..: „S“ jako spojení pro město; nové označení a linkový systém vlaků PID :..

Logo Esko Praha - Od neděle 9.12., kdy vstoupil v platnost nový jízdní řád, jsou vlaky pražské příměstské dopravy označeny novým symbolem „S“. Jedná se o začátek první etapy budování produktu aglomerační železnice Esko - „Spojení pro město“. Současně jde o projekt spolupráce ČD, pražského dopravního podniku, Ropid a Středočeského kraje. Vedle označení vlaků, nástupních a výstupních bodů symbolem „S“ je příměstská železniční doprava v okolí Prahy uspořádána do jednoznačného linkového systému a jednotlivé trasy byly označeny symbolem S a příslušným číslem linky. Posílena byla i vzájemná propagace přestupních uzlů MHD, příměstské dopravy a železnice a organizace lepší návaznosti vlaků s MHD.

Ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě Aleš Ondrůj říká, že příměstské vlaky „S“ jsou bezkonkurenčně nejrychlejším spojením Středočeského kraje s hlavním městem, a při využití tarifních nabídek pražské integrované dopravy mohou cestující využívat železnici, MHD a příměstskou dopravu jako jeden systém. „Začínáme s první etapou, na kterou budou postupně navazovat další kroky, jejichž cílem je stejně výkonný systém aglomerační železniční dopravy, jaký znají cestující například z Vídně, či dalších měst. Hodláme pro tento systém získat také cestující z nově vzniknuvších obytných zón v okolí Prahy,“ dodává.

Kromě toho dále pokračuje tarifní spolupráce v rámci Pražské integrované dopravy, kdy na jeden jízdní doklad je možné jezdit jak vlaky v Praze a okolí, tak městskou hromadnou dopravou. Tato spolupráce by měla být od příštího roku posílena dalšími nabídkami – včetně sledované a zvažované akceptace SMS jízdenek ve vlacích „S“.

Vedení linek „S“

  • S1 Praha Masarykovo n. – Poříčany - Kolín
  • S2 Praha Masarykovo n. - Nymburk hl.n. - Kolín
  • S3 Praha-Vršovice - Všetaty
  • S4 Praha Masarykovo n. - Kralupy nad Vltavou
  • S5 Praha Masarykovo n. - Kladno
  • S6 Praha-Smíchov - Rudná u Prahy - Beroun
  • S7 Praha hl.n. – Karlštejn - Beroun
  • S8 Praha-Vršovice - Vrané nad Vltavou - Dobříš / Čerčany
  • S9 Praha hl.n. - Benešov u Prahy
  • S12 Poříčany – Nymburk hl.n.
  • S41 Praha-Libeň - Roztoky u Prahy

Pozn. čísla linek uvedená na informačních panelech elektrických jednotek vznikají kombinací čísel tratí, které projíždějí (např. S14 Pečky - Praha Bubeneč)

Více informací o trasování naleznete na mapě linek.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Adys Poslat mail autorovi | 10.12.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
16.02.2008 (17:00)  
Kdy konečně pojede linka S z Radotína přes Braník na Kačerov aby člověk nemusel hodinu objíždět půl Prahy? :)
13.12.2007 (8:33)  
Ještě že Pražáci jsou natolik rozumní, že hlášení vlaků staničním rozhlasem v pražských stanicích neudělali podle brněnského vzoru. Míním tím to "vlak xxxx linky S4 ídées jéemká do ...". Díky nesutálému protahování hlášení o tyto blbé zkratky (z nichž musí být cizinec snažící se zorientovat, čím pojede, jelen), se v Brně na nádraží permanentně něco hlásí. Není tam snad ani půlminuta "ticha". V Praze by to znělo "... linka S 4 erópéídé..." - zůpr!
A také bych plédoval pro to, aby se u navazujících linek (tram, bus, es, ...) hlásilo i číslo té linky. Například ve Vídni to takhle funguje a je to paráda.
12.12.2007 (22:56)  
No je to v plenkách, třeba zakreslení do mapy MHD (nové) je spíše orientační - tenké linky byly zbarveny podle stupně integrace (který by vůbec neměl existovat, lístky by měly platit v celém systému stejně), ale stanice zůstávají "ČD"-rámečky a jen kus dál je symbol "S", dobře že s čísly linek. Jinak nejsou tratě nijak označeny (čísly projíždějících linek) a stanici je třeba najít kus od značky. Je to takové pofidérní. Autobusy stále nejsou pořádně přivedeny ke stanicím (Čakovice, Satalice, Uhříněves, Zbraslav atd.), natož aby v terénu byl vyznačen směr přestupu. V MHD je hlášen přestup na univerzální "S linku" bez čísla a nesystémově i na ostatní spoje dopravce ČD (zbytečně), na nádražích hlásí označení linky metra a univerzální (nerozlišené) tramvaje. Chybí v tom pořádek. V metru na tabulkách je také jen symbol "S" bez čísla linky. Ještě by to chtělo nějak dopracovat, ale aspoň že se začlo, po letech. Jo a na tabuli na Masarykově nádraží se střídá číslo vlaku s číslem linky, no taky zvláštní, ale aspoň tak (spíš by se to hodilo místo druhu vlaku, jenže to by asi musela být zavedena nová kategorie). Na závěr perlička - sice se to označuje rádoby mezinárodně "S", ale v popiscích u mapy MHD je ve vysvětlivkách ve všech jazycích uveden název "Esko" :-). No snad se to ujme.

Jinak ukončení S8 ve Vršovicích je pouze dočasné, kvůli rekonstrukci hlavního nádraží, zároveň je do Vršovic prodloužena komplet linka S3, ale vazba S8 je spíš na vlaky linky S9.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
11.12.2007 (19:44)  
Ad Honzaaaa a PeNik:
Na Masaryčce jsou lidé přesvědčováni, že osobní vlaky jezdí do a ze stanice USTNÍ n.L. hl.n. ...
registrovaný uživatel fpul 
11.12.2007 (14:38)  
Na trati Praha-Vrane-Cernacny(Dobris) jsme se take tesili, ze se neco zlepsi, ale co prinesl novy jizdni rad, to je katastrofa. Vsechny vlaky konci a zacinaji ve Vrsovicih s tim, ze dal jsou pripije (vetsinou 8 az 12 minut, ale i 30). Navic spolehat na pantaky od Benesova rano pri ceste do prace je docela riziko. Duvodem je ocekavane snizeni poctu nastupist kvuli reknostrukci na hlavaku (opravdu se to musi tykat i vlaku v 21 a 23 hodin?). Budiz. Muze se stat. Aspon budou mit chytre hlavy dukaz, se primestsky vlak bez kvalitniho napojeni na MHD lidi pouzivat moc nebudou. Ale co me dorazilo je to, ze za mnoho penez nyni reknstrupvany Jarovsky tunel (cca 400 metru pomale jizdy 10km/h) se nepromitne do noveho jizdniho radu. (bude se to vyuzivat pouze ke stahovani zpozdeni). To mi prijde jako cista organizacni chyba.
11.12.2007 (13:39)  
SzKT - Italii bych poopravil na Metropolitana. Je to v okolí každého většího města od severu po jih (Miláno, Florencie, Janov, Bari, Řím, Neapol, Messina, Palermo, ...) V jízdních řádech linky značeny jako M1-99 (alespoň co mám k dispozici).
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
11.12.2007 (12:22)  
Neměly by se nejdřív dokončit rekonstrukce tratí a nádraží a pak se teprve pokoušet o S-Bahn? Tohle je vtip a někdo ho asi myslí vážně.
registrovaný uživatel PeNik 
11.12.2007 (11:03)  
Ad Honzaaa: co bylo s Ústím?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
11.12.2007 (9:44)  
To "S" sice nemá obecně parametry S-Bahn, ale alespoň bude srozumitelné (konečně) i nedomorodému obyvatelstvu - pokud bude v nějaké době splňovat vlastnosti rychlé, pravidelné, spolehlivé a kulturní na dnešní úrovni doby příměstské dopravy.

Sobecky se těším, že S4 bude jezdit minimálně do Roudnice, lépe do Lovosic (dost lidí odtamtud jezdí za prací do AB) - zejména z pohledu dalších obcí za Kralupama, (netýká se jmenovanách, ty případly Ústecku), které patří do Středočeského kraje.
registrovaný uživatel snoopy 
11.12.2007 (8:36)  
babilon: Já vím, že je to AE. Ale její zakreslení je dost zavádějící - na první pohled to vypadá jako vlak.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko