..: Křest lokomotivy Taurus v českých barvách již brzy :..

Ilustrační obrázek Vídeň / Brno - Jak jsme již na stránkách ŽelPage informovali, rakouské dráhy nechávají v rámci propagace Mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008 přebarvit 16 lokomotiv do barev účastnických států. V barvách České republiky je vyveden stroj 1216.226. V minulém a tomto týdnu, po roll-outu z dílen v Linci, byl nasazen do turnusu, kde zajišťoval mimo jiné vozbu vlajkových spojů rakouských drah - EC Transalpin a EN Wiener Walzer. Do týdne by měl stroj konečně zavítat také do jihomoravské metropole.

Dle sdělení tiskového oddělení ÖBB se bude konat křest lokomotivy právě na brněnském hlavním nádraží, a to 20.2. 2008 od 9:30. Stroj přiveze zahraniční hosty a představitele rakouských drah spojem R 270 z Vídně.

Jedním z čestných hostů a kmotrem bude bývalý československý reprezentant, mistr Evropy z roku 1976 Antonín Panenka. Na vzniku nátěru a projektu spolupracují také České dráhy. Po křtu proběhne krátká tisková konference.

Vstup na akci není nijak omezen. Redakce bude mít na místě svého zpravodaje, a přinese tak reportáž přímo z místa konání. Všem zájemcům přejeme příjemný nevšední zážitek a "českému Tauru" mnoho kilometrů bez nehod.

Zdroj: ÖBB, Wikipedia

Ilustrační foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 13.2.2008 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla Pozvánky

Další z regionu ČR Jihomoravský Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.02.2008 (20:00)  
JTB - To ale nebyla reakce na tento konkretni prispevek...
O interoperabilite jsem nepsal taknak nic (je ale mozne, ze ty to pojimas sireji nez-li ja a povazujes za to i neco vic nez technicke zarizeni atd., ktere zjevne problemem byt muze). Nejprve sem psal o tom, ze 10 minut na vymenu obsluhy mi prijde dost. Potom jsem psal o tom, ze mi prijde smesne nevydat milion na plat strojvuce, ale dat miliardy na koridorizaci, pricemz oboji ma stejny efekt - usetreni casu. A jeste vic potom o tom, ze ten rakousky strojvudce na svoji lokomotivu v Breclavi stejne ceka (i kdyz tohle je jen moje domnenka, mozna odjizdi na necem jinem) a plat mu stejne plyne.

Jinak tvoje pravni rozbory a pravni rozbory tve pritelkyne tady kolovaly take (uz nevim o co slo - pomluva?) a byly take zajimave. Mam to taky napsat tucne?:-)

Kazdopadne staci, kdyz mi teda prakticky vysvetlis, jak to dela ten Thalys, ze dokaze dokaze hranice prejet, aniz by na nich zastavil
13.02.2008 (19:17)  
M: no já nevím, já snad nejsem ani v ekonomii, ani v právních náležitostech drážní dopravy mimo, a přesto mi ten příspěvek pana Zikmunda připadá velmi trefný a střízlivý. Liberální ekonomická teorie je krásná věc, sám jsem se svého času zhlédl v Rothbardovi (nikoli v Adamu Smithovi, nikoli v Beckerovi, a Holmana jsem četl asi jako každý kolem mne jako obyčejnou učebnici). Jenže České dráhy nejsou podnik v dokonalé konkurenci a přeregulovaný železniční trh v Evropě se stále jen obtížně a pomaličku probouzí z postmonarchistických zvyklostí, s nimiž byly spojené mimo jiné silné státní dráhy a speciální národní normy na všechno, od prkýnek na toaletách po šířku ližiny sběrače.

Sám jsem měl možnost poznat v praxi, kolik papírování je potřeba kvůli pitomé změně použítého komponentu za jiný (odpověď: papírování je někdy snad víc než skutečné práce na dílně). Kolik práce dá zorganizovat dvoudenní pobyt "cizí" lokomotivy na českém území.

Proto má příspěvek pana Zikmunda zřejmě mnohem víc pravdy, než krásné teoretizování. Interoperabilita je skutečně hudba budoucnosti, při stávajícím přístupu navíc velmi, velmi vzdálené.
registrovaný uživatel M 
13.02.2008 (18:47)  
Tabulky, kvoty, predpisy...
Jeste napsat, ze kdyz pojede vlak z Ostravy do Prahy, tak by za cast v Praze mel dostat pruvodci vyssi plat, protoze se nachazi na uzemi mesta, kde je jiny prumerny plat nez v Ostrave:-)

Jinak porad lepsi mit neduchaplne pripominky nez byt dost mimo v pravu nebo ekonomii a myslet si, ze mam pravdu, ne?:-))

Mimochodem, jak to delaji v Thalysu? Köln-Aachen jede Nemec, v Aachenu si pristoupi Belgican, na hranicich si daji "five" a Belgican to prevezme? A potom z Bruselu do Parize totez Belgican s Francouzem? Taky presne na hranicich? Nebo tam ma Thalys nejakou technickou prestavku na vymenu obsluhy?
registrovaný uživatel M 
13.02.2008 (18:27)  
http://www.oebb.at/euro2008/de/Fotogalerie/index.jsp
Ale nejsou vsechny, jestli se divam spravne, tak chybi ROM, NED, POR a RUS. Libi se mi ta svedska...
13.02.2008 (18:16)  
jsou někde fotky i těch ostatních reklam? ne jen té české.. já bych si to našel i na stránkách ÖBB, ale ani nevím jestli to tam je a navíc s němčinou si vůbec netykám..
13.02.2008 (18:14)  
Tenzor : a vy snad chcete, aby vážení zákazníci Českých drah a.s., k nimž jistě patříte i vy, byli zdržování nějakou komedií "o ničem".
Byla–li 226ka 12.02. v Českých Budějovicích, tak se mohla příslušná komedie odehrát v Českých Budějovicích. Předpokládám, že ÖBB vědí, kde by která lokomotiva měla být.

Komedii si jistě nenechte ujít, protože byste mohl přijít o situaci, kdy z nějakých důvodů ÖBB 1216.226 "chcípne" a do Brna vlak přitáhne nějaká dobře ošuntělá laminátka ČD …
Herr Fürst von Schwarzenberg - pokud už nebude "im Krankenshaus mit Herzproblemmen", jak informovala média (v nemocnici s problémy se srdcem) to jistě přežije … když přestál (částečně spokojeně prospal) děsivé divadlo s volbou "hlavy" státu minulý pátek a sobotu … a hófráti z ÖBB si s tím také nějak poradí … minimálně vysvětlením, že nic není dokonalé.
Černokněžník Zababa si takovou příležitost škodit jistě nenechá ujít.

M : s prominutím, vaše neduchaplné připomínky na tohle téma (strojvedoucí, průvodčí musí znát předpis 123456, aby mohl jezdit po kolejich "zahraniční" železnici, řidič v autobuse to nepotřebuje), se opakují.
Prostě to vezměte jako fakt.
Pokud jsou moji informace stále aktuální, tak ÖBB jednoduše na svoje území nepustí cizí strojvedoucí (vliv odborů) i když němčina bude jejich "Muttersprache" (přesněji řečeno jsou schopni složit potřebnou zkoušku z němčiny) a budou mít rakouské strojvůdcovské papíry.
Když tam budete chtít jet se svým vozidlem a svým strojvedoucím, tak tam musí být rakouský strojvedoucí, který by jinak přišel o práci (nicnedělání toho strojvedoucího ÖBB budete muset pochopitelně zaplatit).
Rakouský strojvedoucí se přece nebude učit české předpisy a češtinu, aby mohl jezdit do toho Brna.
Jak v Česku, tak na Slovensku, jsou "lidé", kteří ty rakouské papíry mají, protože buď v Rakousku jezdili na základě českých strojvůdcovských (technických) papírů a následné jazykové zkoušky a pak zkoušky z rakouských dopravních předpisů a nebo byli dokonce zaměstnanci ÖBB, resp. udělali komplet strojvůdcovský výcvik v Rakousku v němčině.
Já jsem se s takovými lidmi (z Bratislavy a okolí) setkal v roce 1993 ve Vídni ve školicím středisku ÖBB ve Vídni-Meidlingu.
Když ÖBB před lety zastavily osobní dopravy na trati Retz - Drosendorf, kvůli "ztrátovosti", tak se tam nabízela možnost, že by tam jezdily ČD svými motorovými vozy, mimo jiné i v rámci vyrovnání výkonů, dokonce levněji než ÖBB. Pro ÖBB je zejména po elektrifikaci trati do Retzu nezajímavé držet tam nějaké motorové vozy a jezdit s nimi do Vídně na údržbu. I když mnohými opovrhované M810 tu sklonově náročnou trať dokázaly zvládnout, tak na M810 zase nechtěli jezdit strojvedoucí ÖBB (vliv odborů) a české strojvedoucí na tu trať - svým charakterem trať dle rakouské analogie českého D3 - i s odpovídajícími zkouškami z rakouských předpisů ÖBB zase nepustí (vliv odborů).
Oni pánové v Bruselu mají sice plná ústa pohádek o interopearabilitě - technicky se to nějak vyřešit dá, ale pokud jde o personální interoperabilitu, "doma" je pánem příslušný politik, který hájí zájmy svých občanů (voličů) a "své" zaměstnanosti a "Brusel" je mu vzdálen asi tak jako odvrácená strana měsíce.
Jedinou výjimkou jsou jízdy švýcarských lokomotivních čet v úseku St.Margrethen [SBB] – Bregenz [ÖBB] – Lindau [DB] na EC vlacích, což je jinak vozební úsek ÖBB.
Vzato do důsledku - když ten rakouský strojvedoucí jede dál než za pohraniční přechodovou stanici, tak by měl být placen jako český strojvedoucí a podobně ten český strojvedoucí jedoucí do zahraničí po zahraničních kolejích by měl být placen podle stejných platových tabulek jako strojvedoucí v zahraničí, třebas v Německu. Českým strojvedoucím by to jistě líbilo, ale jistě by se to nelíbilo těm zahraničním.
Konec konců to platí o tom řidiči autobusu nebo kamionu jezdícím do zahraničí s bídnou znalostí cizího jazyka.
registrovaný uživatel M 
13.02.2008 (18:01)  
mouka - jo, promin, neni stavi jako stavi:-)))

Vousac - libi se mi to "plnym pravem" bude chtit priplatek za praci navic... Znamyho ted v praci poslali at se uci anglicky (samotne lekce teda plati zamestnavatel). Jsem uvedav, jestli mu i "plnym pravem" zvedne plat:-))

Jinak veta "tak je to prostě pro dopravce levnější,urychlení cestovní doby o několik minut za to opravdu nestojí" se zda byt neskutecnou perlou:-)) Pridani vetsiho platu pro strojvudce (jakkoliv si myslim, ze az tak opodstatneni nema, ale to ted neni dulezite) stoji rocne kolik? Bude to asi v radech statisicu, mozna milionu max., ale za nekolik minut zkraceni jizdni doby nestoji. Ale mnohem vyssi spotreba energie pri vyssich rychlostech (cenu netusim) nebo nedej boze stavba koridoru, ktera stoji desitky miliard za to stoji... Aneb usetrim korunu a pak prohospodarim stovku (nebo tisic)...
A druha vec - R270 prijede do Breclavi nekdy v 8:30, R271 odjede zpet 10:00. Vychazim jen z JR, ale mezitim do Rakouska nic nejede (pokud tam neni nejaky pravidelny nakladni nebo neco takoveho), takze ten rakousky strojvedouci stejne na svoji lokomotivu v Breclavi ceka. Nebo ne?

a zpet mouka - to s tim placenim dani jsem nepochopil... Na Hungarii jezdi madarsky jidelnak, ze? Plati kuchar z toho vlaku dane v Cesku nebo v Madarsku (predpokalad: je to Madar)?
Povoleni pro praci v zahranici snad uz neni potreba - urcite ne pro Rakusaka u nas a pri dobre nastavenych podminkach ani pro Cecha v Rakousku. Jestli jsou strojudci vyjimka tak beru zpet
registrovaný uživatel LukasH 
13.02.2008 (17:54)  
My co jsme se nechali nalákat "tipem" prvního nasazení máme fotku už z 05.února.2008 ve Vídni, konkrétně by to mělo být druhé nasazení, právě na Transalpinu z Vídně ;)
registrovaný uživatel Philip 
13.02.2008 (17:49)  
Zdravím, nevíte náhodou do kdy by měly nátěry na lokomotivách vydržet?
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
13.02.2008 (17:19)  
M: Chtěl jsem říct, že se přestavuje nádraží v Břeclavi. Fírové by si měli spolu lokomotivu projít a ten prní by měl ukázat druhýmu, že je vše v pořádku, že se tak neděje, je už věc jiná.
Vousáč: Asi tak, fíra by musel mít zkoušky z jazyka předpisů, poznání té trati, povolení pro práci v zahraničí, platit daně v cizím státě apod. Ale plánuje se, že do Brna bude na Taurusu jezdit v budoucnu sám Rakušák, teď by měli jezdit dva Češi s jedním Rakušákem. Jeden z těch dvou Čechů by to měl jaksi učit toho druhýho. info z Tramvajklubu
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko