..: Drážní inspekce si posvítí na Fittipaldiho :..

Ilustrační obrázekPraha - Měl to být další dobrý reklamní tah. Legendární pilot Formule 1 řídí po nejrychlejších monopostech své doby i vlajkovou loď Českých drah. Účinkování Emersona Fittipaldiho za kontrolérem českého pendolina ale zřejmě bude mít dohru před Drážní inspekcí. Té se nezdá, že mohl vlak plný cestujících řídit šedesátiletý Brazilec, který neví zhola nic o drážních předpisech. Řízení pendolina si zřejmě vyzkoušeli i další závodníci Tomáš Enge a Jarek Janiš. Oba mladí Češi také cestou do Brna zviditelňovali celý formulový seriál A1 GP i jeho brněnský závod, jehož jsou ČD partnerem. Minimálně Enge přiznal, že opravdu sám řídil.

O to, že se z již takřka tuctové reklamní akce vlaků SC Pendolino stala aféra, se postaral nejsledovanější český zpravodajský server iDnes.cz. Na zjevné porušení drážních předpisů jej upozornil jeden ze čtenářů a skandál byl na světě. Drážní inspekce nyní hodlá prověřit počínání drah a je možné, že jej shledá nepřípustným. Inspekce i Drážní úřad přitom doposud excesy kolem pendolin spíše tolerovali, například za porušení traťové i konstrukční rychlosti při pokusu o rychlostní rekord nakonec udělil DÚ jen symbolickou pokutu. Pendolino se přitom tehdy řítilo rychlostí 237 km/h, ačkoli běžná traťová rychlost byla bezmála o osmdesát kilometrů nižší a výjimečně povolená testovací 230 km/h.

Mluvčí ČD Ondřej Kubala považuje stížnosti serveru za neopodstatněné. "Fittipaldi si tam sedl jen kvůli fotografování. Pouze seděl, v žádném případě neřídil," citoval Kubalu iDnes. Strojvedoucí prý byl po celou dobu vedle něj, navíc ještě spolu s dalším kolegou.

Je sice možné, že Fittipaldi skutečně jen pózoval, ačkoli ČD původně neváhaly do tiskové zprávy uvést mnohoznačné "Emerson Fittipaldi si vyzkoušel i práci strojvedoucího." I kdyby zmiňovaná práce strojvedoucího spočívala jen v položení ruky na páku kontroléru, jeden bývalý pilot Formule 1 zřejmě pendolino opravdu řídil.

"Přidával jsem a ubíral rychlost, strojvedoucí mi vše vysvětlil. Ujel jsem asi 10 kilometrů," přiznal iDnesu bezelstně jedenatřicetiletý Tomáš Enge. "Ze začátku jsem byl trochu nesvůj, protože jsme jeli 160 kilometrů za hodinu a sloupy elektrického vedení ubíhají docela rychle. Kdyby bylo něco na kolejích, tak bych ani nemohl uhnout. Ale zvykl jsem si," nezastíral Enge, že opravdu řídil. I jeho účinkování přitom zkoušel Kubala bagatelizovat a popírat, po zjištění Engeho přiznání ale zmírnil. "V takový okamžik je vlak pod ochranou automatického strojvůdce," prohlásil záhy Kubala. O působení třetího závodníka Janiše zatím není nic známo.

České dráhy na známých osobnostech postavily svou novou image. Jakmile přišla pendolina do provozu, začaly se objevovat celebrity. Nejprve poslušně mezi cestujícími, později začaly chodit i na stanoviště strojvedoucího. Nikomu to nevadilo, ačkoli řadoví strojvedoucí přibráním svého potomstva či mladých nadšenců na stanoviště často riskují postih ze strany vedení. Na drahách například stále koluje jako odstrašující příklad nedávná výmluvná "stížnost" cestujícího, který se přes internetové stránky ČD zajímal, zda strojvedoucí postupoval správně, když ho na jeho dotaz jako zájemce vzal na stanoviště strojvedoucího. Pohár trpělivosti však zřejmě přetekl a opět u toho byl Tomáš Enge. Ten Enge, jehož kariéru ve Formuli 1 zřejmě definitivně zhatil marihuanový dýchánek a po sérii havárií začíná být v nelibosti i v jiných sériích. Nyní záleží na Drážní inspekci, k jakému závěru dojde. Pokud zjistí, že Enge či Fittipaldi opravdu řídili, celebrit na stanovištích strojvedoucího se zřejmě už nedočkáme. Aspoň ne takto bezelstně stojících na odiv veřejnosti.

zdroj: Článek iDNES.cz, který skandál rozpoutal.


Honza Beránek / JTB | 14.10.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ladik 
14.10.2007 (17:28)  
to je excelentní řešení jak dosta lidi o vlaků.
a dvě mouchy jednou ranou. Fittipaldi nachvilku nahradí strojvedoucího,který de do duchodu,Enge s Janišem bude mít jistotu až ho vylejou z formulí (možná že budo mít dráhy u vlaků které řídí náskok) do máme jednu mouchu. nedostatek strojvedoucích. a druhá je moucha maketingová: komu by se líbilo kdyby ho vezla známá osobnost ? -:D

______________________________________________________________
registrovaný uživatel Tom  mail  
14.10.2007 (17:22)  
to o té pokutě za rychlost 237 km/h je opravdu pravda??No jestli při rekordu TGV 574 km/h vybíral jejich úřad taky pokutu, tak to bylo asi hodně drahé...
14.10.2007 (17:17)  
Na toto mali radšej poslať Ondrůje - ten by to vysvetlil lepšie a ešte by objasnil, prečo to vlastne bola výhoda v prospech cestujúcich aj železničiarov.
Inak ale nemôžem súhlasiť s MZ: ČD si takouto marketingovou politikou očividne koledujú. Pendolino vnímané od začiatku ako symbol dokonalosti, pri ktorom všetko ostatné bledne, a teda aj akési zvláštne privilegované postavenie. Ono je strašne fajn, že sa cestujúci môže pozrieť na stanovište 680 a určite to prispieva k propagácii a tak - a na rovinu: zrejme to nemôže ani nikomu oblížiť. Ale keby sa niekto usadil vedľa fíru v 854 niekde na vedľajšej trati, tak by z toho bol neprekonateľný problém, ako ostatne píše článok.
Tu sa zase niekto spoľahol na to, že pri pendoline prejde všetko, čo sa však nestalo. Takže kto chce kam...
registrovaný uživatel Máša  mail  
14.10.2007 (17:15)  
S tím se vyblbnou já bych to nechal bej! VŽDYŤ SE NIC NESTALO!
14.10.2007 (16:52)  
Spíše se hodlá zviditelnit drážní inspekce svojí nebetyčnou hloupostí … a rovněž "jeden ze čtenářů", který potřebuje ukojit svoji ješitnost "jak je chytrý a předpisů znalý" a "dráhy" ohrožují bezpečnost tím, že řízení vlaku svěří "nekvalifikované" osobě.

Čím by podle duševních ubožáků měla být ohrožena bezpečnost …

Jaký je faktický rozdíl mezi strojvedoucím ve výcviku, který se učí obsluhovat a řídit hnací vozidlo, přičemž za všechno co udělá odpovídá strojvedoucí, jemuž je "učedník" svěřen do výchovy a tím co provedl Enge a Fittipaldi.

A co takhle výcvik řidiče na silnici v autoškole.

Ten taky není znalý předpisů, sice se je v autoškole učí, ale zahájení praktického výcviku není podmíněno složením teoretické zkoušky za znalosti "pravidel silničního provozu".

Pan tiskový mluvčí tomu taky příliš nepomohl … automatický strojvůdce na Pendolinu … chá, chá … více by pomohlo "mluviti stříbro, mlčeti zlato …"
registrovaný uživatel JN 
14.10.2007 (16:27)  
je fakt, že to bylo od ČD trošku drzé - nechat je řídit, a ještě o tom čvaňhat novinářům...
14.10.2007 (16:20)  
Co je dovoleno bohům (Fittipaldi) není dovoleno volům (obyčejný cestující).
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko