Mnichov - Evropská komise chce do budoucna podporovat rozvoj infrastruktury pro vysokorychlostní vlaky jezdící na magnetickém polštáři. Výstavba trati pro vlak Transrapid v Mnichově mezi centrem města a letištěm bude zahájena v polovině příštího roku a nedávno zveřejněná studie EU hovoří i o novém spojení z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, Brno a území Slovenska do maďarského hlavního města Budapešti.
Futuristické plány o napojení bývalého východního bloku na síť Transrapid se ale v dnešní době nejeví jako příliš reálné. Podle některých předpokladů by byla částka za výstavbu takovéto trati hornatým terénem příliš vysoká a návratnost investice nejasná. Z toho důvodu přišli němečtí politici s vlastním návrhem, podle nějž by magnetická dráha končila již v Řezně, odkud by byla postavena spojka ke klasickému železničnímu koridoru do Prahy. „Dostat se dnes z Řezna na letiště není nic pohodlného. Investice by se musela vyplatit, navíc tu existuje návaznost na spojení do Česka,“ odůvodňuje bavorský poslanec Georg Stahl svůj návrh na zkrácení trasy navrhované dráhy.
V případě, že by zvítězila zkrácená varianta, nemělo by její výstavbě bránit téměř nic. Jako jediný faktor, který by mohl stavbu ohrozit, se jeví nedostatek finančních prostředků. „Mezi Mnichovem a Řeznem nejsou žádné přírodní překážky. Nebyl by problém ani s pozemky,“ tvrdí Stahl. Odhad ceny výstavby úseku z Mnichova do Řezna se pohybuje okolo čtyř miliard eur. Investiční náklady přitom představovaly hlavní téma vyostřené diskuze mezi odstupujícím bavorským ministerským předsedou Edmundem Stoiberem a odpůrci výstavby magnetické dráhy na mnichovské letiště. Cena tohoto 37-kilometrového úseku, který již byl zemským ministerstvem dopravy schválen, činí přibližně 200 milionů eur.
Soupravy Transrapid nyní jezdí s cestujícími jen v jihočínské Šanghaji. V Evropě se magnetický vlak prohání zatím pouze po zkušebním okruhu, dokončeném v roce 1987. Ten je umístěn v oblasti zvané Emsland, jež se nachází nedaleko německých hranic s Nizozemím. Při zkušebních jízdách zde souprava Transrapidu s návštěvníky dosahuje rychlostí pohybujících se kolem 420 km/h. Právě na tomto okruhu se stala první vážná havárie vlaku tohoto typu. Dne 22. 9. 2006 se jedoucí souprava srazila s montážním vozem odstaveným na trati. Při nehodě tehdy zahynulo 23 lidí.
Zdroj: Havlíčkobrodský Deník, Transrapid
Ale domnívám se,že na trati číslo 260 v úseku vámi popisovaném mohl býti vymyšlen jiný projekt.
Proto je mi i blízký názor pana Luxian a Town-Of-Loxin.
Barguzin: Asi proto, že se jedná do jisté míry o konkurenční druhy dopravy. Ale nemyslím si, že by to tu někdo prosazoval silou, prostě to samovolně z debaty vyplývá.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.