Čerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.
Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-
"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.
Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.
zdroj: Aktuálně.cz
Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce
Takže zřejmě rutina podíl měla.
tms: Souhlas!! V tisku psali něco o výměně výpravčích, že panelista si někam potřeboval odskočit. Pak mohla zapůsobit rutina - vlak 9119 vždy odjíždí a 1.kolej je volná pro následující R633. Takto vypadá v praxi to věčné honem, ať něco nezpozdíme (každá minuta zpoždění se musí vysvětlovat a i zaplatit).
tms: Jenom bych doplnil, že v některých stanicích navázaných na autoblok se pro vjezd z nespravné koleje staví stejně jako pro odjezd, včetně uvolnění návěstního hradla a přeložení kličky odjezdového návěstidla. Kvůli špatnému směru traťového souhlasu, ale na odjezdu zůstane "stůj" a na vjezdu se použije PN. Má to výhodu, že obsluha probíhá dále stejně jako při vjezdu ze správné, tj. průjezdem vlaku se vybaví hradlová zarážka a také se zavírá běžným způsobem.
nemusíš být zpravem o platnosti návěstidel!!!!
Bych tě typl na pekaře!!
Pánové zkuste říct,kolik z vás doopravdy pracuje na dráze a ne někde v krámě.Asi stejněnevíte co přesně znamená D1,D2,PN....
ale tu o tom vedete diskuse
Pokud máš řidičák,tak ho někde založ a nejdřív si znova prostuduj D1 a D2.
ad 22:03) Že nemusíš být zpraven o jízdě po nesprávné je taky blbost!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.