Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

Spíše mne na tomto vadí něco jiného.
ČD , aby hodily své konkurenci klacek pod nohy vymyslí x expresů Praha-Brno u kterých nelze vzhledem k ceně jízdného a jízdní době očekávat nějaké solidní zaplnění. Na tyto expresy dostanou ochotně ihned od MD peníze a ejhle kapacita sítě je zaplněná a už se tam nevejde nic dalšího.
Zkuste si vzít k ruce dvacet let starý jízdní řád ČSD a spočítat , kolik jelo na trasách Praha-Brno či Praha-Ostrava EX a R vlaků. Srovnejte tento počet s dneškem. O kolik procent jede těchto vlaků dnes více ? O kolik procent ve srovnání s rokem 1987 jede na těchto trasách dnes méně cestujících ?
Ono není problém zaplnit za peníze daňových poplatníků jakoukoliv kapacitu a tvářit se , že na konkurenci už nic nezbývá. Daňový poplatník místo toho aby profitoval z konkurence a platil na dotacích na zajištění žel. dopravy na těchto trasách méně , bude nakonec díky chování takového spolku parazitů , jako je MD platit více
19 mu neni urcite:-)
Asi tam holt bude o kvalitní služby rozkulačené železnice zájem i za tu cenu, ne?
ČD4ever: Tebe muselo hodně zasáhnout Duškovo odvolání, podle tvých komentářů to vypadá, že seš jeho veliký ctitel. Konkurence na kolejích vede ke zvýšení přeprav a o ty jde především. Viz Velká Británie tam už nemaj kapacitu tratí ani vlaků.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











