..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Topas 
12.11.2007 (10:59)  
Dobrý nápad, ale bohužel při klasické neúdržbě ČD budou vozy za rok vypadat stejně odpudivě jako ostatní. I stará Bčka pokud jsou solidně udržovaná vypadají poměrně přijatelně (viz např. Bc JLV) na rozdíl od humusů ČD. Přitom by stačilo tak málo...
registrovaný uživatel ladik 
12.11.2007 (8:58)  
Jirka Panther: řekl bych že Bp má lepší jízdní vlastnosti něž B
registrovaný uživatel M 
12.11.2007 (1:18)  
Honza-loko - treba budou jezdit jenom v zime:-))
12.11.2007 (0:21)  
Bp by stačila údržba (ale opravdu údržba!) a přečalounění za 12 let provozu už prošoupaného plyše (celý vůz najednou a klidně do nového vzoru - prodřených sedaček je v dalších vozech dost - zkombinovat ty k výměně z více kusů). Druhým krokem by mohlo být dosazení háků na kola na větším představku a rekonstrukce podvozků, pokud vadí 120 km/h rychost. Jsou to moje nejoblíbenější vozy (až na absenci údržby - obvykle silně obuté). I Bdt by se hodily na pozdější rekonstrukci.

Bčka osobně nemám rád pro jejich špínu a smrad (slušněji to říci nelze). Ta by zase potřebovala kompletně překopat WC, vyklidit, pořádně vydezinfikovat, vyměnit umakart i lino a pak osadit přečalouněné sedačky.

Bčková koženka může bohužel nesmrdět jen v případě denního vydrhnutí Savem...
11.11.2007 (20:04)  
Jen taková zjímavost pro pobavení. Když se tu tolik diskutuje o koženkách a tvrdosti sedadel. Jeli jste někdo rumunskými osobáky, co mají sedadla z hnědé koženky se znakem CFR? Nic měkčího jsem v životě neviděl :-D
registrovaný uživatel Honza-loko  mail  
11.11.2007 (19:59)  
Tak dnes jsem měl tu čest jet vozem Bimz.Jel jsem z Domažlic do Plzně.

plusy:
čistota
vzhled interiéru
tichý pojezd,přejezd přes vyhýbky,tichý brždění

mínusy:
tvrdý nepohodlný sedačky
absence klimatizace

Takže musím říct že je to pokrok oproti Béčkům,ale nic sper to taky neni.
11.11.2007 (19:55)  
Karboxilas: nezbyva mi nez souhlasit, to je problem, zadna nebo spatna udrzba cistoty...Jiz nekdo nize psal, ze je na jeden vlak jeden kybl vody a jeden hadr jaksi malo...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
11.11.2007 (18:22)  
Luxian: Přesně tak! Však se podívej, jak vypadají některé sedačky ve vozech Bmz 1.série. Už by to měli pomalu zrekonstruovat.

Karboxilas: Když jsem loni hodně jezdíval EC 173/172 Vindobona sestavené výhradně z vagónů DB, viděl jsem tam občas procházet nějaké uklízečky, vybírat koše, mýt toalety atd. Prostě vzorná traťová údržba. Když jsem se zeptal kdo je zaměstnává, odpověděly mi, že jsou zaměstnankyně jedné české soukromé úklidové firmy, se kterou si DB uzavřely smlouvu pro údržbu Vindobony po cestě zkrze české území!
registrovaný uživatel Karboxilas  mail  
11.11.2007 (15:12)  
To aby si ČD spolu s těmi vagóny koupila i aspoň několik německých uklízečů a údržbářů, protože s ohledem na současný tristní stav údržby vagonů a mnohem větší "praseckost" české cestující věřejnosti budou za chvíli vypadat dost odpudivě.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.11.2007 (14:38)  
Rail-2005: Navíc měkká sedadla se rychleji opotřebovávají a vysezují.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko