Praha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem.
Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.
O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.
Vozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.
zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.

Opravdu velkorysý plány, z toho by si někdo měl vzít příklad. Aby to nebylo off topic ve fotogalerii sem narazil právě na modernizovaný, nebo spíš repasovaný Bimz; modernizovanej interiér, přečalouněný sedačky, nový WC (ale asi ne vakouový) a je z toho opravdu pěknej kočár
Ve starých spolkových zemích jezdí na regionálních vlacích velkoprostorové vozy, které nesou výrobní štítek s datem výroby 1962 !!!!!
Vozy mají nové čalounění sedaček, vakuové WC, centrální uzavírání dveří. Že se jedná o velmi staré vozy cestující vůbec nepozná.
Vozy vyrobené před 45 lety na kolejích ČD v pravidelném provozu nejezdí.
Na Vindodoboně / Dvořákovi (a nejen tam) například jezdí repasovaná oddílová jednička DB "Avmz61" s křídlovými dveřmi, s klimatizací, vakuovým WC, podvozky na rychlost 200 km/h. Výrobní štítek uvádí sedmdesátá / osmdesátá léta minulého století, čili vozy staré kolem 30 let. Podobně "mladé" jsou i velkoprostory.
Vozy Bimz nejsou rozhodně světová špička, sedačky by taky chtěly něco nového, ale na trojce sedaček se na nočním spoji Hamburg - Frankfurt a.M. báječně vyspíte.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
