Sokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.
zdroj: Railtrans

Pokud kraj vynaloží x korun , aby zajistil spojení vesnic a okresních měst , nic proti tomu.
Když ale stát vydá stovky milionů , aby dotoval vlaky IC/EC a spojení typu Praha-Ostrava , či Praha-Brno , tak tomu říkám ne. Tyto vlaky a relace by se měly zaplatit sami. Když to ČD nedokáží , ať MD vypíše výběrové řízení a angažuje někoho jiného. Dle mých zkušeností s jednání s DÚ,DI,MD,SŽDC a ČD musím naprosto souhlasit s prohlášením Railtransu , že státní úřady a ČD jsou totálně propleteny. Všechny tyto orgány působí dojmem jednoho kompaktního celku , který se kompletně podílí na žel. dopravě v ČR. Myslím , že do budoucna by se nad tímto měl někdo zamyslet a pokusit se pro dobro nás všech tyto vazby přetrhat.
MD by mělo hájit zájmy daňových poplatníků a každou korunu desetkrát obrátit v kapse , než ji pustí dále.
Dle mého názoru však vše funguje tak , že vedení ČD něco vymyslí (samozřejmě pro dobro ČD) , tento nápad předá MD , to to ihned odsouhlasí , ihned najde v napjatém rozpočtu požadované peníze a jak MD , tak ČD jsou spokojeny.
Jediné subjekty , které do tohoto propletence nezapadají , jsou kraje. Proto také mezi ČD a kraji působí daleko větší pnutí , než mezi státem (MD) a ČD , i když jde o daleko menší částky.
Navíc v roce 2005 se zvýšily dotace od MD o 300 milionů, pro letošek o miliardu(!), příští rok zřejmě nové dotace na IC, EC ve výši 700 milionů. Přesto ty peníze nejsou "vidět". Není to tedy spíš o využití těch peněz?
Prostě a jednoduše: jsme ve slepé uličce.
Pekař: Tady ani tak nezáleží na tom, kolik mají dopravci peněz, jako na stavu infrastruktury. Dokud se KO neupraví nebo nevymění za takové, které budou snášet vyšší limity rušivých proudů, tak se s moderními vozidly můžeme rozloučit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











