..: Elektrifikace trati Zábřeh na Moravě - Šumperk :..

Ilustrační obrázekZábřeh, Šumperk - Elektrifikace a celkové modernizace by se měla dočkat v příštích několika málo letech železniční trať 291 Zábřeh na Moravě - Šumperk. Práce na úseku ze Šumperka do Bludova začnou již na jaře. "V příštím roce se bude opravovat a elektrifikovat část trati ze Šumperka do Bludova. Na těchto nádražích pak vzniknou dvě nová částečně krytá nástupiště," citovala středomoravská mutace deníku MF DNES Ivana Bargela z oddělení přípravy a realizace staveb Správy železniční dopravní cesty. V dalším roce přijde na řadu úsek mezi Zábřehem a Bludovem.

Některé modernizační projekty bývají často terčem kritiky za nadužívání protihlukových stěn. Jak se zdá, šetřit se s nimi nebude ani na této spojnici okresního města s koridorem. "Protihlukové stěny,které by měly koleje lemovat od přejezdu u Lidlu až k hotelu, budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost mluvčí zábřežské radnice Milan Kratochvíl.

Během rekonstrukce bude také dosazeno dálkové řízení trati, které bude nově probíhat pouze ze Šumperka. V plánu jsou také úpravy přejezdu, kterých je na třináctikilometrové trati hned patnáct. Během celé rekonstrukce trati budou cestující přepravováni autobusy a měli by počítat se zpožděním. Kompletní rekonstrukce trati přijde na více než miliardu korun.

zdroj: MF DNES


PPeťa | 29.10.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bram 
29.10.2007 (14:00)  
To, že se zelektrizuje trať Zábřeh - Šumperk je v pořádku. Pokud bychom se ovšem chovali systémově, tak budou následovat další kroky. Jeden investiční a další již jen organizační. Dalším investičním krokem by logicky také měla být elektrizace trati Rudoltice - Lanškroun a doprovodné organizační kroky by byly tyto: Přesměrování veškerých osobních vlaků od Olomouce přes Zábřeh do Šumperka, zrušení veškerých osobních vlaků mezi Zábřehem a Rudolticemi plus jejich náhrada autobusy a protažení os. vlaků z Pradubic končících nyní v Třebové do Lanškrouna. Probíralo se to zhruba před rokem dost na k-reportu a mělo to velmi kladnou odezvu, ale našlo se též pár nádražníků, kteří si to nějak nedokázali představit a dost halasně protestovali.
29.10.2007 (13:58)  
Nemyslím si, že je nutné zavádět nové vozidlo. Dle mne bude dostačovat vozba ve stávajícím složení vlaků.
29.10.2007 (14:10)  


ve špičce nebo když se zpozdí více vlaků a lidé přesedají na druhý vlak do Šumperka,tak nedostačuje ani 810-010-010!lidé stojí kde se dá.v novinách bylo že tam jezdí regionovi a ještě mají zasebou 010!
29.10.2007 (13:19)  
Naopak, 471ky mají vysokou rychlost a dobrou akceleraci, takže na korytě tím pádem dojde (dle méhou soudu) ke zrychlení jízdních dob.

Opakuji svůj dotaz. Které jiné české vozidlo by se hodilo, nebo je přehlíženo?
29.10.2007 (14:28)  


tak jasné ne,zrychlení jízdních dob to je samozdřejmost.

ze začátku by tam jezdily peršingy 163 a pak možná časem ty Elefanty!
registrovaný uživatel waszyn 
29.10.2007 (13:14)  
proste mi jednotka 471 neprijde jako vhodna jinam nez do velkych aglomeraci, mezi ktere spojnice olomouce (100tis), pomerne vzdaleneho zabreha(15tis) a sumperka(30tis) rozhodne nepatri. stejne tak jako tato jednotka neni prilis vhodna na trat opava-svinov, kde 90% cestujicich projede celou trasu, kam se podle me nasadila pouze z toho duvodu, aby lidi nenadavali, ze sla po elektrizaci rapidne dolu kvalita vozidel...
29.10.2007 (14:25)  


tak podle mě tam budou jezdit ze začátku peršingy 163 a později požná ty Elefanty,ale podle mě se to na trat Opava-Ostrava_Svinov celkem hodí stejně tak Přerov-Šumperk nebo Ostrava-Šumperk.
registrovaný uživatel Semík  mail  
29.10.2007 (12:56)  
Během celé rekonstrukce trati budou cestující přepravováni autobusy a měli by počítat se zpožděním.
A neměl by s tím zpožděním hlavně počítat výlukový jízdní řád?
29.10.2007 (14:21)  


myslím že výlukový jízdní řád bude,budou tam zdřejmě větší jízdní doby v případě že když se zpozdí vlak a autobus by to zpoždění mohl dohnat.:_)))
29.10.2007 (12:20)  
waszyn) Které výrobky máte na mysli?
registrovaný uživatel waszyn 
29.10.2007 (12:18)  
milda IV: tak ze by se prerov-zabreh delal na mene nez 100 km/h je pro me tedy novinka. podle mne se dela na 160, cili by se tech 140 asi misty vyu jinak si ale taky myslim ze neni 471 pro relaci prerov-sumperk prilis vhodna. je az s podivem jak CD ignoruji vyrobky jinych nez domacich vyrobcu,.
29.10.2007 (14:18)  


fakt nechápu proč by Elefanty nemohli jezdit z Přerova do Šumperka!možná budou jezdit až z Ostravy!z Ostravy do Zábřeha by kapacita dostačovala,ale ze Zábřeha do Šumperka by stačilo 471+971.
29.10.2007 (11:51)  
Mě se 471 zdá na tuhle trať předimenzovaná jak kapacitně tak svou Vmax(nepředpokládám, že po modernizaci se bude moct jezdit přes 100km/h) , hodily by se tu Hydry nebo nějaká jejich moderní náhrada.
29.10.2007 (14:12)  


kapacitně by stačily 471+971 a 071 by ani nebyl potřeba!nebylo by to divný když by byla elektrifiková ta trať a jezdily by tam hydry???myslím že trochu úlet ČD!maximální rychlost na té trati by byla tak 100km/h.ze začátku tam budou jezdit Peršingy 163!
registrovaný uživatel Sova 
29.10.2007 (11:42)  
Twix
No dobrá,byl to jen návrh:-)
29.10.2007 (10:22)  
Po elektrizaci Zábřeh na Moravě - Šumperk se počítá s přenesením vozebního ramene Přerov - Zábřeh na Moravě (- Česká Třebová) do polohy Přerov - Šumperk. Možná se to bude kapacitně půlit (1/2 vlaků do Zábřehu, 1/2 až do Přerova).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko