..: Křest lokomotivy Taurus v českých barvách již brzy :..

Ilustrační obrázek Vídeň / Brno - Jak jsme již na stránkách ŽelPage informovali, rakouské dráhy nechávají v rámci propagace Mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2008 přebarvit 16 lokomotiv do barev účastnických států. V barvách České republiky je vyveden stroj 1216.226. V minulém a tomto týdnu, po roll-outu z dílen v Linci, byl nasazen do turnusu, kde zajišťoval mimo jiné vozbu vlajkových spojů rakouských drah - EC Transalpin a EN Wiener Walzer. Do týdne by měl stroj konečně zavítat také do jihomoravské metropole.

Dle sdělení tiskového oddělení ÖBB se bude konat křest lokomotivy právě na brněnském hlavním nádraží, a to 20.2. 2008 od 9:30. Stroj přiveze zahraniční hosty a představitele rakouských drah spojem R 270 z Vídně.

Jedním z čestných hostů a kmotrem bude bývalý československý reprezentant, mistr Evropy z roku 1976 Antonín Panenka. Na vzniku nátěru a projektu spolupracují také České dráhy. Po křtu proběhne krátká tisková konference.

Vstup na akci není nijak omezen. Redakce bude mít na místě svého zpravodaje, a přinese tak reportáž přímo z místa konání. Všem zájemcům přejeme příjemný nevšední zážitek a "českému Tauru" mnoho kilometrů bez nehod.

Zdroj: ÖBB, Wikipedia

Ilustrační foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 13.2.2008 (10:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla Pozvánky

Další z regionu ČR Jihomoravský Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.02.2008 (11:56)  
Martin Nozicka mas pravdu ide o nalepku, nie nater
registrovaný uživatel VLAK81 
20.02.2008 (0:41)  
Dobrý den, zda se mohu vložit do Vaší diskuze, myslím si, že lokomotiva nedostala nátěr, ale je to samolepka z několika dílů, kterou je možno poté opět odstranit. Takže se nejedná o nátěr jako takový. Takže ÖBB nenechala lokomotivy přebarvit, ale přelepit.
15.02.2008 (7:16)  
Problém vozby Retz - Drosendorf byl ještě někde jinde. 810, resp. 811 nevyhověla požadavkům rakouského MD (zastává funkci DÚ) v parametrech pevnosti skříně a požární ochrany (vliv průšvihu v Kaprunu).
Co se týká strojvedoucích, tak tam asi není ten úplně největší problém. Např. Němci se učí česky taky a nikdo už se nediví, když vidí strojvedoucího DB v Praze hl., Uhříněvsi, Mělníce nebo Kutné Hoře. Stejně tak strojvedoucí ČD v Drážďanech je běžná věc. Podobně se rozvíjí vztahy s Polskem, Slovensko je dole již zmíněno a s Rakouskem to půjde taky.
Jinak na 270 bude českoTaurus vepředu a vzadu pravidelná 1216.
registrovaný uživatel KuTom  mail  
14.02.2008 (17:09)  
Nick: Košičana vozí po Vsetín Pražák, dál do Žiliny ho bere Olomoučák, to samé při cestě nazpět (na Vsetíně se střídají)... V letošním grafikonu zajíždí Slováci do Prahy na 128/129 Hradčanech a na tom Haškovi... 126/127 Fatra od Vsetína na východ = Slovák...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
13.02.2008 (22:49)  
JOHNZ: Kosicana, Haska vozi Slovak, Pannonku, zilinske Ex vozili Cesi, ostatni nevim.

Neni on problem jen u Rakusaka? Slovenske masinky a firove nam tu vesele jezdi. Vybrane nemecke zajizdi do KH i s nemeckymi firy. Budiz, jsou to puvodem ceskoslovenske loko. Ale uz jsem videl polskou loko v Prerove jedouci vlastni silou (bez mericiho vozu a hafo techniku na stanovisti). Ceske loko po uprave zajizdeji hluboko do Polska i Nemecka. Jen Rakusak nechce nase firy (viz. prispevek od MZ nize) a Cech naopak nechce Rakusakovy masinky. Taur sice do Brna s velkou slavou zajizdi, ale jen par vybranych muze na 160km/h trati jet "az" 120 km/h, zbytek pouze 100 km/h. 10minutovy pobyt v Breclavi je toho mozna dusledkem, aby se setrelo zpozdeni a vlak nejel do Rakouska tolik zpozdeny.

Na druhou stranu, jen CD si mysli, ze se da delat stridani na ose za 3 minuty. Nasledkem toho si fira zacina balit sve veci uz mnoho kilometru dopredu, aby pak ze stanoviste co nejdrive zmizel a neprekazel kolegovi, ktery si ma naopak stihnout vybalit sve veci a pripravit se k jizde.
registrovaný uživatel M 
13.02.2008 (22:22)  
Bingo:-(
13.02.2008 (22:10)  
No jak vás tak pánové čtu, řekl bych, že máte každý kousek pravdy. Zkostnatělost státních molochů, brzda jménem odbory, rakouské ck lpění na dodržování všemožných nařízení...
Třeba až jednou bude jezdit mezi Brnem a Vídní nějaký nový "Thalys", tak už nebude nikoho moc zajímat, že to řídí Maďar nebo Mongol. Pokud bude umět česky a německy, naučí se předpisy, tak proč ne? Jenže já mám pocit, že dráhy, ať už u nás, nebo v Rakousku se ještě neodnaučily stále omílat slova nejde, nelze, nemůžeme, atd... A třeba na to už čeká někdo, kdo toho časem dokáže využít.
registrovaný uživatel M 
13.02.2008 (20:18)  
JOHNZ - Ja vim (nebo nevim, tusim), ze je to takhle. Jen mi proste vadi ty vymluvy, co tady probehly. Tj. ze by to stalo vetsi plat a ze musi umet perfektne cesky atd... Jedine, co tady neprobehlo, ze by se musel prevlict do uniformy CD...

Jinak tam to s tim "vzal by Rakusakovi" praci muze (muze, ne je) byt i o podminkach nastaveni. Rakousky zamestnavatel nemuze zamestnat ani IT technika, ktery taky vezme Rakusakovi praci. Pokud ale bude v podminach, ze ten ajtak musi umet cesky, tak tuhle podminku vetsina rakouskych ajtaku nesplni a ceskeho ajtaka prijmout snad i lze
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.02.2008 (20:08)  
Inymi slovami, tam kde Thalys jazdi to mozno zvladnu aj bez vymeny rusnovodicov, ale keby ten Thalys isiel do Viedne, tak si (ak by tama na nom nejazdili vyhradne rusnovodici OBB) na tych hraniciach urcite na vymenu rusnovodicov postoji ...

Teda teraz ma napada, Thalys je vlastne uplne z cesty, kedze to neni klasicky medzistatny vlak, ale je to v podstate "sukormny" vlak, na ktory je vytvorena zvlastna spolocnost s ucastou prislusnych stran, takze s nim vlastne nejazdi rusnovodic DB, SNCB ani SNCF, ale rusnovodic firmy Thalys
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.02.2008 (20:04)  
M: To zavisi na konkretnych zmluvach susednych zeleznic.

Pri akomkolvek vlaku do Rakuska sa runsovodici menia na pohranicnej prechodovej stanici. A to nech idu od Talianska, Madarska, Ceska, Slovenska, Nemecka alebo Svajciarska. Odbory si to vydupali v zakone a to, ze je to proti vsetkym myslienkam EU zjavne nikoho neserie ... minimalne nie v Rakusku ...

Napr SRCR jazdi o.i. so Slovenskou strelou v celom useku rusnovodic CD, na Ex Praha - Zilina (- Kosice) jazdi tusim v celom useku tiez len jeden rusnovodic (bud CD alebo ZSSK)...

Takze od ekonomickej vyhodnosti to zialbohu nezavisi a zavisiet nemoze ...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2019 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko