..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
01.12.2007 (18:53)  
Lenže bohužiaľ najčastejšia relácia je tam Čadca-Těšín, prípadne Čadca-Ostrava. Ale inak s Čadcou fakt až taký problém nemám.
Registered user pekař 
01.12.2007 (17:56)  
Georgo: já řeším především tu Čadcu. V ní totiž nastupuju o dost víc lidí než v okrajové Libni...
01.12.2007 (17:38)  
pekaři, a čo na tých argumentoch sa Ti nezdá rozumné? Veľkosť Libně aktuálne neriešim, zato jej atraktivita voči Třinci je zjavná. Aj napriek tomu by som nemal problém s tým, keby to v Libni nestálo. Mám však problém s tým, že to v Třinci stojí :)

Václav: ak teda vezmeme Třinec a Těšín ako jednu aglomeráciu (typu Praha alebo Berlin - inak si totiž dve zastávky na 16 km vysvetľujem len ťažko), škrtnime teda Karvinou, Bohumín, Suchdol a Studénku a môžeme sa o tom baviť. Zábřeh síce nie je centrom sveta, ale prosím. Hranice sú na tom podobne, ale povedzme, že tam sú prípoje z celého Valašska. Inak OK.
Registered user pekař 
01.12.2007 (15:18)  
Nechápu někteřé přispěvatele, že se kolegou M vůbec zaobírají. Jen ať se vypovídá, rozumný člověk si udělá názor vlastní a aslepoň je co číst:)
01.12.2007 (1:24)  
M: Nadsázka byla zřejmá, ale nebyla na místě. Kdybyste řekl, že Vysočany* (neboť nádraží Libeň leží ve Vysočanech) jsou pět ulic v Třinci, byl byste pravdě podstatně blíž. A tu chudobu si taky strčte za klobouk, myslíte, že s podprůměrnými příjmy se nedá cestovat? Nebo dojíždět do Prahy za lepším?
*A mimochodem, Libeň je taky menší než Třinec.
Registered user M 
30.11.2007 (23:37)  
Vaclav - ten Suchdol, Studenka nevim uplne jiste, ale jinak OK - pokud je rec o IC "Ostravsko"-Praha
Registered user M 
30.11.2007 (23:36)  
babilon - ja myslim, ze ta nadsazka byla zrejma... Cast Prahy kolem Libne (ac to neni ta nejprestiznejsi adresa) je urcite co se poctu obyvatel a "moznosti proc tam prijet" pestrejsi nez chudy region na Ostravsku, ne?
30.11.2007 (9:57)  
Já bych viděl vnitrostátní IC (Ostravan, Jan Perner, Hutník) takto: Třinec - Český Těšín - Karviná hl. n. - Bohumín - Ostrava hl. n. - Ostrava-Svinov - Studénka - Suchdol nad Odrou - Hranice na Moravě - Olomouc hl. n. - Zábřeh na Moravě - Pardubice hl. n. - Praha-Libeň - Praha hl. n.
Tyto vlaky jsou určeny zejména pro cestující ze severní a střední Moravy. (Podobně na tom budou od 9. 12. páteční/nedělní posilové rychlíky 1502/1503, 1540/1541.)
V České Třebové bude zastavovat od 9. 12. opět více vlaků (přes 40) směřujících na Prahu než je tomu v současném GVD (takže ochuzeni v České Třebové nebudou). Stejně tak Kolín, vlaků více než dost, jen rychlíků, Ex a vlaků vyšší kvality bude ve směru do Prahy 56.
30.11.2007 (8:15)  
Co to je to Trinecko a Jablunecko? Pet ulic v Libni...
Ha ha. Nezlobte se, ale vypadá to, že tuto oblast znáte jenom z vlaku. A Prahu nejspíš taky.
29.11.2007 (1:13)  
No schválně, kolik?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko