..: Bouře paralyzovala dopravu pod Tatrami :..

Ilustrační obrázekPoprad - Doprava na Slovensku se probouzí do divokého rána. Nad zemí našich východních sousedů se v noci prohnala bouře, která napáchala značné škody a také zcela paralyzovala dopravu na podtatranské magistrále. Redaktor ŽelPage monitoroval přímo v terénu situaci.

Aktualizováno : 24.8. 17:40 -JRtrain-, 25.8. 0:00 -jtb-

"V noci tu byl fučák jak cyp, nejezdi električka ani zubačky a noční rychlíky do Košic ještě podle výpravčí neprojely Štrbou," hlásil nezaměnitelným ostravským dialektem dnes dopoledne do telefonu redaktor ŽP Adam Svěchovský. Na mnoha místech TEŽ i na úseku páteřní trati mezi Popradem a Kralovany podle něj napadaly na trať a trolejová vedení stromy. "Část cesty jsme jeli autobusem a byly vidět stromy napadané na troleje," informoval Svěchovský.

Rychlik 422 Cassovia podle webové mutace deníku SME na cestě z Košíc do Prahy uvázl mezi Východnou a Kráľovou Lehotou, noční rýchlik 614 Zemplín z Humenného do Bratislavy stojí ve stanici Poprad Tatry, rýchliky 615 Zemplín z Bratislavy do Humenného a 423 Cassovia z Prahy do Košíc stojí v Liptovském Mikuláši.

Podle informací z místa se vlaky od Košic točily ve Štrbě a již je nahrazovaly autobusy. Během dopoledne měla být zprovozněna alespoň jedna kolej a vlaky vedeny přípřeží nezávislé trakce.

Podle webu Železničné spoločnosti Slovensko byla osobní železniční doprava na hlavním tahu od Popradu Tater po Kraľovany od půlnoci úplně zastavena. Na železniční trať při silné bouřce popadalo množství stromů, které narušily trolejové vedení. Ze stejných příčin byla železniční doprava vyloučená také na Tatranských elektrických železniciach v úseku Vyšné Hágy – Štrbské Pleso, na ozubnicové železnici ze Štrby do Štrbského Plesa, v traťových úsecích Podbrezová – Dubová, Párnica – Dolný Kubín a Červená Skala – Telgárt. Od 7.00 hod. ráno byla zajištěna náhradní autobusová doprava se 6 autobusy.

Po 9. hodině byla částečně obnovena doprava v úsecích mezi Svitem a Kraľovany. Na většině úseků je jen jednokolejný provoz a mezi Štrbou a Liptovským Mikulášem jezdí vlaky s dieselovými lokomotivami. NAD byla zrušená po obnovení provozu dieselovou trakcí. Noční rychlíky měly zpoždění od 50 do 300 minut.

Dejme ještě jednou slovo redaktoru Svěchovskému, který takto referoval okolo šesté hodiny večerní: "Zhruba od jedenácti se přes Štrbu začalo jezdit (směrem na Važec zřejmě jednokolejně (tvrzení výpravčí ve Štrbě) na západ až do Svitu. Určitě jednokolejně, viděno na vlastní oči - příčinou byly popadané stromy v úseku Štrba zastavka a Lučivna. Nejprve projelo několik vlaků směrem na západ (Dargov, Košičan, Liptov), poté i na východ. Po štrbské rampě se zřejmě protáhly liché Šírava a Excelsior, na lichém Čingovu jela vzadu dvě slovenská lehátka, těžko říci, kde se tam vzala. V současné době mají vlaky přes Štrbu cca. 30 - 100 minut zpozdeni. V Popradu však stále svítí na tabuli sedmihodinov= zpoždeni Excelsioru, tak těžko říci, jestli to, co projelo po Sirave, nebyla Cassovia."

Doprava na postižených úsecích se začíná stabilizovat, vlaky mají zpoždění od 20 do 90 minut. Mezi Kráľovou Lehotou a Liptovským Mikulášem vlaky jezdí po jedné koleji s dieselovými lokomotivami. Na postižených úsecích se stále opravuje poškozené trolejové vedení. Ve večerních hodinách se předpokládá obnovení dopravy též po druhé koleji. Železniční doprava je stále pozastavená v úseku Štrbské Pleso – Vyšné Hágy a Štrba – Štrbské Pleso. Vzhledem k tomu, že se narušil oběh souprav, některé vlaky nebudou dnes řazené podle grafikonu.

Zdroj: ZSSK , SME.sk, zjištění redaktorů v terénu.


Honza Beránek / JTB | 24.8.2007 (10:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.09.2007 (16:35)  
Pro norim: Takhle pozdě, že jsi přijel do Prahy?
registrovaný uživatel norim 
27.08.2007 (16:56)  
Ve čtvrtek 23.8. jsme do cassovie i s autem v košicích nastoupili.Cesta ubýhala v pohodě,když nás probudilo světlo blesků a neskutečný vítr s deštěm těsně po půlnoci.Byla fest mlha a fíra jel velmi pomalu,sledoval jsem z okénka to divadlo.Po vagonech tekly proudy vody a obloha v kuse svítila.pak začal vlak prudce brzdit.Na semaforu před K.lehotou byla zelená ale mi se už nerozjeli.Lidé se snažili zjistit co se stalo.Vlakem proběhli žel.policajti v domění že někoho přejel.pak se objevil na lokomotivě fíra a něco domlouval s četou.Dal signál k požití ručních brzd a bylo jasno že dál nejedem.Lokomotiva dostala ránu od padajícího stromu,odnesl to čelní reflektor a madla.Dlouho se nic nedělo,ulehli jsme.Po delší chvíli se objevilo montážní vozidlo.Zjistilo se že zbytek stromu byl odmrštěn až na 5.vůz. Nad ránem za svítání byl slyšet rachot motorových pil.Záchrana.Pak jsme se dozvěděli co se stalo.Kolem 7.30 jsme dojeli do K.Lehoty,tam odjížděli někteří kteří vzdali cestu do Prahy (letecké přípoje na dovolenou atd).Druhá kolej na štrbu byla zavalena stromy a dráty vedení i sloupy bylo silně poškozené.Samozřejmě nastal informační šum.Nikdo nedokázal říct jedinou informaci.Modrá armáda hrála hru na tichou poštu.Až 10.00 nás naháněli do soupravy že pro nás jede diesel.Přijel a mi konečně odjeli.Auto jsme měli v Praze skládat v 8.30 málem se to povedlo.V 19.15 jsem sjel na rampu v Praze.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.08.2007 (8:29)  
Jó páni, to bol fakt fičák. Jel jsem po obede cez Čertovicu, na severnej strane to padlo, cesta priejazdná až odpoludne a nám elektrikárom to zlikvidovalo kompletne linky vn aj nn.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
26.08.2007 (8:20)  
Elektrárne počítajú 2 700 transformátorov vyradených z činnosti.
Situáciu sa podarilo skonsolidovať v So popoludní, 25.8.07 . Plnenie gvd in time je možné sledovať na webe
http://www.vlaky.net/servis/poloha.asp
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
25.08.2007 (7:57)  
Podľa vyjadrenia lesníkov zo št. podniku Lesy SR kalamita predstavuje objem v rozsahu takmer 800 tisíc kub. metrov dreva.
24.08.2007 (23:13)  
A proč by měl být zrušen zrovna při takové výši zpoždění? To je (mělo by být) silně individuální, občas se spoj odříká, když by měl mít +30, občas má cenu s ním dojet i při zpoždění půldenním.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
24.08.2007 (19:24)  
Martin Jarath:630 minut + já myslel,že při 480 minutách zpoždění je spoj zrušen.
24.08.2007 (18:08)  
MiR: dle ofic. webu TLD http://www.tldtatry.sk lanovka na Hrebienok "premává"
registrovaný uživatel MIRO  mail  
24.08.2007 (17:49)  
nevíte někdo, jestli jezdí lanovka Starý Smokovec - Hrebienok?? V neděli se na ní chystám...
registrovaný uživatel gapa 
24.08.2007 (17:41)  
Dneska ráno v 8:45 jsem byl na hlaváku a divil sem se co se děje, že R 422 Cassovia měl hlášeno "zatím" +420 min. A náhradní souprava R 422, co jela z Bohumína do Prahy měla slabých +45 min :-).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko