..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
21.09.2007 (9:48)  
ad František: Sítě , o jejichž kapacitě se zde mluví , prošly nedávno rekonstrukcí. Po pravdě řečeno nevidím zde mnoho možností , jak dále zvýšit jejich kapacitu.
Spíše mne na tomto vadí něco jiného.
ČD , aby hodily své konkurenci klacek pod nohy vymyslí x expresů Praha-Brno u kterých nelze vzhledem k ceně jízdného a jízdní době očekávat nějaké solidní zaplnění. Na tyto expresy dostanou ochotně ihned od MD peníze a ejhle kapacita sítě je zaplněná a už se tam nevejde nic dalšího.
Zkuste si vzít k ruce dvacet let starý jízdní řád ČSD a spočítat , kolik jelo na trasách Praha-Brno či Praha-Ostrava EX a R vlaků. Srovnejte tento počet s dneškem. O kolik procent jede těchto vlaků dnes více ? O kolik procent ve srovnání s rokem 1987 jede na těchto trasách dnes méně cestujících ?
Ono není problém zaplnit za peníze daňových poplatníků jakoukoliv kapacitu a tvářit se , že na konkurenci už nic nezbývá. Daňový poplatník místo toho aby profitoval z konkurence a platil na dotacích na zajištění žel. dopravy na těchto trasách méně , bude nakonec díky chování takového spolku parazitů , jako je MD platit více
21.09.2007 (8:53)  
Web: To, že kapacita sítě nedostačuje, může být způsobeno i její zastaralostí. Když kapacita nedostačuje, je lepší dostatečně zdražit jízdné, zhoršit služby a odradit zákazníky, kteří budou nuceni přejít k jinému druhu dopravy, anebo investovat do modernizace a rozšíření sítě tak, jak je to běžné (často když je zájem teprve tušený, třeba právě díky zastarávání železnice) u silnic? Jasně že nejde vše rozšiřovat donekonečna a celkový objem dopravy by bylo lépe nenásilně regulovat, ale toto nejde dělat jen u jednoho (zvlášť u toho potenciálně nejčistšího) druhu dopravy.
registrovaný uživatel M 
21.09.2007 (2:55)  
Vono to taky mozna bude tim, ze ne kazdej do ruznych chlivku typu jmeno, vek, adresa vypisuje az tak vylozene pravdu...
19 mu neni urcite:-)
registrovaný uživatel wlasta 
21.09.2007 (2:06)  
ad ČD4ever: Tento uživatel, který tu prohlašuje, že má vystudovanou vejšku (dopravku) uvádí na svém profilu na ICQ věk 19 let (narozen leden 1988). Buď je tedy génius nebo lhář. Vzhledem k úrovni jeho příspěvků předpokládám druhou variantu a k jeho příspěvkům bychom měli přistupovat s tímto vědomím...
21.09.2007 (0:02)  
ČD4ever: mám pocit, že nehodovost o 40% se tento rok zvýšila i u nás
registrovaný uživatel Web 
20.09.2007 (23:13)  
ČD4Ever: Jízdné je nejvyšší v Evropě a kapacita nedostačuje. Nic? :)

Asi tam holt bude o kvalitní služby rozkulačené železnice zájem i za tu cenu, ne?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
20.09.2007 (22:21)  
martin749: Taky se tam ale nehodovost zvýšila o 40% a ceny jízdenek sou nejdražší v Evropě a celkově (až na CTRL) je siť velmi zastaralá.....
20.09.2007 (21:49)  
martin749: Myslím ty poválečné :-). Jinak Privatizaci SŽDC jsem také jmenoval až na posledním místě s velkým odstupem. Nejsem proti je ponechat státu, ale třeba "dočasně" ve stylu přítomnosti vojsk, takže tak na 40 let ;-)
20.09.2007 (21:09)  
Sunfreedom: Doufám že máš na mysli jen ty poválečné ČSD a ne ty meziválečné, v té době jsme totiž drželi krok se světem a né jako dneska co nejdál od nových trendů v dopravě.
20.09.2007 (20:58)  
Proti privatizaci nic nemám, ale SŽDC bych nechal státní, jelikož privatizace dopravní cesty byl jedinou opravdu velkou chybou privatizace BR.
ČD4ever: Tebe muselo hodně zasáhnout Duškovo odvolání, podle tvých komentářů to vypadá, že seš jeho veliký ctitel. Konkurence na kolejích vede ke zvýšení přeprav a o ty jde především. Viz Velká Británie tam už nemaj kapacitu tratí ani vlaků.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko