..: Od nového JŘ 2007/2008 bude možná jezdit o jeden pár SuperCity méně :..

Ilustrační obrázekPraha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.

Na severní větvi by mělo být největší změnou snížení počtu spojů o jeden pár denně. Naopak může potěšit, že už u žádného zatím není poznámka, že může být vypravena náhradní souprava standardu IC/EC bez nároku na náhradu zaplaceného jízdného SC. Dojde také ke zkrácení jízdní doby z Prahy-Holešovic do Ostravy-Svinova o 5 minut a do Ostravy hl.n. o 7 minut. Ze snížení počtu spojů SC plyne přečíslování spojů zbývajících. Místo chybějícího páru SC v poloze dnešního SC 507 (11:26 z Prahy) a SC 510 (15:11 z Ostravy) je plánováno zavedení nového páru vlaků kategorie IC s konečnou stanicí v Bohumíně. Měl by vyjíždět z Prahy v 11:23 a přijíždět do Bohumína v 15:10. Odjezd nazpátek by měl být v 15:40 s příjezdem do Prahy v 18:32.

Na jižní trase do Vídně a Bratislavy má dojít k jediné změně - prodloužení jízdní doby mezi Prahou a Brnem o 3 minuty směrem z Prahy, respektive 2 minuty při jízdě opačným směrem.

Navrhované spoje SC pro GVD 2007/2008

Tab. 1 : Severní větev Praha - Ostrava
 SC 501SC 503SC 505SC 507SC 509SC 511
Praha Holešoviceodj.5:239:2313:2315:2317:2320:23
Pardubice hl.n.příj.6:2010:2014:2016:2018:2021:20
Pardubice hl.n.odj.6:2110:2114:2116:2118:2121:21
Olomouc hl.n.příj.7:3811:3815:3817:3819:3822:38
Olomouc hl.n.odj.7:4011:4015:4017:4019:4022:40
Ostrava Svinovpříj.8:2712:2716:2718:2720:2723:27
Ostrava Svinovodj.8:2912:2916:2918:2920:2923:29
Ostrava hl.n.příj.8:3512:3516:3518:3520:3523:35
 SC 500SC 502SC 504SC 506SC 508SC 510
Ostrava hl.n.odj.5:207:209:2013:2017:2019:20
Ostrava Svinovpříj.5:267:269:2613:2617:2619:26
Ostrava Svinovodj.5:287:289:2813:2817:2819:28
Olomouc hl.n.příj.6:158:1510:1514:1518:1520:15
Olomouc hl.n.odj.6:178:1710:1714:1718:1720:17
Pardubice hl.n.příj.7:349:3411:3415:3419:3421:34
Pardubice hl.n.odj.7:359:3511:3515:3519:3521:35
Praha Holešovicepříj.8:3210:3212:3216:3220:3222:32
SC 500: nejede 25.XII a 1.I
SC 509: nejede 24. a 31.XII
SC 510, SC 511: jede v + a 21.XII., 2.I., 21.III., 30.IV., 7.V., 27.VI., 4.VII., 24., 31.X., 14.XI.,
nejede 23. ­ 30.XII., 23.III., 1., 8.V., 5.VII., 26.X., 16.XI.
Tab. 2 : Jižní větev Praha - Bratislava/Vídeň
 SC/EC 73SC/EC 75SC 135
Praha Holešoviceodj.8:2310:2318:23
Pardubice hl.n.příj.9:2011:2019:20
Pardubice hl.n.odj.9:2111:2119:21
Brno hl.n.příj.10:4912:4920:49
Brno hl.n.odj.10:5112:5120:51
Břeclavpříj.11:2113:2121:21
Břeclavodj.11:2313:2321:23
Kútypříj.  21:35
Kútyodj.  21:37
Bratislava hl.st.příj.  22:13
Hohenaupříj.11:3513:35 
Hohenauodj.11:3613:36 
Wien Simmeringpříj.12:2214:22 
Wien Südbahnhofpříj.12:2814:28 
 SC 134SC/EC 72SC/EC 74
Wien Südbahnhofodj. 13:3315:33
Wien Simmeringodj. ||
Hohenaupříj. 14:1916:19
Hohenauodj. 14:2016:20
Bratislava hl.st.odj.5:42  
Kútypříj.6:17  
Kútyodj.6:19  
Břeclavpříj.6:3214:3316:33
Břeclavodj.6:3514:3516:35
Brno hl.n.příj.7:0515:0517:05
Brno hl.n.odj.7:0715:0717:07
Pardubice hl.n.příj.8:3416:3418:34
Pardubice hl.n.odj.8:3516:3518:35
Praha Holešovicepříj.9:3217:3219:32
Spoje SC 72, SC 73, SC 74, SC 75 jedou na rakouském území jako vlaky EC
Upozornění: Stále je však potřeba mít na mysli, že se jedná pouze o návrh, který se od oficiálního JŘ 2007/2008 může lišit.

Zdroj: Konečný návrh JŘ 2007/2008 (Moravskoslezký kraj)


JiříK. | 8.9.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel aron 
09.09.2007 (12:45)  
Kuba: Zajíždění do Opavy mi příde neopodstatněné,to by se vyplatilo zajíždění do Českého Těšína,protože tam je dvoukolejná trat a obslouží to obydlenější území,Karvinná má víc obyvatel než Opava a V Českým Těšíně s Třincem taky bydlí pár lidí.
registrovaný uživatel Petryk 
09.09.2007 (10:38)  
Jaká je vlastně obsazenost SC na jižní větvi?

Jinak vlastně co vím, tak třeba SC 5,26 z Prahy je prázdný, protože tím naši šéfové jezděj do Ostravy na kobereček, ale s tím se nic neudělá, protože to pendolíno se do Ostravy nějak dostat musí, žejo? ;-)
registrovaný uživatel M 
09.09.2007 (10:36)  
Zaver zni - uz to nebude tak super...
registrovaný uživatel snoopy 
09.09.2007 (10:02)  
Nagel: Jasně že vím, že vlaky kategorie IC / EC / SC provozují ČD na vlastní riziko. Ale ČD jsou a.s. vlastněná státem a tedy veškeré ztráty jdou na vrub daňových poplatníků. A že z daní platím ztráty za jízdy vlaků v nepoužitelných časových polohách a sám musím jezdit danou trasu autem, mi vadí - platím si cestu vlastně 2x.
registrovaný uživatel Kuba 
09.09.2007 (10:02)  
A co takhle: http://www.ukazto.com/img/pendolino-tp51.xls
Má to, ale pár drobnosti, aby to tak mohlo jezdit. Musí být dokončené všechny koridory a hlavně mít dvojnásobný počet jednotek.
registrovaný uživatel kubik 
09.09.2007 (9:12)  
Nejsem si jist, zda rozhodnutí 507,510 do klasiky je správné. Uvolnění jedné jednotky by bylo efektivnější z SC 72,73. Tento spoj je veden v poměrně nevhodnou dobu a mimo turistickou sezonou zeje prázdnotou a v sezoně je většinou obsazen japonskými turisty s velkým množstvím zavazadel, pro přepravu těchto objemných zavazadel není 680 uzpůsobena. Dochází k ničení sedaček. Klasika nabízí širší možnosti přepravy zavazadel. Oběh vozidel by byl jednodušší. Navíc vedení spojů do Vídně jednotkou po dvou hodinách po sobě následujících nedává možnost pracovní jednodenní cesty z Prahy a zpět. Dále jízdy jednotky řady 680 do Německa zůstávají jen v oblasti fixe a zbožným přáním několika jedinců a tím padá možnost ji zařadit do dvouhodinového taktu mezi Drážďany a Vídní. Z marketingového hlediska je severní větev zaběhnutá a lidé si zvykli na určitý standard a jsou ochotni za něj zaplatit. Tak se nabízí otázka: proč zase někam ustupovat a tím dát šanci konkurenci
registrovaný uživatel DK 
09.09.2007 (8:32)  
KaM: Ke zrušení kontrol na pozemních hranicích dojde k 31.12.2007. GVD však platí od 9.prosince.
registrovaný uživatel KaM 
09.09.2007 (7:46)  
Zadna slava - Hohenau bude proste "mezinarodni prestupni stanici" pro Pendolina i v dobe Schengenu!!!
09.09.2007 (7:22)  
Mno, konečně se zálohou. Snad oné jednotce v záloze dopřejí adekvátní údržbu.
09.09.2007 (6:22)  
Nagel: Ono je to ale jedno , protože ve státní firmě se ztráta v části "A" stejně musí ze st. rozpočtu vydotovat v části "B" ... .
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko