Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

Reseni podle meho soudu neni v restrikci na strane IAD, ale v dobre nabidce "MHD".
Je pitomost dotovat dálkové vlaky - je nutné zdražit individuální dálkovou dopravu tak, aby pokryla negativní externality své existence, aby se firmy a lidé museli rozhodovat, který způsob dopravy se jim opravdu vyplatí a zda někam vůbec potřebují jet (u mého zaměstnavatele se naprostá většina porad, kde potřebujete někoho z druhého konce republiky, řeší videokonferencí).
Dnes se dotují všechny způsoby dopravy, další zvyšování dotací jenom deformuje ekonomické rozhodování (...když už vlaky dotujeme z 95 %, proč vlastně není jízdné zadarmo???)
Mj. k produktivitě ve vlaku - prakticky nikde není ani zdroj elektřiny, natož datové sítě. 90 % uživatelů, kteří NTB ve vlaku používají, se pouze dívá na kradené filmy...
dotovat přepravu do zaměstnání-ano , žáci do škol-ano , důchodci k lékaři či do města-ano , víkendové výlety- dejme tomu.Zajišťovat spojení obcí s okresními či krajskými centry-ano. Ale dálkové spojení si na sebe musí vydělat. Ať jede jen to , co si na sebe vydělá. Proč se mají daňový poplatníci podílet na nákladech obchodních cest mezi Ostravou a Prahou ?
Proč na náklady daňových poplatníků jezdí tolik nevyužívaných,zbytečných vlaků (a další od nového GVD přibudou). To jsme tak bohatá země , že si můžeme dovolit takto plýtvat ?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











