Praha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem.
Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.
O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.
Vozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.
zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.

Bčka osobně nemám rád pro jejich špínu a smrad (slušněji to říci nelze). Ta by zase potřebovala kompletně překopat WC, vyklidit, pořádně vydezinfikovat, vyměnit umakart i lino a pak osadit přečalouněné sedačky.
Bčková koženka může bohužel nesmrdět jen v případě denního vydrhnutí Savem...
plusy:
čistota
vzhled interiéru
tichý pojezd,přejezd přes vyhýbky,tichý brždění
mínusy:
tvrdý nepohodlný sedačky
absence klimatizace
Takže musím říct že je to pokrok oproti Béčkům,ale nic sper to taky neni.
Karboxilas: Když jsem loni hodně jezdíval EC 173/172 Vindobona sestavené výhradně z vagónů DB, viděl jsem tam občas procházet nějaké uklízečky, vybírat koše, mýt toalety atd. Prostě vzorná traťová údržba. Když jsem se zeptal kdo je zaměstnává, odpověděly mi, že jsou zaměstnankyně jedné české soukromé úklidové firmy, se kterou si DB uzavřely smlouvu pro údržbu Vindobony po cestě zkrze české území!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











