..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.11.2007 (22:36)  
Tuhle tady byly naky fotky z Albanie nebo jake Jugoslavie a tam myslim prave naky stary nemecky vagony (nebo jim hodne podobny) byly, takze uz se stalo
13.11.2007 (20:58)  
Ani by mě nepřekvapilo, kdyby namísto ČD tyhle vozy získalo takové Bulharsko, Albánie nebo podobně vozovým parkem vybavené země.
13.11.2007 (10:36)  
Horatio: S tímhle přístupem jsme to dotáhly tam kde teď jsme, tedy do p....e. Snažíme se dostat do Evropy, tak proč se jí vzdalovat jájínkovstvím(jánabráchysmem,atd.). elegantním příkladem jsou naše KO.
registrovaný uživatel M 
13.11.2007 (10:31)  
Petryk - heh, asi tak:) Podle myho dobra vec, ale chtelo by to vylepsit - napriklad o nejaky firemni "modraky"...
registrovaný uživatel Petryk 
13.11.2007 (9:45)  
Rail-2005: Uklizečky choděj v ECéčkách, který tady nekončej, před Prahou (jezdím z Kolína a vždycky jdou) a trošičku mi vždycky lezou na nervy, pač ve velkoprostoru tahaj mezi sedačkama takovej velkej pytel s odpadkama, kterej o každýho otřou. Mají modrou mikinu, přes ni přetažený černý tepláky, vypadaj kouzelně ;-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.11.2007 (16:48)  
Tak plánů už tu bylo mraky, ale myslím si, že Rumuni dokážou překvapit. Rozhodně bych je nepodceňoval.
registrovaný uživatel M 
12.11.2007 (15:09)  
crash - pokud jde o plany, tak jsem schopen vymyslet cokoliv:-)))
12.11.2007 (14:51)  
Jak sem tak serfoval tak sem narazil na jeden článek o modernizaci rumunskejch železnic. http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1902
Opravdu velkorysý plány, z toho by si někdo měl vzít příklad. Aby to nebylo off topic ve fotogalerii sem narazil právě na modernizovaný, nebo spíš repasovaný Bimz; modernizovanej interiér, přečalouněný sedačky, nový WC (ale asi ne vakouový) a je z toho opravdu pěknej kočár
12.11.2007 (13:38)  
KONEČNĚ, tohle měly ČD udělat už před lety v případě vozů WL. Nakonec tyto vozy koupily tehdejší ŽSR, dnes ZSSK.

Ve starých spolkových zemích jezdí na regionálních vlacích velkoprostorové vozy, které nesou výrobní štítek s datem výroby 1962 !!!!!
Vozy mají nové čalounění sedaček, vakuové WC, centrální uzavírání dveří. Že se jedná o velmi staré vozy cestující vůbec nepozná.
Vozy vyrobené před 45 lety na kolejích ČD v pravidelném provozu nejezdí.
Na Vindodoboně / Dvořákovi (a nejen tam) například jezdí repasovaná oddílová jednička DB "Avmz61" s křídlovými dveřmi, s klimatizací, vakuovým WC, podvozky na rychlost 200 km/h. Výrobní štítek uvádí sedmdesátá / osmdesátá léta minulého století, čili vozy staré kolem 30 let. Podobně "mladé" jsou i velkoprostory.
Vozy Bimz nejsou rozhodně světová špička, sedačky by taky chtěly něco nového, ale na trojce sedaček se na nočním spoji Hamburg - Frankfurt a.M. báječně vyspíte.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.11.2007 (11:50)  
No už je to tady, pořád jsem si říkal, kdy začnou kupovat starý německý vagóny a už jsme se dočkaly. Tuto praktiku jsem poprvé objevil, když to samý u nás udělai s autobusama. Někdy na konci roku 2006 naše krásný Karosy nahradily ošklivý, špinavý, hnusný, německý Mercedesy určené pro provoz jako MHD, tady však se používají jako linkové. Ještě by chybělo zprovoznit kecafón co hlásí zastávky a bylo by to jako MHD.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko