..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Tom  mail  
20.09.2007 (13:11)  
Aleš Franc: Pokud se Vám nelíbí vazby mezi všemi těmi orgány, tak zavolejte na linku 199..tam to možna vyřeší...
registrovaný uživatel pekař 
20.09.2007 (13:04)  
Pro bystré makovičky ještě jedna perlička-i RT připouští jedinou trať kde prý jde jezdit bez dotací Ova-Pha , ale vlaky vyšší kvality nejezdí jenom na této trati...
registrovaný uživatel Tom  mail  
20.09.2007 (12:56)  
Pokud se nebudou dotovat vlaky EC/IC tak se bude ztráta brát z dodovaných vlaků..teď se to bralo z nákladní přepravy...A pokud by EC/IC obstarával někdo jiný než ČD a bez dotací tak cena bude určitě 3x vyšší než teď...jinač to snad nemůže být výdělečné při takových nákladech...
registrovaný uživatel pekař 
20.09.2007 (12:52)  
Franc:o tom všem jsme se tady včera bavili , doporučuji znovu přečíst . Pokud máte rád telenovely , tak prosím , ale jinak je to už trapné...
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
20.09.2007 (12:32)  
ad. Desiro: souhlas. Odpovědní úředníci by měli umět řádně obhájit každou vybranou korunu od daňových poplatníků , kterou pošlou dál.Tyto peníze by měly být "někde vidět"
Pokud kraj vynaloží x korun , aby zajistil spojení vesnic a okresních měst , nic proti tomu.
Když ale stát vydá stovky milionů , aby dotoval vlaky IC/EC a spojení typu Praha-Ostrava , či Praha-Brno , tak tomu říkám ne. Tyto vlaky a relace by se měly zaplatit sami. Když to ČD nedokáží , ať MD vypíše výběrové řízení a angažuje někoho jiného. Dle mých zkušeností s jednání s DÚ,DI,MD,SŽDC a ČD musím naprosto souhlasit s prohlášením Railtransu , že státní úřady a ČD jsou totálně propleteny. Všechny tyto orgány působí dojmem jednoho kompaktního celku , který se kompletně podílí na žel. dopravě v ČR. Myslím , že do budoucna by se nad tímto měl někdo zamyslet a pokusit se pro dobro nás všech tyto vazby přetrhat.
MD by mělo hájit zájmy daňových poplatníků a každou korunu desetkrát obrátit v kapse , než ji pustí dále.
Dle mého názoru však vše funguje tak , že vedení ČD něco vymyslí (samozřejmě pro dobro ČD) , tento nápad předá MD , to to ihned odsouhlasí , ihned najde v napjatém rozpočtu požadované peníze a jak MD , tak ČD jsou spokojeny.
Jediné subjekty , které do tohoto propletence nezapadají , jsou kraje. Proto také mezi ČD a kraji působí daleko větší pnutí , než mezi státem (MD) a ČD , i když jde o daleko menší částky.
registrovaný uživatel pekař 
20.09.2007 (11:46)  
Pardon,spíše příští rok...:)))Zná tedy někdo odpověď?
registrovaný uživatel pekař 
20.09.2007 (11:44)  
Někde jsem četl , že za stavby silnic a dálnic se letos dá cca.88mld.Neví někdo přesné číslo ohledně železnic?Děkuji.
registrovaný uživatel pekař 
20.09.2007 (11:34)  
Desiro:jste mě po ránu pobavil:)))Ty peníze , co dostávají ČD jsou pakatel , někdo tady uváděl ten příklad onoho Ústeckého kraje , který docela pěkně ukazuje , jak mnozí chtějí uplést z ho.na bič...
registrovaný uživatel Desiro 
20.09.2007 (11:28)  
Pekař: Kdyby stát dostatečně dotoval ČD? V překladu tedy: Kdyby politici/úředníci sebrali peníze občanům a přesypali je do ČD, bez ohledu na zájem o jejich služby. Ale když na tom, co chtějí občané, nezáleží...

Navíc v roce 2005 se zvýšily dotace od MD o 300 milionů, pro letošek o miliardu(!), příští rok zřejmě nové dotace na IC, EC ve výši 700 milionů. Přesto ty peníze nejsou "vidět". Není to tedy spíš o využití těch peněz?

Prostě a jednoduše: jsme ve slepé uličce.
registrovaný uživatel Palko 
20.09.2007 (11:14)  
Zdenek84: Anebo tak.
Pekař: Tady ani tak nezáleží na tom, kolik mají dopravci peněz, jako na stavu infrastruktury. Dokud se KO neupraví nebo nevymění za takové, které budou snášet vyšší limity rušivých proudů, tak se s moderními vozidly můžeme rozloučit.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko