..: V Ústeckém kraji hrozí další redukce vlakových spojů :..

Ilustrační obrázekUstí nad Labem - Méně vlaků bude jezdit od příštího grafikonu v Ústeckém kraji. S Českými drahami se na tom dohodl Krajský úřad v Ústí nad Labem, který plánovanou redukci spojů až o 15 % odůvodňuje snižováním nákladů. Starostové místních obcí s podobným krokem ovšem nesouhlasí - říkají, že lidé vlakové spojení nutně potřebují.

V regionu se přitom nejedná o první podobné rušení spojů. V porovnání se situací před několika lety mají dnes obyvatelé k dispozici o desítky spojů méně. Ústecký hejtman Jiří Šulc argumentuje tím, že se jedná pouze o zrušení neefektivních a málo využívaných spojů. Postižené obce ale protestují. Již nyní je na mnoha místech železniční provoz oproti minulým rokům sotva poloviční, přičemž mnoho místních využívá právě vlak pro dojíždění do škol nebol zaměstnání.

O tom, které spoje budou definitivně zrušeny, by se mělo rozhodnout v září. Krajský úřad obce ujišťuje, že v rozhodování bude zohledňovat jejich stanoviska. Starostové ovšem tvrdí, že zatím se jich nikdo neptal. Kraj navíc musí vyřešit tzv. souběhy, kdy na mnoha trasách dotuje souběžnou železniční, autobusovou, a případně i tramvajovou dopravu, což odporuje evropským normám a pro kraj může znamenat sankce.

zdroj: Česká televize


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 9.7.2007 (22:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby Jízdní řád

More from ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
14.07.2007 (9:26)  
semík, M:

už tam nepracuju, tak to snad můžu říct:

On ten Ústecký kraj vlastně po válce (Sudetenland) nikdy ve smyslu lidských funkčních vazeb obnoven nebyl - s vyjímkou infrastruktury energetiky a dolů.

Tam se chodilo za prací, za bydlením, s mimořádnou odměnou zvanou "pohřebné". V oblasti MO, CV, TP jsem poznal moc málo spolupracovníků i lidí v produktivním věku obecně, kteří by "tam" byli ve více než druhé generaci. A např. služby fungují blbě, (čti pro konzumenta odjinud), nepřijemně, ne proto, že by nebyla poptávka, nebo i "sponzorovaná" objednávka, ale spíše proto, že se nikomu nechce je pořádně a vstřícně vykonávat.
Registered user Semík  mail  
13.07.2007 (21:45)  
Když čtu, co tam všechno ruší, proč vlastně nezruší Ústecký kraj? Nebo co tam ti úředníci budou dodělat, když už nebudou mít o čem rozhodovat? Brát prachy, to nepočítám.
Registered user M 
11.07.2007 (22:08)  
Myslim ze hreb do hlavy trefil Frava. Usteckemu kraji totiz hrozi redukce vseho...
Registered user Johny A.  mail  
11.07.2007 (20:19)  
Aspoň nám tu dělá ňáký povyražení:-D...vážně to individuum snad ani nikdo nemůže brát:-D.
Registered user milan 
11.07.2007 (20:13)  
No musím říct, že jsem taky trošku "pražák". Děda pochází od Prahy, často a dlouho jsem tam trávil prázdniny a lidé tam byli vždycky milí, vlastně ještě jsou. Přesný opak honzíka.
Umlčte ho už někdo!
Registered user Foxx  mail  
11.07.2007 (19:53)  
Honzík: Tak historii tvojí rodiny bychom tímto měli zpracovanou celkem precizně :-)))))
11.07.2007 (19:43)  
Tak to jsem se seknul s Josefovem. Tak Vyšehrad byl za Prahou. Nevím přesně kdy se narodila. Jen chci upozornit, že je to možné. Tatínek byl nejmladší a narodil se již ve vysokém věku babičky. Dědeček byl o dost starší než babička a já ho nezažil. Sám dědeček se narodil pozdě zase nejmladší syn prababičky, která zemřela dříve než se narodila první vnučka jejího syna. A tak se pohybujeme docela hluboko v 19. století. Sic jsem mladíček. Jsem zase nejmladší syn. Když vezmu rodiče prababičky tak ty už žili v době, kdy Josefov ještě nebyl součástí Prahy. Smůla.
11.07.2007 (19:01)  
Co se týče kvality služeb a zvláště v dopravě by si Ústecký kraj měl vzít za vzor kraj Jihočeský.Tamní politici si dali do pucu (narvali prachy) Jihotrans a ten dnes disponuje moderním vozovým parkem (snaha vyrovnat se Rakousku) a lokálky tam také fungují.Snaha vyrovnat se Německu v Ústí chybí.
Souhlas s xAnri a s Gapou.
Třeba u takové 114 není pravda že by byly zastávky daleko a nesmyslně od obcí např.zas.Sulejovice je přímo na návsi.Lidí by tam při nasazení nových vozidel a dobrého JŘ mohlo jezdit 2-3 tolik co jezdí dnes.A využití pro náklady:cementárna v Čížkovicích,cihelna v Libochovicích-tam denně nakládají 75 kamionů. Vlečka nevyužitá.
Registered user Precla 
11.07.2007 (18:58)  
Honzík Už na ty komenty o Praze kašli.. V Praze je sice nejvíc peněz, ale taky se jich tam nejvíc ztrácí..
Registered user mah 
11.07.2007 (18:26)  
honziku, proste jsi cistokrevny prazak, uz to zde vsichni vime, my ostatni jsem vsichni moooc velke nuly, sice se vzdelanim, ale bez toho spravneho puvodu.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko