..: Od nového JŘ 2007/2008 bude možná jezdit o jeden pár SuperCity méně :..

Ilustrační obrázekPraha - Spolu s konečným návrhem JŘ 2007/2008 se objevily podrobnosti o uvažovaných změnách v jízdních řádech vlaků SuperCity. Pravděpodobně bude zrušen současný pár SC 507 a SC 510 s kompenzací spojem kategorie InterCity v přibližně stejné časové poloze. Díky uvolnění jednoho vlaku Pendolino by u všech zbylých spojů mělo být garantováno nasazení jednotky řady 680. Dále by mělo dojít k drobné úpravě jízdních dob na severní i jižní větvi.

Na severní větvi by mělo být největší změnou snížení počtu spojů o jeden pár denně. Naopak může potěšit, že už u žádného zatím není poznámka, že může být vypravena náhradní souprava standardu IC/EC bez nároku na náhradu zaplaceného jízdného SC. Dojde také ke zkrácení jízdní doby z Prahy-Holešovic do Ostravy-Svinova o 5 minut a do Ostravy hl.n. o 7 minut. Ze snížení počtu spojů SC plyne přečíslování spojů zbývajících. Místo chybějícího páru SC v poloze dnešního SC 507 (11:26 z Prahy) a SC 510 (15:11 z Ostravy) je plánováno zavedení nového páru vlaků kategorie IC s konečnou stanicí v Bohumíně. Měl by vyjíždět z Prahy v 11:23 a přijíždět do Bohumína v 15:10. Odjezd nazpátek by měl být v 15:40 s příjezdem do Prahy v 18:32.

Na jižní trase do Vídně a Bratislavy má dojít k jediné změně - prodloužení jízdní doby mezi Prahou a Brnem o 3 minuty směrem z Prahy, respektive 2 minuty při jízdě opačným směrem.

Navrhované spoje SC pro GVD 2007/2008

Tab. 1 : Severní větev Praha - Ostrava
 SC 501SC 503SC 505SC 507SC 509SC 511
Praha Holešoviceodj.5:239:2313:2315:2317:2320:23
Pardubice hl.n.příj.6:2010:2014:2016:2018:2021:20
Pardubice hl.n.odj.6:2110:2114:2116:2118:2121:21
Olomouc hl.n.příj.7:3811:3815:3817:3819:3822:38
Olomouc hl.n.odj.7:4011:4015:4017:4019:4022:40
Ostrava Svinovpříj.8:2712:2716:2718:2720:2723:27
Ostrava Svinovodj.8:2912:2916:2918:2920:2923:29
Ostrava hl.n.příj.8:3512:3516:3518:3520:3523:35
 SC 500SC 502SC 504SC 506SC 508SC 510
Ostrava hl.n.odj.5:207:209:2013:2017:2019:20
Ostrava Svinovpříj.5:267:269:2613:2617:2619:26
Ostrava Svinovodj.5:287:289:2813:2817:2819:28
Olomouc hl.n.příj.6:158:1510:1514:1518:1520:15
Olomouc hl.n.odj.6:178:1710:1714:1718:1720:17
Pardubice hl.n.příj.7:349:3411:3415:3419:3421:34
Pardubice hl.n.odj.7:359:3511:3515:3519:3521:35
Praha Holešovicepříj.8:3210:3212:3216:3220:3222:32
SC 500: nejede 25.XII a 1.I
SC 509: nejede 24. a 31.XII
SC 510, SC 511: jede v + a 21.XII., 2.I., 21.III., 30.IV., 7.V., 27.VI., 4.VII., 24., 31.X., 14.XI.,
nejede 23. ­ 30.XII., 23.III., 1., 8.V., 5.VII., 26.X., 16.XI.
Tab. 2 : Jižní větev Praha - Bratislava/Vídeň
 SC/EC 73SC/EC 75SC 135
Praha Holešoviceodj.8:2310:2318:23
Pardubice hl.n.příj.9:2011:2019:20
Pardubice hl.n.odj.9:2111:2119:21
Brno hl.n.příj.10:4912:4920:49
Brno hl.n.odj.10:5112:5120:51
Břeclavpříj.11:2113:2121:21
Břeclavodj.11:2313:2321:23
Kútypříj.  21:35
Kútyodj.  21:37
Bratislava hl.st.příj.  22:13
Hohenaupříj.11:3513:35 
Hohenauodj.11:3613:36 
Wien Simmeringpříj.12:2214:22 
Wien Südbahnhofpříj.12:2814:28 
 SC 134SC/EC 72SC/EC 74
Wien Südbahnhofodj. 13:3315:33
Wien Simmeringodj. ||
Hohenaupříj. 14:1916:19
Hohenauodj. 14:2016:20
Bratislava hl.st.odj.5:42  
Kútypříj.6:17  
Kútyodj.6:19  
Břeclavpříj.6:3214:3316:33
Břeclavodj.6:3514:3516:35
Brno hl.n.příj.7:0515:0517:05
Brno hl.n.odj.7:0715:0717:07
Pardubice hl.n.příj.8:3416:3418:34
Pardubice hl.n.odj.8:3516:3518:35
Praha Holešovicepříj.9:3217:3219:32
Spoje SC 72, SC 73, SC 74, SC 75 jedou na rakouském území jako vlaky EC
Upozornění: Stále je však potřeba mít na mysli, že se jedná pouze o návrh, který se od oficiálního JŘ 2007/2008 může lišit.

Zdroj: Konečný návrh JŘ 2007/2008 (Moravskoslezký kraj)


JiříK. | 8.9.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.09.2007 (21:25)  
Zastavování Potěmkinů v Hohenau nemá se Schengenem nic společného, protože pasováci stejně chodí už z Vídně, ale postiženi by byli obyvatelé Hohenau a okolí, kteří používají tyto vlaku pro normální cestování do zaměstnání, škol, za zábavou. Potěmkin je v Rakousku ve srovnání s jinými vozidly ÖBB nebo DB tak vozidlem 4 kategorie … I na rychlících Brno – Wien jezdí kvalitnější vozy (byť jen rekonstrované) než jsou Potěmkiny … (I. třída sedačky kožené, ve II. třídě zásuvky 230 V). Kvalita sedaček ve dvojce nedosahuje zdaleka komfortu, který poskytují sedačky v motorových vozech 5047/5147.
Nasazovat Potěmkiny na další vlak do Brna vylučuje drobnost - někdy se musí provádět údržba a odstraňování závad.
registrovaný uživatel pekař 
10.09.2007 (17:35)  
Ty všechny přípoje jsou rychlíky na Opavu ... Ono ale ty osobáky zůstanou stejně mizerné ... A lidi nepřestupujou jen do Opavy...
10.09.2007 (16:19)  
Ad Pjetro: Od všech vlaků IC/EC bude přípoj ve Svinově na Opavu východ více než dobrý:
Ex 141 7:51 - R 822 8:12
IC 583 9:59 - R 882 10:12
EC 143 11:51 - R 824 12:12
EC 107 13:51 - R 884 14:12
EC 147 15:51 - R 828 16:12
EC 109 17:51 - R 886 18:12
IC 581 21:59 - Sp 1626 22:12
registrovaný uživatel Pjetro 
10.09.2007 (14:25)  
No zase stejná písnička jako loni. Co třeba návaznost IC příjíždějích od Prahy a vlaků ve směru Opava východ?
....už letos mě vytáčelo to, že IC přijíždí XX:49 a vlak na Opavu odjíždí XX:47. No už ani nezkouším psát na krajský úřad nebo na dráhy, protože z toho zase bude horkej brambor:-/
registrovaný uživatel pekař 
10.09.2007 (12:48)  
M:nocujou tam co pamatuju , tu pointu jsem v86n2 nepochopil...
10.09.2007 (12:44)  
Ampz, WRmee a 2*Bmz na EC Praha jsou dosti velká kompenzace.
10.09.2007 (11:41)  
Škoda, že to nevyšlo s tou Varšavou. Právě myslel jsem si, že jak bude jezdit víc vlaků do Polska (2x Vratislav, z toho min jeden veze přímé vozy do Olsztyna přes Poznaň) a ty Kibelky na Ostravsku, že to je náhrada za vozokm za Pendolíno do Varšavy. Ale asi ne. Tyk ty rychlíky budou zase asi naše béčka. Škoda.
10.09.2007 (11:08)  
Ad Roman83: Ostravan veze z Bohumína do Karviné pouze dva vozy 2. vozové třídy, restauraci a jedničku, ale i tak se to pravděpodobně osvědčilo, protože příští GVD bude jezdit až do Českého Těšína a výchozí stanicí bude Třinec.
10.09.2007 (8:26)  
Prodloužení Pendolina do Karviné?Nebo Těšína?To je ta nejodvážnější myšlenka co jsem na Zelpage kdy četl.Na druhou stranu-proč ne.Více jak před rokem bych si to o Ostravanu nemyslel že bude až do Karviné jezdit-a jezdí docela plný.
10.09.2007 (8:09)  
Já si osobně myslím, že by ČD měly vycouvat z trasy do Vídně a raději místo toho udělat kloudný takt EC vlaků. Až budou nové lokomotivy (popř. schválené Rakouské), tak bez přepřahu v Břeclavi bude jízdní doba Praha-Víděň skoro stejná jako má teď Pendolino. Rakušáci si stejně na SC nehrají a na jejich území je vlak v kategorii EC, z Prahy do Brna je zase cestujících nevalný počet.
Naopak na severní větvi je lidí ochotných si připlatit za rychlost podstatně více, takže dobrý podnikatel by se měl orientovat tímto směrem a zavést pravidelný dvouhodinový takt, možná mírně prodloužený např. do Karvinné či těšína.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko