..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Racek 
10.07.2007 (16:41)  
xAnri05: to jsou teda počty - 60 je jen o trošičku víc než 29, možná je to dokonce míň ;-)

Semík: 4:1? Možná, kdyby se obě vozidla pohybovala čistě po rovině. V reálu je valivý odpor jenom dílčí částí odporu proti jízdě vozidla. Pak musíte počítat taky stáří toho motoru (autobusy ve věku 810 už se na českých silnicích nevyskytují ...)
registrovaný uživatel Brumla 
10.07.2007 (16:34)  
Už se perou, už se perou.... :o)
registrovaný uživatel zdenda 
10.07.2007 (14:39)  
JTB: jedinej, kdo tady nadává někomu je Honzík (jak roztomilé) mně, takže pohoda, on je chytrý chlapec, je z Prahy
tohle téma je vyčerpaný, jak jsem pochopil, tak v Ústeckým kraji hrajou trochu jiný zájmy, než je kvalitní přeprava cestujících...
registrovaný uživatel Semík  mail  
10.07.2007 (14:33)  
jen pro představu: jízdní odpor silničního vozidla je 4x větší než u železničního. Takže při stejné obsazenosti a dráze je spotřeba u vozidel se stejným moterem ( autobus/810) 4:1. Od rychlosti 80km a více je nutné započítat odpor vzduchu, který je zase ve prospěch 810+ 010 než 2x autobus. Bohužel náklady na DC a údržbu vlaků a platy těch nahoře pak všechny tyto +obrátí v -.
10.07.2007 (14:32)  
Což takhle přestat si nadávat? Jinak asi zasáhne cenzura...
registrovaný uživatel Glagol  mail  
10.07.2007 (14:30)  
Hans, ty jsi opravdu dokonalej :))
Praha např. vyprodukovala 90%elektřiny, 100% benzínu, 100% PE atd.
Hele, hypoteticky-co by se stalo s těma zoufalejma buranama, kdyby Prahy nebylo a pak to zkusit obráceně.
10.07.2007 (14:12)  
Co to plácáš venkovane? Bez Prahy by Česko bylo na úrovni Rumunska, tak blbě nekecej. Vyděláváme víc a dostáváme daleko méně. Se podívej na statistiku a pak blbě kecej. Podívej se kolik % HDP vyprodukuje Praha a kolik ostatní a kolik % Praha dostává financí. Metro by se mělo dotovat, protože to tak dělá každý normální vyspělý stát a mě nebaví pořád dotovat někoho, kdo žije doma se slepicema. ŠPANĚLSKO, NĚMECKO, FRANCIE, ITÁLIE, NIZOZEMSKO, ŠVÉDSKO,............. dotují výstavbu metra, idiote.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
10.07.2007 (13:36)  
Ja bych sem tu diskusi o mestech netahal, je to slozite. Ale tesi me ta cisla, co jste sem nastrkali. Pokud je za 810+010 60kc/km a za bus 29 kc/km (a myslim, ze DPUK chtel 36 kc/km, proto mu vypovedeli smlouvu). Tak to je parada! Jedna 810 teda neni o tolik drazsi nez bus... Zvlast, kdyz pripoctu ty externi naklady karaje - tj. opravy zastavek (mysleno asfaltobeton), silnic... - mozna je dokonce levnejsi!
registrovaný uživatel Johny A.  mail  
10.07.2007 (13:31)  
potrefená husa nejvíc kejhá....
registrovaný uživatel zdenda 
10.07.2007 (13:30)  
honzík: ty jsi asi spadl z višně, že? o tom, že Praha, potažmo města nad 100 tis. obyvatel, dostávají z dotací (přerozdělení daní) o desítky až stovky procent více na hlavu, než některá malá města a vesnice, jsi asi neslyšel? proč by měl platit stát 100% výstavby metra? zaplatí stát každému městu čističku vod, trolejbusový sítě, kanalizaci, plynofikaci, obchvaty...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko