Praha - Jen několik dnů před koncem roku byla cestujícím po několikaměsíční rekonstrukci opět zpřístupněna část přízemní haly hlavního nádraží v Praze. Kromě modernizované budovy zde návštěvníky od 20. prosince vítá i obchod s oděvy italské skupiny Sasch, první v nově vzniklé obchodní části nádraží, která by od března příštího roku měla poskytnout 1600 metrů čtverečných pro další návštěvnicky atraktivní obchody. Podle zástupců společnosti Grandi Stazioni, jež rekonstrukci nádraží realizuje a bude ho provozovat v průběhu příštích třiceti let, budou mít cestující brzy k dispozici i obchod s knihami, dárkovým zbožím nebo trafiku. "„Jednáme i se zástupci bank a cestovních kanceláří, které by tu rády měly své pobočky,“ popisuje další záměry mluvčí společnosti Martin Hamšík.
Kromě obchodů dostanou prostor v renovované budově hlavního nádraží i služby: aktuální plány počítají s novými restauracemi a kavárnami. Do tohoto projektu spadá i obnova unikátní Fantovy kavárna v historické budově Wilsonova nádraží. Pro nádražní halu známou svými stánky s rychlým občerstvením a nevábnými obchody přinese přestavba zásadní změny. Granti stazioni připouští, že cenová hladina v nově vzniklé komerční zóně bude odpovídat centru metropole, čímž by rovněž měla nastavit určitou kvalitativní úroveň. Prozatím však u většiny obchodních prostor zůstávají zábrany, než se dokončí poslední úpravy.
Dokončení první fáze modernizace zatím nepřináší výraznější změny pro cestující, kteří halou pouze prochází k nástupištím. Kvůli uzávěrce její levé části zůstávají osobní pokladny i nadále ve svém provizorním umístění: vnitrostátní pokladny napravo, mezinárodní pak v prvním patře. Koncem příštího roku přitom České dráhy plánují otevření zcela nového zákaznického centra v místě bývalé úschovny zavazadel. Do té doby musí cestující počítat s určitými omezeními.
Nová obchodní zóna ovšem nebude jedinou. Již za rok by měly být do užívání předány další prostory o celkové ploše 3000 metrů čtverečních. Nové obchody by měly vyrůst i v jižní části haly, s jejíž rekonstrukcí se počítá od roku 2009. Oprava a modernizace pražského hlavního nádraží by měla být dokončena v roce 2011, přičemž posledním krokem bude rekonstrukce historické Fantovy budovy.
Zdroj: Pražský deník
Nick: No stran herny nahore, plati o ni samozrejmne to same, co o bezdacich. Musi zmizet, protoze je to hruza. Jako rikam uz aby to bylo hotovy cely, protoze ted se ten hlavak stal mistem hruzy. (lidove receno osinou v zadku Prahy).
GeorgE - Ta Ruzyne ma jeden zasadni rozdil oproti vlakovymu nadrazi - z Ruzyne nelitaji "socky" do Kladna (nemam rad vyraz socka v "klasickem" nadavkove smyslu, ani nic proti Kladnu, oboji je proste priklad). Vetsina letadel odlitajicich z Ruzyne konci na miste, kde jsou ruzynske ceny vicemene normalni (rika se sice ze Ruzyne je draha i v tomto meritku, ale uz to urcite nebude takovy rozdil... - Vetsi rozdil spis vidim v chovani personalu - prodavacka v RUzyni si mysli, ze kdyz prodava drahe veci, tak je i ona neco nobl...), takze kde je rozdil mezi koupenim si piti v Zurichu a v Ruzyni, aneb proc by to v Ruzyni melo byt levne. V Zurichu si to koupis, protoze je cena v pohode a v Ruzyni je to drahe? Pritom je to ale stejna kola a stejna cena v Eurech...
No a druha vec - drahy veci maji taky v Parizske. Ale prece sakra neni duvod narikat si, ze ty trenky od Bosse jsou tak hrozne drahy... O dve ulice vedle maji v podstate stejne a 5x levnejsi. Takze dokud mame moznost volby, tak zatim nechme tvorbu cen na obchodech... Problem to bude az v okamziku, kdy si obchod nebudeme moc vybrat nebo budou ceny direktivne narizeny...
A jestli si myslim, ze na tom nadrazi budou prumerne nebo podprumerne ceny? Ne, nemyslim. Obchody s oblecenim jako Kenvelo tam asi nebudou, budou tam o tridu lepsi (a o tridu drazsi). Gulas a parky v rohliku tam ai prodavat nebudou, budou tam mit bagety za pade a vic. Aspon je to teda muj tip - na levny nakupy to asi nebude...
PS: Jinak ten Sasch vypada zajimave - pulka vsech obchodu je v Rusku a na Kube (!) maji stejne obchodu jako v Nemecku:-))
Jinak souhlas, PRAHA HL.N. mi hodně připomíná HANNOVER HBF, akorát tam je jen jeden centrální podchod s fůrou obchodů (to bohužel v Praze nepůjde). A ceny jsou tam taky rozumné. Podchod volně pokračuje směr centrum "Köpke".
Inak ale tento koment absolútne nechápem...
jeffer: Snad ještě stále existuje Albert na Muzeu, to je kousek od nádraží (asi rok jsem tam nebyl, přestože kolem jezdím denně metrem :-) To nemění nic na tom, že hl. n. potřebuje rozumný obchod s potravinami jako sůl.
Současná úroveň občerstvení je vskutku mizerná. Nedávno jsem si v Mnichově na Hbf opravdu pochutnal na čerstvé bagetce - a nestála ani tři eura. Ach jo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.