Helsinky - Na plánované trati Helsinky - Petrohrad budou jezdit Pendolina. Včera o tom definitivně rozhodla finsko-ruská společnost Oy Karelian Trains, která vybrala jako dodavatele firmu Alstom. Ta vyrobila Pendolina i pro České dráhy. Firma dodá 4 soupravy za cenu 120 milionů EUR v průběhu roku 2009, s jejich nasazením do pravidelného provozu se počítá o rok později. Cesta mezi Helsinkami a Petrohradem se má díky nové 450 km dlouhé trati zkrátit zhruba na 3 hodiny oproti stávajícím 5,5 hodinám.
O kontraktu mezi Alstomem a státem vlastněnými železničními společnostmi Finska a Ruska se mluví již od počátku roku 2006. Podle původních předpokladů měly vlaky vyjet na novou trať v roce 2008, avšak rozhodování o dodavateli trvalo déle než rok. Podle finských drah VR cestuje mezi oběma zeměmi ročně kolem 270 tisíc lidí. Vzhledem k historii má Finsko stejně jako Rusko širokorozchodné tratě 1524 mm.
zdroj: Hospodářské noviny (6.9.)
Ještě k tomu rozchodu – 1524 a 1520 jsou sice z hlediska strojařiny obrovské rozdíly, ale z hlediska rozchodu fakticky jedno a totéž; rozchod 1435 mm se v obloucích rozšiřuje až na 1470 mm, přesto se kolejová vozidla nepropadnou mezi kolejnice; podobně se v oblouku rozšiřuje i rozchod 1520 mm;
v depu Haniska pri Košiciach existuje lokomotivní váha, na níž se mohou vážit jak vozidla o rozchodu 1435 mm, tak 1520 mm …
http://www.koyot.wz.cz/Tampere1.JPG
http://www.koyot.wz.cz/Tampere2.JPG
http://www.koyot.wz.cz/Tampere3.JPG
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.