Zábřeh, Šumperk - Elektrifikace a celkové modernizace by se měla dočkat v příštích několika málo letech železniční trať 291 Zábřeh na Moravě - Šumperk. Práce na úseku ze Šumperka do Bludova začnou již na jaře. "V příštím roce se bude opravovat a elektrifikovat část trati ze Šumperka do Bludova. Na těchto nádražích pak vzniknou dvě nová částečně krytá nástupiště," citovala středomoravská mutace deníku MF DNES Ivana Bargela z oddělení přípravy a realizace staveb Správy železniční dopravní cesty. V dalším roce přijde na řadu úsek mezi Zábřehem a Bludovem.
Některé modernizační projekty bývají často terčem kritiky za nadužívání protihlukových stěn. Jak se zdá, šetřit se s nimi nebude ani na této spojnici okresního města s koridorem. "Protihlukové stěny,které by měly koleje lemovat od přejezdu u Lidlu až k hotelu, budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost mluvčí zábřežské radnice Milan Kratochvíl.
Během rekonstrukce bude také dosazeno dálkové řízení trati, které bude nově probíhat pouze ze Šumperka. V plánu jsou také úpravy přejezdu, kterých je na třináctikilometrové trati hned patnáct. Během celé rekonstrukce trati budou cestující přepravováni autobusy a měli by počítat se zpožděním. Kompletní rekonstrukce trati přijde na více než miliardu korun.
zdroj: MF DNES
nápad na nahrazení osobní dopravy Zábřeh na Moravě - Rudoltice autobusy Zábřeh na Moravě – Lanškroun je hodný vyznamenání "průkopník kapitalistické práce".
Současný zastávkový osobní vlak tažený lok 162/163 se 4 vozy "B" ujede trasu Zábřeh na Moravě - Česká Třebová (40 km) za 39 minut.
Vzdálenost Zábřeh na Moravě - Lanškroun je po silnici cca 30 km, to pojede autobus nejméně 45 minut, částečně souběžně podél trati po klikaté silnici okresního typu, kde je padesátka optimální rychlostí; k tomu je třeba připočítat po 5 minutách na přestup, dále jízdní doba Lanškroun – Česká Třebová 20 minut (z toho Rudoltice – Česká Třebová 13 minut), takže suma sumárum 75 minut, tedy zhruba jednou tolik co vlakem jedoucím 120.
Ať budete dělat co budete chtít, tak se pod stávající jízdní dobu nedostanete.
Frekvence mezí Zábřehem a Českou Třebovou nebyla v osobních vlacích historicky nikdy nic moc, ani v době před 30 a více lety, kdy tu ještě jezdily soupravy 6 / 7 B na osobních vlacích Praha / Pardubice - Přerov. Smysluplnější je vozební rameno (Jaroměř) - Pardubice – Zábřeh na Moravě a Šumperk - Olomouc / Přerov s uskutečněním přestupu v Zábřehu na Moravě způsobem hrana > hrana.
ad Semík :
Kdypak byl vyroben prototyp lok řady 380 ČD, na němž by se mohla provádět nezbytná měření coby základ administrativního schvalovacího procesu ?
Vy dokážete provést potřebná elektrická měření na výrobku, který ještě neujel po kolejích vlastní silou ani metr, přesněji řečeno není dosud vyroben, pouze na základě výrobní dokumentace ?
Pokud to dokážete, jste elektrotechnický génius, před kterým hluboce smekám.
Domnivam se, ze elektrickej motoracek bude vykazovat elektromagnetickou kompatibilitu na velmi uspokojive urovni a se schvalovanim nebude problem. Za tuto fysikalni skutecnost vdecime predevsim tomu, ze tramvajku nemuze pouzit konkurence CD k vozbe transitni nakladni dopravy...
ona jsou elektrická Desira, Flirty a Talenty (a další) schválená pro provoz na tratích SŽDC ? Nemají náhodou tato vozidla stejné problémy s rušením kolejových obvodů jako Taurusy a další produkty netuzemských výrobců hnacích kolejových vozidel ?
Omacka: regionova neni vozidlo vhodne pro elektrickou trakci. Neumim si ani moc predstavit, kam do ni narvat elektromotor(y). To co ale uvadis na te fotce je neco trochu jineho, tomu bych se nebranil. Nebranil bych se ani treba nejake 454-954 (neco jako 854-954).
Ppeta: pokud napises obcas nejaky clanek, nesnaz se prosim, abys take napsal vsechny komentare pod nej. Mmch.: hydry na 290 zcela urcite nejezdi.
Ano to také.Děkuji.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.