..: TGV přijede do stanice München Hbf :..

Ilustrační obrázekPaříž - Změna jízdního řádu se blíží - letos nastane v neděli 9.12.2007. Jako vždy přináší mnohé novinky, někdy dobré, jindy špatné. Z tohoto pohledu bude blížící se změna doslova revolucí při cestování mezi Německem a Francií. Revolucí, která výrazněji zvýší procentuální zastoupení železnice v dopravním proudu mezi Francií a Německem. Dovolí věci, které dříve zněly pouze jako z říše snů. Vše má původ v nové vysokorychlostní trati LGV Est mezi Vaires-sur-Marne a Baudrecourt, která byla uvedena do provozu již letos v červnu. Cestujícím byl po zrušení 3 párů přímých EC Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est na této trase k dispozici pouze 1 pár přímých ICE. U dalších 2 spojů bylo nutno přestupovat ve stanici Saarbrücken Hbf. Slibovaná TGV na jižní lince zajíždělo pouze 2 krát denně do stanice Stuttgart Hbf. Důvod těchto nepříjemností byl prostý - nedostatek souprav vybavených trakcí a signalizací pro provoz na druhé straně hranice. Celý oběh v tomto období fungoval tak, že např. relaci Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est točily celý den pouze 2 soupravy ICE 3 MF. DB si nemohla dovolit takový luxus, aby tyto jednotky zajížděly po celý den až do stanice Frankfurt(Main) Hbf, proto přednostně operovaly část relace po francouzském území. Podobný problém byl i s francouzskými jednotkami TGV POS na jižní lince. Zde navíc vstoupil do hry ještě fakt, že trať v úseku Stuttgart Hbf. - München Hbf. je vysoce saturována. I v novém GVD dojde k situaci kdy v tomto úseku pojedou za sebou v několikaminutovém odstupu TGV a ICE. To vše byly faktory, které doposud znemožňovaly využít výrazněji efektu nově vybudované LGV Est.

Revoluce nastává 9.12.2007

Na severní lince Frankfurt (Main) Hbf. - Paris Est dochází ke zkrácení systémové jízdní doby ze 4:10 na 3:50 díky drobným modernizačním pracím na německém území. Na 592 km dlouho trasu denně vyrazí 5 párů vlaků ICE. Odjezdy z Frankfurt (Main) Hbf. jsou plánovány v 6:00, 9:01, 13:01, 16:58 a 19:01 s příjezdy na Paris Est v 9:50, 12:49, 16:50, 20:51 a 22:53. V opačném směru budou odjezdy z Paris Est v 6:58, 9:09, 13:09, 17:09 a 19:05 s příjezdy do Frankfurt (Main) Hbf. v 10:58, 12:58, 16:58, 20:58 a 22:58.

Na jižní lince Paris Est - Stuttgart Hbf. - München Hbf. se TGV POS poprvé v historii podívá až do stanice München Hbf. Bude se zároveň jednat o nejvýchodnější nasazení jednotky TGV v Evropě. Spoj z Paris Est vyrazí v 15:24 a cílové stanice München Hbf. dosáhne ve 21:38, na zpáteční cestu se vydá vždy druhý den ráno v 6:20 a domů se vrátí ve 12:34. Další 2 páry budou zajíždět pouze do stanice Stuttgart Hbf. s garantovaným přestupem na ICE směr München Hbf. Odjezdy za Paris Est v 7:24 a 11:24 a příjezdy do Stuttgart Hbf v 11:03 a 15:03 v opačném směru Stuttgart Hbf. ve 12:54 a 18:54, Paris Est v 16:34 a 22:34.

Standardem zůstává, že na palubě jsou přítomni průvodčí DB i SNCF, a vzájemné uznávání slev v těchto relacích. Výrazné zvýšení nabídky povede zcela jistě k dalšímu nárůstu podílu cestujících přepravených v těchto relacích po železnici. Již za současného GVD bývaly mnohdy některé spoje beznadějně vyprodány.

Jako doplněk denního spojení zůstane zachován noční vlak München Hbf. - Paris Est a zpět, který pojde nově jako CNL 260/261 s odjezdy z München Hbf. ve 20:53 a z Paris Est ve 22:45.

zdroj: časopis Rail Passion a DB


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 5.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Německo Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.11.2007 (11:01)  
No jsem zvědav, jestli se jim to vyplatí, když museli investovat několik miliard korun na úpravu každé jednotky ICE, aby mohla zajíždět do Francie.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko