlaku také vůz nabitý informacemi o historii železnice.
Akce je otevřena jak školním skupinám, tak i široké veřejnosti, a to od 8.00 do 15.00. Vzdělávacím institucím se ovšem doporučuje včasná rezervace na telefonu 603 897 077. Vstup do vlaku je bezplatný, přičemž prohlídka kompletní expozice potrvá přibližně hodinu. Každý účastník navíc obdrží drobný dárkový předmět.
Plánovaná trasa vlaku a pobyty v jednotlivých zastávkách:
Zastávka | Datum |
---|---|
Liberec | 3.3.2008 |
Česká Lípa hl.n. | 5.3.2008 |
Děčín hl.n. | 6.3.2008 |
Ústí nad Labem hl.n. | 7.3.2008 |
Zdroj: Genus TV, České dráhy
Jsem rád, že si to zmínil, já o tom už chtěl začít pochybovat.
(Ale mozna jsi to v prvni osobe psal "neosobne")
Pro zimni pneumatiky jeste nezaznel fakt, ze zajistuji lepsi prilnavost k vozovce pri nizsich teplotach (nejde jen o lepsi trakci na snehu, ale o obecne mekci smes). Jak racite uznat, to je v provozu docela zasadni vec.
Obecne ale jedna vec je technicka stranka a druha je, zda se to vyplati z pohledu jednotlivce (naklady na zimni pneu vazene pravdepodobnosti havarie) nebo provozovatele silnicni site (plynulost dopravy a naklady na likvidaci havarii). Taky by to mohlo zajimat pojistovny, ktere by po zaujeti stanoviska ve prospech zimnich pneus mohli bonifikovat jejich uzivatele.
Proto si myslim, ze tato diskuse je sice "zajimava", ale zaprve je zde mirne OT a zadruhe z vlastnickeho titulu bude mit finalni slovo v teto veci jejich vlastnik, kterym je bohuzel stat.
A ještě jednu drobnost na zamyšlení. Koupím si ojeté auto, vím že mi stejně dýl jak pět let nevydrží a budu muset mít povinně letní a zimní pneu. Tak si koupím obě sady ojeté (když kupuju deset let starý auto, nejsem patrně milionář). A jaká pneu sedí hůř (i na sněhu)? Nová letní, nebo čtyři roky stará ojetá zimní? ;-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.