Helsinky - Na plánované trati Helsinky - Petrohrad budou jezdit Pendolina. Včera o tom definitivně rozhodla finsko-ruská společnost Oy Karelian Trains, která vybrala jako dodavatele firmu Alstom. Ta vyrobila Pendolina i pro České dráhy. Firma dodá 4 soupravy za cenu 120 milionů EUR v průběhu roku 2009, s jejich nasazením do pravidelného provozu se počítá o rok později. Cesta mezi Helsinkami a Petrohradem se má díky nové 450 km dlouhé trati zkrátit zhruba na 3 hodiny oproti stávajícím 5,5 hodinám.
O kontraktu mezi Alstomem a státem vlastněnými železničními společnostmi Finska a Ruska se mluví již od počátku roku 2006. Podle původních předpokladů měly vlaky vyjet na novou trať v roce 2008, avšak rozhodování o dodavateli trvalo déle než rok. Podle finských drah VR cestuje mezi oběma zeměmi ročně kolem 270 tisíc lidí. Vzhledem k historii má Finsko stejně jako Rusko širokorozchodné tratě 1524 mm.
zdroj: Hospodářské noviny (6.9.)
Hamták:
ICE 3 alias Velaro RUS pre RŽD budú mať tiež rozchod 1 520 mm.
Jinak podle tiskovky Alstomu budou soupravy mít 7 vozů, 352 míst k sezení a maximální rychlost 220 km/h. Vnější podoba, interiér a zimní úprava budou převzaty z finských Pendolin, ale trakční pohon, brzdy a hydraulické naklápění budou odpovídat již nové generaci Pendolin.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.