..: Italská soukromá společnost NTV obdrží 25 souprav AGV od Alstom :..

Ilustrační obrázekBelfort - Soukromá italská železniční společnost Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV) objednala 25 souprav nové generace AGV (Automotrice a Grande Vitesse) za celkovou sumu 650 mil. EUR. Kontrakt zahrnuje i údržbu vlaků po dobu 30 let, která však není v této částce zahrnuta. Předpokládá ale opci na dalších 10 kusů. Podpisu smlouvy předcházelo udělení licence pro provozování osobní železniční dopravy společnosti NTV italským ministerstvem dopravy. Jedná se o první etapu projektu, který dovolí od roku 2011 konkurenci v italské vysokorychlostní dopravě.

NTV byla založena v roce 2006 čtyřmi italskými obchodníky, pány Luca Cordero di Montezemolo, Diego Della Valle, Gianni Punzo a Giuseppe Sciarrone. NTV a Alstom zveřejní detaily této smlouvy při příležitosti tiskové konference, která se bude konat 7.2.2008 v Římě.

NTV bude provozovat svá AGV v italské síti rychlostí až 300 km/h. Stejným typem začne francouzská SNCF od roku 2009 modernizovat v počtu několika stovek kusů svůj park TGV. Vlak bude složen z 11 vozů a bude disponovat přibližně 500 místy k sezení. AGV se vyznačuje především zbrusu novým pohonem a lepším rozložením výkonu, odpovídá posledním evropským normám na interoperabilitu, ochranu životního prostředí a bezpečnost. Díky novému pohonu je AGV schopné jezdit v běžném provozu rychlostí až 360 km/h při podobných energetických nárocích, jaké mají současná TGV při 300 km/h. Platforma AGV byla jádrem rekordní soupravy projektu V150, který 3.4.2007 překonal rychlostní rekord konvenčního kolejového vlaku na trati LGV-Est ve východní Francii, jehož nová hodnota nyní činí 574,8 km/h.

Základní charakteristikou AGV je modulová koncepce. Souprava může mít 7 až 14 vozů a přepravit 250 až 650 cestujících. Hmotnost se může podle počtu vozů pohybovat od 270 tun do 510 tun a výkon od 6 MW do 12 MW. Je vybaveno vodou chlazenými měniči IGBT a motory s permanentními magnety. Velká část nenosné konstrukce využívá kompozitních materiálů. Podle Alstomu 25 lety osvědčený princip podvozků mezi vozy výrazně snižuje vibrace a hluk, dále také nepříjemné pohyby při průchodu mezi vozy a zároveň snižuje náklady na údržbu. Nově použité řešení rozloženého pohonu dovoluje zvýšit kapacitu vlaku až o 20%. Všechny tyto aspekty dovolují výrazným způsobem snížit hmotnost oproti konkurenci a snížit spotřebu elektrické energie o 15%.

Momentálně již Alstom vyrobil 70 % vlaků provozovaných ve světě rychlostí 300 km/h nebo vyšší. Od uvedení TGV do provozu v roce 1981 Alstom prodal již skoro 650 vysokorychlostních vlaků. V tuto dobu již mají naježděno více než 2,8 mld. km (6500x vzdálenost Země - Měsíc) a přepravily přes 1,6 mld. lidí. Jejich běžná komerční rychlost se za tuto dobu posunula z původních 260 km/h na současných 320 km/h.

zdroj: ALSTOM


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 27.1.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honzík  mail  
30.01.2008 (16:01)  
AGV bude letos i na okruhu, zatím to vypadá na 2 měsíce a pokud to stihnou(což ale nevěřím, protože Alstom znám) tak to bude červen-červenec
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
28.01.2008 (15:50)  
nojva:
No jo, IDOS to je kapitola sama pro sebe. Jěště to s obtížemi zvládá ČR, Slovensko, Německo, Rakousko a Švýcarsko. Francii kilometricky nezná vůbec. Já mám doma železniční atlas RFF, takže si mohu celkem přesně ty vzdálenosti odečíst. Jinak mám také něco přímo z lístků SNCF (resp. povinných rezervaček) co si kupuji k InterRailu, když tam jedu.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
28.01.2008 (13:59)  
Ta cena je celkem překvapující, když si vezmete, že za prakticky stejnou sumu mají Rusové jen 8 jednotek ICE 3...
28.01.2008 (1:30)  
Po přepočtu na CZK je jedna souprava téměř stejně drahá jako jedna souprava českého Pendolina.
registrovaný uživatel nojva  mail  
27.01.2008 (22:45)  
Rail-2005:
Když už jsme se dostali k průměrným rychlostem, tak by mě zajímalo, kde najdu přesný vzdálenosti na trasách TGV ve Francii? Rád bych si na některých trasách spočítal Vp... Idos vážně v tomhle kecá: Paris-Marseille 335km :-D
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
27.01.2008 (21:13)  
Až u nás taky vyroste vrtka myslite ze si ČD nechaj vyvinout zbrusunovej rychlovlak od škodovky....ale jakože 380 fandim jako ničemu ale tohle by byla fakt prdel...:)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
27.01.2008 (16:17)  
Seath:
1) AGV opravdu celé ještě neexistuje. Existují pouze fragmenty, ale co je nejdůležitější, existuje ten nový vysoce výkonný a výrazně lehčí motor.

2) TGV Duplex se jako jediné ještě pár let vyrábět bude, takže Argentina dostane pravděpodobně toto.

3) Pokud budou hlavové lokomotivy TGV Duplex vybaveny novějšími motory, není problém, aby souprava měla výkon třeba 9,6 MW a měla 10 vložených vozů.

4) 710 km za 3h, to je Vp=236,3 km/h. Této průměrné rychlosti se běžně ve Francii dosahuje při vozbě rychlostí 300 km/h. Někdy bývá nižší, jindy vyšší, záleží na počtu zastávek. Výjimkou je pouze několik párů nonstop TGV mezi Paříží a Marseille, která dají 780 km za rovné 3h, tedy průměr 260 km/h.
27.01.2008 (15:51)  
Ja toho o AGV moc nevim, ale z letmeho pohledu na net to vypada, ze jsem kecal: z AGV existuji dva vozy vyfocene na zminene fotografii. Protoze jim logicky chybi kus technologii, dodava je motorak z klasickeho TGV.

Co se tyce dvoupodlaznosti, podle tohoto zdroje:
http://www.railway-technology.com/projects/frenchtgv/
budou v souprave i dvoupatrove vozy. Plnou dvoupodlaznost zrejme zatim neumi (narozdil od Studenky :-P ), ale projekt slibuje vetsi obsaditelnost, takze ocekavalm kapacitu vetsi nez Duplex. Navic diky distribuci pohonu jednotka umoznuje zvolit delku soupravy, coz doted nebylo mozne.

Do Argentiny to vypada na Duplex - zavratna rychlost se ani nepozaduje (slibuji 710km za 3 hodiny), navic Duplex uz existuje a navic bude jiste levnejsi... Vice zde:
http://www.alstom.com/pr_corp_v2/2008/corp/48105.EN.php?languageId=EN&dir=/pr_corp_v2/2008/corp/&idRubriqueCourante=23132
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.01.2008 (14:47)  
Seath: Takže vlastně přešli na podobný princip, jako mají ICE 3
V té souvislosti mi je podezřelé to foto ob článek níže o VRT v Argentině, které spíš evokuje starou koncepci s dvěma pohonnými články na koncích vlaku. Předpokládal bych, že Alstom do Argentiny dodá vlak nové kocpece. Nebo u dvoupodlažních jednotek to tak není?
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
27.01.2008 (14:00)  
Tady je foto: http://www.railfaneurope.net/ , Dáte Pictures>Francii>EMU>TGV>AGV
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko