..: ČD plánují nákup 100 vozů Bimz a Bimdz od DB :..

Ilustrační obrázekPraha - Již zanedlouho by se mohla po českých kolejích prohánět až stovka německých rychlíkových vozů, které sice DB již nechtějí, zato pro ČD mohou být obrovským přínosem. Představenstvo ČD na svém zasedání 30. října 2007 odsouhlasilo podání žádosti o vyhlášení veřejné zakázky na pořízení 100 osobních železničních vozů řady Bimz a Bimdz. Zakázku financovanou formou leasingu musí nyní odsouhlasit Dozorčí rada ČD. Hovoří se o ceně okolo 10 milionů korun za jeden vůz.

O možnosti nákupu těchto vozů bylo již předem jednáno s DB, pro které jsou tyto vozy vzhledem k obměně vozidlového parku nadbytečné. Po podrobném projednání uvedené problematiky představenstvem ČD bylo rozhodnuto o zařazení tohoto věcného záměru do Podnikatelského plánu ČD pro rok 2008. Poté musí být uskutečněny další nezbytné kroky, včetně získání předchozího souhlasu dozorčí rady.

Ilustrační obrázekVozy Bimz a Bimdz pocházejí ještě z doby bývalých východoněmeckých drah DR, pro něž je vyráběla vagonka Halberstadt. Poslední série těchto vozů (od roku 1984 až do sjednocení Německa v roce 1990) byly i DB shledány jako perspektivní, a tak se dočkaly celkové rekonstrukce. Během let 1991-1994 na ně byly dosazeny kolejnicové brzdy, některé vozy dokonce údajně prošly výměnou podvozků z původích Goerlitz Va na standardní GP 200. Došlo i celkové modernizace interiéru, aby byly vhodné pro provoz na spojích označovaných jako InterRegio. Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové vlastnosti jsou na velice slušné úrovni i na tratích s nižší kvalitou železničního svršku.

zdroj:Železničář 44/2007, foto: grahnert.de. Doplinil JTB.


JiříK. | 10.11.2007 (15:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
11.11.2007 (1:35)  
srovná vat B s Bimz je nesmyslné.Tyto vozy jsou prostě nesrovnatelné.A oslava koženky v B na prosezeném molitanu??No koukám,že někteří asi vlakem moc nejezdíte,protože byste to jinak nevychvalovali.Béčka patřej na rekonstrukce a ne do pravidelného provozu,ovšem situace je jiná.Takže nákup těchto vozů by byl velkým přínosem pro cestující.
registrovaný uživatel 1099 
11.11.2007 (1:23)  
ladik: DPP nenechal zadny typ "zrekonstruovat" autobusy majici kozenkove sedadla jsou NOVE jde o Irisbus Iveco Citelis 12m a 18m evc. 3599 a 6599 ve verzi E4 s novejsi kastli a posuvnymi okny. http://www.citybus.cz/fotodatabaze/upload/Praha/Citelis_6599_06.jpg
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/upload/Praha/Citelis_6599_12.jpg
A jentak mimochodem ty sedacky maji uplne stejny tvar a stejneho vyrobce - STER jako ve vsech novych autobusech DPP od roku 2003/04 ci tak nak. Jedinne co se zmenilo je ze to ma kozenkovy potah. Navic tyto vozy nejsou majetkem DPP, jsou pouze zapujceny ci pronajimany od IVECO CZ Tomu taky odpovidaji SPZ Pardubickeho kraje. Opravdu zkusebnimi sedackami (plastovymi) je ci byla vybavena jedna ci 2 z B951. Systemem 1/2 pouze plastova a 2/2 vozu plastova s polstrovanim.
11.11.2007 (1:22)  
tyhle vpzy určitě zvednou kulturu cestování, na Ex jsou jako dělaný, možná i jako záloha na EC/IC, ostatně Bmee, Bee a Bpee si taky vesele jezděj na EC/IC, myslim že tohle je srovantelný. A že by Němci ječeli... Ještě před dvěma nebo třema rokama jezdily Bimzy na EC Smetana a dokonce i na Vindoboně
11.11.2007 (0:54)  
ztrati:)
11.11.2007 (0:53)  
Hlavni je u nas jedna vec: at uz je to jakykoliv vuz, vzdycky se osidi udrzba, a to hlavne co se tyce interieru a exterieru....proc se u nas prakticky nepouzivaji mycky vlaku? nebo jinak si nedokazu zduvodnit, proc jsou vsechny vozy z venku(koneckoncu i vnitrku)od bahna....toho se desim, at se sezene cokoliv, jen se to huntuje. pravda, je to i asi cestujici verejnosti, jenze vetsine lidem prijde trapny delat neporadek v miste, kde je cisto....kdezto tam, kde je vsechno spinavy, vorezly, zaneseny, tam se to preci strati, ne?
registrovaný uživatel Qaws 
11.11.2007 (0:05)  
Rozhodně souhlasím s nákupem těchto vozů a vůbec bych se nebránil, kdyby "těch ojetin" bylo víc. Jestli to hodí na IC/EC, to nevím, ale myslím, že to hodně často potkáme na těch Ex Pha-Bno..
registrovaný uživatel ladik 
10.11.2007 (23:37)  
no kdyby Béčka dostali odpérování tak je to docela ok.
a kdyřž si sednu do Béčka tak sednu do měkého. což u nových vozů je jen sen.
No ale já bych volil vozy Bmee na rychlíky. mají kotoučovou brzdu,dobré odpružení,měkké sedačky))aspon ty na 360/361 (dokonce částečně polohovatelné). a i docela tiché
registrovaný uživatel ladik 
10.11.2007 (23:32)  
Zodpovíte otázku ? Proč MHD Praha nechalo zrekonstruovat dva autobusy na zkoušku ? A víte co do nich instalovali: nový typ k.....y. A proč ? protože lidé si stežovali na to že látkové sedačky jsou nepohodlné a bývají propocené. Toť odpověď
registrovaný uživatel Luxian  mail  
10.11.2007 (23:26)  
My vlastně můžem být rádi, že ty naše koženkový béčka máme. Já se divím ČD, že ze svých rychlíků už dávno neudělaly turistickou atrakci pro ciznice. Tímhle na západě určitě ještě nejeli.
registrovaný uživatel sersa  mail  
10.11.2007 (23:21)  
ladik: tak to je asi jako v tramvajich - ve starych T3 ty umelohmotne silenosti opravdu vrchol pohodli neskytaji, cloveku se ale zase nemuze stat ze by si sedl do od bezdaka prochcane plyse. Akorat ty kozenky fakt uz asi nejsou to prave - vzdycky mam pocit ze po dosednuti se propadam do hloubky a jaksi chybi nejaka vycpavka mezi mym spodkem a svrskem koleji :)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko