..: TGV přijede do stanice München Hbf :..

Ilustrační obrázekPaříž - Změna jízdního řádu se blíží - letos nastane v neděli 9.12.2007. Jako vždy přináší mnohé novinky, někdy dobré, jindy špatné. Z tohoto pohledu bude blížící se změna doslova revolucí při cestování mezi Německem a Francií. Revolucí, která výrazněji zvýší procentuální zastoupení železnice v dopravním proudu mezi Francií a Německem. Dovolí věci, které dříve zněly pouze jako z říše snů. Vše má původ v nové vysokorychlostní trati LGV Est mezi Vaires-sur-Marne a Baudrecourt, která byla uvedena do provozu již letos v červnu. Cestujícím byl po zrušení 3 párů přímých EC Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est na této trase k dispozici pouze 1 pár přímých ICE. U dalších 2 spojů bylo nutno přestupovat ve stanici Saarbrücken Hbf. Slibovaná TGV na jižní lince zajíždělo pouze 2 krát denně do stanice Stuttgart Hbf. Důvod těchto nepříjemností byl prostý - nedostatek souprav vybavených trakcí a signalizací pro provoz na druhé straně hranice. Celý oběh v tomto období fungoval tak, že např. relaci Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est točily celý den pouze 2 soupravy ICE 3 MF. DB si nemohla dovolit takový luxus, aby tyto jednotky zajížděly po celý den až do stanice Frankfurt(Main) Hbf, proto přednostně operovaly část relace po francouzském území. Podobný problém byl i s francouzskými jednotkami TGV POS na jižní lince. Zde navíc vstoupil do hry ještě fakt, že trať v úseku Stuttgart Hbf. - München Hbf. je vysoce saturována. I v novém GVD dojde k situaci kdy v tomto úseku pojedou za sebou v několikaminutovém odstupu TGV a ICE. To vše byly faktory, které doposud znemožňovaly využít výrazněji efektu nově vybudované LGV Est.

Revoluce nastává 9.12.2007

Na severní lince Frankfurt (Main) Hbf. - Paris Est dochází ke zkrácení systémové jízdní doby ze 4:10 na 3:50 díky drobným modernizačním pracím na německém území. Na 592 km dlouho trasu denně vyrazí 5 párů vlaků ICE. Odjezdy z Frankfurt (Main) Hbf. jsou plánovány v 6:00, 9:01, 13:01, 16:58 a 19:01 s příjezdy na Paris Est v 9:50, 12:49, 16:50, 20:51 a 22:53. V opačném směru budou odjezdy z Paris Est v 6:58, 9:09, 13:09, 17:09 a 19:05 s příjezdy do Frankfurt (Main) Hbf. v 10:58, 12:58, 16:58, 20:58 a 22:58.

Na jižní lince Paris Est - Stuttgart Hbf. - München Hbf. se TGV POS poprvé v historii podívá až do stanice München Hbf. Bude se zároveň jednat o nejvýchodnější nasazení jednotky TGV v Evropě. Spoj z Paris Est vyrazí v 15:24 a cílové stanice München Hbf. dosáhne ve 21:38, na zpáteční cestu se vydá vždy druhý den ráno v 6:20 a domů se vrátí ve 12:34. Další 2 páry budou zajíždět pouze do stanice Stuttgart Hbf. s garantovaným přestupem na ICE směr München Hbf. Odjezdy za Paris Est v 7:24 a 11:24 a příjezdy do Stuttgart Hbf v 11:03 a 15:03 v opačném směru Stuttgart Hbf. ve 12:54 a 18:54, Paris Est v 16:34 a 22:34.

Standardem zůstává, že na palubě jsou přítomni průvodčí DB i SNCF, a vzájemné uznávání slev v těchto relacích. Výrazné zvýšení nabídky povede zcela jistě k dalšímu nárůstu podílu cestujících přepravených v těchto relacích po železnici. Již za současného GVD bývaly mnohdy některé spoje beznadějně vyprodány.

Jako doplněk denního spojení zůstane zachován noční vlak München Hbf. - Paris Est a zpět, který pojde nově jako CNL 260/261 s odjezdy z München Hbf. ve 20:53 a z Paris Est ve 22:45.

zdroj: časopis Rail Passion a DB


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 5.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Německo Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel comar 
06.11.2007 (2:23)  
Pavel Q.: to zkraceni neni ani tak moc rychlejsima kolejema jako spis tim, ze zrusi vatu z jizdniho radu, protoze hromada staveb byla dokoncena a rezervy uz nebudou potreba. puvodne mely kratsi jizdni doby platit uz od zavedeni spoju (tj. od leta), jenze spousta veci jeste nebyla hotova, takze se ted pul roku jezdilo po stavenisti s vatou.
06.11.2007 (1:30)  
zkrácení systémové jízdní doby ze 4:10 na 3:50 díky drobným modernizačním pracím... To by se u nás stát nemohlo
registrovaný uživatel comar 
06.11.2007 (1:22)  
MZ: nekolikalete testovani (120 000km testovacich jizd) a vyvoj ruznych uprav nutnych pro schvaleni ve francii stal 28m euro. na vsech sesti soupravach urcenych pro provoz ve francii se musi provest zmeny za 8m euro/kus.

28 + 6 * 8 = 70m euro, coz je pri soucasnem kurzu asi ty 2 miliardy.
05.11.2007 (23:13)  
ad Semík : na webu http://www.db-baureihen.de/br/fernverkehr/403.php
se uvádí, že jedno vícesystémové ICE 3 stojí cca 18,9 milionu EURO, řekněmě při kurzu 30 Kč je to 567 milionů korun. Šest jednotek se pořídí za cca 3,4 miliardy korun.
Ty údaje o 2,1 miliardy na úpravy a homologaci mi připadají poněkud "ujeté". Otázka je co by se na vícesystémové jednotce mělo ještě tak zásadně upravovat, aby se mohlo jezdit do Paříže, když tytéž soupravy jezdí do Amsterdamu, resp. si je koupily NS. Na podvozcích určitě nic, protože konstrukční rychlost je 330 km/h, maximální dosažená 368 km/h.
Nějaké úpravy se tam jistě dělaly, je ale velmi pravděpodobné, že si někdo popletl desetinnou čárku.
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.11.2007 (20:49)  
Takže pouhá homologace začala v létě 2001 a skončila 1.6.2007 ( Jak dlouho se budou schvalovat Taurusy na SŽDC). Upraveno bylo 6 jednotek ICE3. Cena za úpravu a homologaci 6 jednotek ICE3 byla 2,1 mld.korun. Což odpovídá 840 000,-Kč na jedno sedadlo. ( Nakolik nás vyšlo jedno Pendolino kupní cena + homologace?). Více ŽM 8/07 str. 18 - 19.
05.11.2007 (20:09)  
Cena je z Mnichova do Paříže 130 Euro, zpáteční se dá pořídit za 180 Euro díky Sparpreis 25.
registrovaný uživatel junkrs 
05.11.2007 (19:19)  
A co stojí jízdné, nevíte někdo?
registrovaný uživatel M 
05.11.2007 (17:00)  
Kdybych byl hnidopich, tak napisu, ze ten uvodnik je moc dlouhej:-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.11.2007 (12:13)  
žm 8/07
05.11.2007 (11:44)  
to Semik: Coze? Nekolik miliard? A to mas odkud tuhle informaci...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko