Praha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.
Na severní větvi by mělo být největší změnou snížení počtu spojů o jeden pár denně. Naopak může potěšit, že už u žádného zatím není poznámka, že může být vypravena náhradní souprava standardu IC/EC bez nároku na náhradu zaplaceného jízdného SC. Dojde také ke zkrácení jízdní doby z Prahy-Holešovic do Ostravy-Svinova o 5 minut a do Ostravy hl.n. o 7 minut. Ze snížení počtu spojů SC plyne přečíslování spojů zbývajících. Místo chybějícího páru SC v poloze dnešního SC 507 (11:26 z Prahy) a SC 510 (15:11 z Ostravy) je plánováno zavedení nového páru vlaků kategorie IC s konečnou stanicí v Bohumíně. Měl by vyjíždět z Prahy v 11:23 a přijíždět do Bohumína v 15:10. Odjezd nazpátek by měl být v 15:40 s příjezdem do Prahy v 18:32.
Na jižní trase do Vídně a Bratislavy má dojít k jediné změně - prodloužení jízdní doby mezi Prahou a Brnem o 3 minuty směrem z Prahy, respektive 2 minuty při jízdě opačným směrem.
Navrhované spoje SC pro GVD 2007/2008
Tab. 1 : Severní větev Praha - Ostrava | |||||||
SC 501 | SC 503 | SC 505 | SC 507 | SC 509 | SC 511 | ||
Praha Holešovice | odj. | 5:23 | 9:23 | 13:23 | 15:23 | 17:23 | 20:23 |
Pardubice hl.n. | příj. | 6:20 | 10:20 | 14:20 | 16:20 | 18:20 | 21:20 |
Pardubice hl.n. | odj. | 6:21 | 10:21 | 14:21 | 16:21 | 18:21 | 21:21 |
Olomouc hl.n. | příj. | 7:38 | 11:38 | 15:38 | 17:38 | 19:38 | 22:38 |
Olomouc hl.n. | odj. | 7:40 | 11:40 | 15:40 | 17:40 | 19:40 | 22:40 |
Ostrava Svinov | příj. | 8:27 | 12:27 | 16:27 | 18:27 | 20:27 | 23:27 |
Ostrava Svinov | odj. | 8:29 | 12:29 | 16:29 | 18:29 | 20:29 | 23:29 |
Ostrava hl.n. | příj. | 8:35 | 12:35 | 16:35 | 18:35 | 20:35 | 23:35 |
SC 500 | SC 502 | SC 504 | SC 506 | SC 508 | SC 510 | ||
Ostrava hl.n. | odj. | 5:20 | 7:20 | 9:20 | 13:20 | 17:20 | 19:20 |
Ostrava Svinov | příj. | 5:26 | 7:26 | 9:26 | 13:26 | 17:26 | 19:26 |
Ostrava Svinov | odj. | 5:28 | 7:28 | 9:28 | 13:28 | 17:28 | 19:28 |
Olomouc hl.n. | příj. | 6:15 | 8:15 | 10:15 | 14:15 | 18:15 | 20:15 |
Olomouc hl.n. | odj. | 6:17 | 8:17 | 10:17 | 14:17 | 18:17 | 20:17 |
Pardubice hl.n. | příj. | 7:34 | 9:34 | 11:34 | 15:34 | 19:34 | 21:34 |
Pardubice hl.n. | odj. | 7:35 | 9:35 | 11:35 | 15:35 | 19:35 | 21:35 |
Praha Holešovice | příj. | 8:32 | 10:32 | 12:32 | 16:32 | 20:32 | 22:32 |
SC 509: nejede 24. a 31.XII
SC 510, SC 511: jede v + a 21.XII., 2.I., 21.III., 30.IV., 7.V., 27.VI., 4.VII., 24., 31.X., 14.XI.,
nejede 23. 30.XII., 23.III., 1., 8.V., 5.VII., 26.X., 16.XI.
Tab. 2 : Jižní větev Praha - Bratislava/Vídeň | ||||
SC/EC 73 | SC/EC 75 | SC 135 | ||
Praha Holešovice | odj. | 8:23 | 10:23 | 18:23 |
Pardubice hl.n. | příj. | 9:20 | 11:20 | 19:20 |
Pardubice hl.n. | odj. | 9:21 | 11:21 | 19:21 |
Brno hl.n. | příj. | 10:49 | 12:49 | 20:49 |
Brno hl.n. | odj. | 10:51 | 12:51 | 20:51 |
Břeclav | příj. | 11:21 | 13:21 | 21:21 |
Břeclav | odj. | 11:23 | 13:23 | 21:23 |
Kúty | příj. | 21:35 | ||
Kúty | odj. | 21:37 | ||
Bratislava hl.st. | příj. | 22:13 | ||
Hohenau | příj. | 11:35 | 13:35 | |
Hohenau | odj. | 11:36 | 13:36 | |
Wien Simmering | příj. | 12:22 | 14:22 | |
Wien Südbahnhof | příj. | 12:28 | 14:28 | |
SC 134 | SC/EC 72 | SC/EC 74 | ||
Wien Südbahnhof | odj. | 13:33 | 15:33 | |
Wien Simmering | odj. | | | | | |
Hohenau | příj. | 14:19 | 16:19 | |
Hohenau | odj. | 14:20 | 16:20 | |
Bratislava hl.st. | odj. | 5:42 | ||
Kúty | příj. | 6:17 | ||
Kúty | odj. | 6:19 | ||
Břeclav | příj. | 6:32 | 14:33 | 16:33 |
Břeclav | odj. | 6:35 | 14:35 | 16:35 |
Brno hl.n. | příj. | 7:05 | 15:05 | 17:05 |
Brno hl.n. | odj. | 7:07 | 15:07 | 17:07 |
Pardubice hl.n. | příj. | 8:34 | 16:34 | 18:34 |
Pardubice hl.n. | odj. | 8:35 | 16:35 | 18:35 |
Praha Holešovice | příj. | 9:32 | 17:32 | 19:32 |

Nasazovat Potěmkiny na další vlak do Brna vylučuje drobnost - někdy se musí provádět údržba a odstraňování závad.
Ex 141 7:51 - R 822 8:12
IC 583 9:59 - R 882 10:12
EC 143 11:51 - R 824 12:12
EC 107 13:51 - R 884 14:12
EC 147 15:51 - R 828 16:12
EC 109 17:51 - R 886 18:12
IC 581 21:59 - Sp 1626 22:12
....už letos mě vytáčelo to, že IC přijíždí XX:49 a vlak na Opavu odjíždí XX:47. No už ani nezkouším psát na krajský úřad nebo na dráhy, protože z toho zase bude horkej brambor:-/
Naopak na severní větvi je lidí ochotných si připlatit za rychlost podstatně více, takže dobrý podnikatel by se měl orientovat tímto směrem a zavést pravidelný dvouhodinový takt, možná mírně prodloužený např. do Karvinné či těšína.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
