..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
11.11.2007 (11:18)  
deleter: horší je, že ČD to jistě nebudou nasazovat na rychlíky, ale na EC...
11.11.2007 (10:59)  
Tady nejde o to, jestli je potah látkovej a nebo koženkovej, jde o konstrukci sedadla a jak je vypolstrovaný. Viz rozdíl mezi sedadly v 854 vs. regionova. Těžko říct, jestli jsou tvrdý sedadla výsledkem snahy minimalizovat náklady a nebo jen práce někoho, kdo v nich nikdy delší dobu neseděl... Každoupádně, koupit a raději nepolemizovat:) Ničeho lepšího se asi na rychlících nedočkáme
11.11.2007 (10:40)  
Podle článku nikdo nejednal, [ono samo] bylo jednáno... [ono samo] bylo rozhodnuto apod.
Úřední dement-čeština v akci, ach jo...
registrovaný uživatel Busman 
11.11.2007 (10:39)  
KONEČNĚ!!! Tak dlouhou zprávu jsem tu už dlouho nečetl!!! Doufám, že nezůstane jen u těch 100 kousků, je to jediná příležitost, jak se už zbavit vyžilých vozů řady B. Doufám ale, že se ty vozy nejdřív podívají do dílen, vymění se čalounění a projdou důkladnou očistnou kúrou. A pak je budou ČD průběžně udržovat, to je největší slabina ČD, které jsou totálně neschopné se starat i o vozy Bmz!
registrovaný uživatel icetiger  mail  
11.11.2007 (10:27)  
second hand v podání ČD ... radši nebudu komentovat ... ať žije jezdící muzeum ČD :-(
registrovaný uživatel M 
11.11.2007 (10:27)  
Jiri z Adamova
Ano, ja mam taky radsi poctivou stodvacitku nez naky cizacky BMW. Vzdyt k cemu ty xenony nebo vyhrivany zrcatka vlastne jsou:-(
A moje Atari jede porad skvele taky...
registrovaný uživatel M 
11.11.2007 (10:18)  
Josef Petrak - jak jsem napsal - je dobre, ze se kupuji. Jen proste jen kvuli tomu, ze je to z Nemecka nebudu rozzarenej od ucha k uchu, protoze vyhodnost takoveho kroku zcela neposoudim. Jestli budu mit na vyber novou Oktavku za 600 nebo 5 let stary Mondeo za 150, tak beru Mondeo. Jestli ale druha moznost bude neco 15 let staryho za 50, tak do toho bych jen kvuli tomu, ze je to levnejsi asi nesel...

JTB - a co je teda lepsi? Nove na 40 let za 40. Nebo Stare na 20 let za 10? Mimochodem, ty vagony fakt budeme mit dvacet let? Vzdyt za 20 let o nich budeme rikat totez, co ted o beckach - ze to jsou bezmala 50 let stare vraky. Jsem myslel, ze prave proto se ty vagony maji vymenovat:-(

Beru, ze vagony maji asi delsi zivotnost nez autobusy, ale nevim, jestli by Jancura nekoho ohromil, kdyby privezl 20 let stare Neoplany...

A ta litera zakona - Krejcir, Mrazek a Kozeny taky vetsinu svych aktivit delali podle litery zakona:)
registrovaný uživatel ladik 
11.11.2007 (9:20)  
zachvíly ten interiér nebude nic moc. Co je to za údržbu,když na celej vagon (v lepšim případě) postačí jeden hard na jedno namočení
registrovaný uživatel Fauny  mail  
11.11.2007 (9:03)  
happy:Já třeba najezdím béčkama každý týden asi 600 km a nedělá mi to žádný problém a to si myslím, že už je slušná porce ne?
registrovaný uživatel Pivo  mail  
11.11.2007 (8:40)  
měli jsme udržovat ty naše, který sou již na šrot
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko