..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer happy 
11.11.2007 (14:28)  
Jak napsal správně Georgo,je hlavním aspektem ergonomie.Což gauče B a pod. nesplňují a zkuste v tom někdo jet čtyři hodiny v kuse.Po dvou hodinách už člověk neví jak by si sedl a mokré zpocené zadnici nemluvě.Třeba Bp mají poměřně tvrdé sedáky a sedí se v nich relativně dobře a to platí třabba i o sedácích v 814 a 854,843,elefantech atd.Tyto vozy jsou skříní starší než naše B,ale jsou morálně mladší a pro cestující tedy lepší.Ve srovnání s R Mnichov -Praha vždy tyto vozy byly plnější než připojené B v Plzni a většina lidí se cpala do vozů Bimz.Věřím,že jednou podobná rekonstrukce potká i naše B,B(d)t,Bp a další.Kdo v tom nejel může jen těžko soudit.Hlučnost a kvalita chodu po rozmlácené trati je nesrovnatelná s B
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
11.11.2007 (13:41)  
Ad tvrdá/měkká sedadla: Situace se má tak, že určitě zdravější je přiměřeně tvrdé sedalo se správnou ergonomií. Gauč typu Bmz 1.série je fajn akorát na podvečerní jízdy s buchtou, kdy se to celkem snadnou dá překonfigurovat na letiště :-) Také by bylo vhodné jejich využití na povinně místenkový EN. Jinak se mi zdají výrazně lepší sedačky ve 2.sérii, i když by mohly být výrazně lepší. Ono 3 hodiny na jih Moravy se v těch měkkdých vydržet dá, ale po cestě např. Praha - Hamburg nebo Mnichov - Řím z toho pěkně polejí záda. To máte jak když celý den sedíte doma na gauči.
Registrierter Benutzer aron 
11.11.2007 (13:17)  
docela se podivuju nad tím,že zmíněné železnice investují peníze do vozů,které mají něco málo přes 50 míst k sezení.Béčka mají 80 nebo 88 míst,ale to není ta správná cesta cpát 8 lidí do jednoho kupé,proto si myslím, že je výhodnější nakupovat nebo opravovat vozy velkoprostorové typu bpee,nebo typ co jezdí na hungarii,víc míst víc vydělá,nebo čím kapacitnější vozy tím méně jich je potřeba a komfort zůstane zachován.
11.11.2007 (13:15)  
Obávám se, že bez nákupu těchto vagónů (případně nákupu 25 "mzet" bychom za 20 říkali že jezdíme ve vagonech minimálně 50 let starých. Předpokládám totiž, že případné "mzty" by šly na EC/IC a na R by zůstaly i ony zelené koženky. A na expresy by šly Apee, Bpee, Beer apod - tedy vagóny srovnatelné s Bimz.
Takže jsem jednoznačně pro nákup jetých Bimz, a pokud se najdou další peníze peníze, tak ještě přikoupit další "mzety". Navíc se říká, že není čím jezdit (hlavně v souvislosti s přecpanými rychlíky), což rekonstrukce vozů nevytrhne - počet se nezmění. K tomu ještě rekonstrukce vozů Apee, Bee apod. vyjde na 12,5 mil. kč (viz nedávná zpráva zde uvedená - předpoklad ČD). Nákup jetách vyjde o 2,5 miliónu na kus levněji a ještě k tomu zbydou relativně slušné vagóny. V případě reko těchto lepších B zbydou ony vagóny ze 70. let v provozu. :-/
11.11.2007 (13:06)  
Ja by som to tiež považoval za prínosný krok: za relatívne lacný peniaz sa dajú kúpiť slušné vozidlá, a to naviac v počte, ktorý možno považovať za praktický pre nasadenie na viacerých spojoch.
Ak si dobre spomínam, cena jednoho *mz z SKV sa pohybovala až okolo 60 mil. Kč (teda nie 40), pričom pre zaistenie expresov a diaľkových vnútroštátnych spojov/cezhraničných rýchlikov je toto riešenie výrazne efektívnejšie.

V žiadnom prípade nechcem brať nikomu názor na B - ostatne každý si zvolí, čo mu vyhovuje - ale rozhodne nezdieľam ani nostalgiu za týmito "klasikami". Páchnuca, zamastená, ulepená koženka, z ktorej po dlhšom sedení (hlavne v teple) nepríjemne páli v zadných partiách a ktorá svojim tvarovaním o ergonomickosti ani nesnívala (napr. samotný tvar operadla, ktorý v spondej časti vystupuje dopredu). Pri 8 cestujúcich v kupé natlačených na sebe to skrátka dávno na dlhé cesty nie je prijateľné. Samostatnou kapitolou sú spáči rozťahaní na laviciach po dvoch v jednom kupé, takže všetci to vnímajú ako svoje sväté právo, ale dopladiť niečo málo za lehátko sa im už nezdá.

Na tvrdých sedadlách nie je nič zlé, ak majú správnu ergonómiu. Napr. Ampz143 má dosadené tvrdšie sedadlá ako pôvodné Ampz, ale sedí sa v nich lepšie (pôvodná séria už je strašne vysedená a paradoxne pôsobí omnoho horšie). Pomerne slušný interiér pre B majú aktuálne Bdee/Bgee ZSSK (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/ZSSK/ZSSK_B,Bdee.php ), ale tam to bohužiaľ stále trpí starými podvozkami a obkladovými materiálmi interiéru. Paradoxne jedny z najpohodlnejších sedadiel som zažil v modernizovanom TGV (http://www.railfaneurope.net/pix/fr/electric/emu/TGV/Reseau/cab%2Binterior/RT2006-06-17_16-29-02.jpg ) - oproti originálom boli dosť tvrdé, ale ergonómia bola skoro dokonalá.
11.11.2007 (12:53)  
Sova: Přesně řečeno jsou ty barvy Ampz/Bmz krvavě oranžová a šedá světlá.
No na zásuvkách to tak nezáleží... Jde hlavně o klimatizaci, schopnost mezinárodního provozu a tak... Prostě vozy určené pro vlaky EC/IC.
Registrierter Benutzer Sova 
11.11.2007 (12:23)  
Přemysl Michálek
Já měl za to,že barvy A/Bm(p)z je červenobílá,ikdyž některé Bmz už vypadají na tu oranžovobílou...
doomlukas
Já měl za to,že A/Bm(p)z první serie nesplňují standart EC,protože nemají zásuvky.Asi na zásuvkách tolik nezáleží...
11.11.2007 (11:43)  
Jestli ty vozy zůstanou tak jak jsou (tj. nebude se dosazovat klimatizace apod.), tak by měly být zelenobílé. Červeně se natírají jen vozy splňující standardy EC.
Registrierter Benutzer Přema 
11.11.2007 (11:39)  
Sova, mě by se to více líbilo na zelonobílou, ale, když těch ty nové vozy (Bmz) ČD chce v nátěru oranžovobílá, tak podle mě to asi dá do chématu barev EC/IC tedy Bmz tedy oranžovobílá...Fuj...
Registrierter Benutzer Sova 
11.11.2007 (11:32)  
Už to vidím
Němci to nasazují k nám na rychlíky,my to koupíme a po přetření na barvy ČD to budem nasazovat na IC/EC do Německa,určitě nějaké do Rakouska a možná i pár na Slovensko abychom mohli zamachrovat...
Teď ale vážně,vidím to jako přínos,ale záleží jak se k tomu postaví dráhy.Jak už tady bylo zmíněno pokud to budou "udržovat" jako některé Bmz tak to bude jen další pojízdný šrot...
Ještě doufám,že to dráhy před nasazením to provozu opraví a přidaj klimu.No nechám se překvapit:-)
Jinak nevíte jestli to půjde do nátěru stylu A/B(p)ee nebo do nátěru stylu A/Bm(p)z?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko