..: Elektrifikace trati Zábřeh na Moravě - Šumperk :..

Ilustrační obrázekZábřeh, Šumperk - Elektrifikace a celkové modernizace by se měla dočkat v příštích několika málo letech železniční trať 291 Zábřeh na Moravě - Šumperk. Práce na úseku ze Šumperka do Bludova začnou již na jaře. "V příštím roce se bude opravovat a elektrifikovat část trati ze Šumperka do Bludova. Na těchto nádražích pak vzniknou dvě nová částečně krytá nástupiště," citovala středomoravská mutace deníku MF DNES Ivana Bargela z oddělení přípravy a realizace staveb Správy železniční dopravní cesty. V dalším roce přijde na řadu úsek mezi Zábřehem a Bludovem.

Některé modernizační projekty bývají často terčem kritiky za nadužívání protihlukových stěn. Jak se zdá, šetřit se s nimi nebude ani na této spojnici okresního města s koridorem. "Protihlukové stěny,které by měly koleje lemovat od přejezdu u Lidlu až k hotelu, budou vypadat jako dřevěné. Z venkovní strany je doplníme zelení, hlavně keři a popínavými rostlinami," chlácholil veřejnost mluvčí zábřežské radnice Milan Kratochvíl.

Během rekonstrukce bude také dosazeno dálkové řízení trati, které bude nově probíhat pouze ze Šumperka. V plánu jsou také úpravy přejezdu, kterých je na třináctikilometrové trati hned patnáct. Během celé rekonstrukce trati budou cestující přepravováni autobusy a měli by počítat se zpožděním. Kompletní rekonstrukce trati přijde na více než miliardu korun.

zdroj: MF DNES


PPeťa | 29.10.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
29.10.2007 (16:04)  
Pánové, Vy tady řešíte, jestli třívozový slon je dost či předimenzovaný. Zkuste se podívat trošku zpět do historie článků na ŽP a připomeňte si smělé plány ČD: http://www.zelpage.cz/clanky/prehled-planu-modernizace-vozoveho-parku-osobni-dopravy-cd
Z těchto sestav už snad půjde něco vhodného vybrat. Zkuste to.
29.10.2007 (15:45)  
MildaIV: Problém je ale v tom, že tam té nákladní dopravy moc není...
29.10.2007 (16:19)  


moje řeč!
29.10.2007 (15:38)  
Doomlukas: Trať České Budějovice - České Velenice se myslím elektrifikovala hlavně kvůli nákladní dopravě.
29.10.2007 (15:14)  
Hlavně by se měly elektrizovat tratě, na kterých je to nejvíce zapotřebí, jako třeba Brno - Jihlava nebo Ostrava - Valašské Meziříčí. To se ale časem bude dělat tak jako tak, tak se na to teď sere a místo toho se dělají takové zbytečnosti (a mrhání penězi) jako elektrizace České Budějovice - České Velenice apod...
29.10.2007 (15:31)  


Brno-Jihlava a V.Meziříčí-Ostrava to úplně nutně potřebují,o hodně víc než Šumperk-Zábřeh!
registrovaný uživatel @ld@  mail  
29.10.2007 (15:09)  
:-o veselí :D tam by se docílilo akorát toho, že by se nepřepřahovaly rychlíky a expresy,jak budou jezdit od nového GVD.jinak nevidím v té elektrizaci žádné zlepšení.
Pokud budou jezdit nějaké kulturní vozy do Šumperka tak jo ale teď,co se děje v těch vlacích to je k smíchu nebo k pláči.A když dojedem nedej bože na čundr tak je to v pr....
29.10.2007 (15:29)  


do Šumperka malý vozíky (810):_(((((((!Malej vůz...zrada!
29.10.2007 (14:38)  
Ano, trati by se měli rekonstruovat. Hodil by se i úsek Staré město u Uherského Hradiště - Veselý nad Moravou.
29.10.2007 (14:34)  
Pár nekvalitních fotek...
I takhle vypadá kultura cestování mezi Zábřehem a Šumperkem...
http://www.fansvajgar.ic.cz/zabreh/zabreh.htm
29.10.2007 (14:36)  


to já znám,ale v poslední době tam jezdí hlavně malý vozíky(810) s přívesnýma vozama 010!
29.10.2007 (14:30)  
ppeta: Nevyjádřil jsem se přesně. Myslel jsem stávající složení vlaků Přerov - Zábřeh na Moravě (- Česká Třebová), které budou přesměrovány na Šumperk.
29.10.2007 (14:34)  


jo,tam na Os jezdí peršing 163 a 3vozy!to by stačilo,ale požná ty Elefantíci by byly lepší...!:_)))
registrovaný uživatel Semík  mail  
29.10.2007 (14:29)  
2 Josef Petrák: waszyn psal o zahraničních vozidlech. Přečti si jeho příspěvěk pořádně. Asi má na mysli 4 vozový Talent, Desiro, Flirt a pod. Vše jsou elektrické jednotky. Navíc dodací doba je během několika dnů od podepsání smlouvy. Příklad dodání Flirtu pro MAV kdy dostali první jednotku FLirt do 3 dnů od podepsání smlouvy, nebo BDŽ dostali první Desiro během 14 dnů. V porovnání dodání Pendolína nebo 380 je to scifi.
registrovaný uživatel M@ra 
29.10.2007 (14:01)  
Ty protihlukové stěny, to je fakt hlína. Podle mě jsou 2x vyšší, než by bylo třeba. Ve Švýcarsku je stavějí většinou o hodně nižší, jinak není za vlaku výhled.

471 mi připadá celkově předimenzovaná. Kdyby k ní byl WR a jezdila 160 km/h, tak se klidně může posílat i na EC...
29.10.2007 (14:31)  


to ti vadí že nevidíš okolí,když tam jsou jenom hnustý posprajovaný baráky???471+971 by vpohodě stačilo 071 by tam nemusel být.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko