..: Bavorsko i Plzeňský kraj chtějí koridor přes Domažlice :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Železniční koridor Plzeň-Mnichov, po němž už několik let volá Bavorsko i Plzeňský kraj, je opět o něco reálnější. Ministerstvo dopravy jmenovalo pracovní skupinu, která už jednala na radnici v bavorském Řeznu, kde se německá města zavázala vyvinout politický tlak na zemskou i spolkovou vládu. S odkazem na krajského radního pro dopravu Miroslava Jaroše o tom informovala ČTK. V komisi krom zástupců kraje zasednou i představitelé Českých drah a SŽDC.

Obě země chtějí zkrátit a zjednodušit cestování z Prahy do Mnichova. "Nyní trvá 6,5 hodiny se čtyřmi přestupy. Cesta po novém koridoru by byla bez přestupů a trvala by tři až 3,5 hodiny," řekl radní. Německá strana podle něj na jednání v Řezně uznala, že ačkoliv nejvíce chtějí koridor Němci, Česko je o něco napřed. "SŽDC už zadala firmě SUDOP zpracování studie dvojkolejné trati z Plzně do Domažlic," uvedl Jaroš. Češi chtějí mít do roku 2015 až 2016, kdy má být dokončen budovaný III. koridor Praha-Plzeň-Cheb, projekt nové tratě včetně stavebního povolení. Německá strana zatím na studii žádného úseku nepracuje.

Sedmdesátikilometrový úsek Plzeň-Domažlice by přišel zhruba na 13 miliard korun, první úsek z Plzně do Stodu potom na miliard šest. Nová trať by většinou vedla jinými úseky než stávající trať 180, která je v celém úseku pouze jednokolejná. Místy by ji ale kopírovala, proto lze hovořit spíš o přeložkách, než zcela nové trati. Procházela by všemi důležitými městy a obcemi. Doba cesty rychlíkem z Plzně do Domažlic by se zkrátila ze současných 50 minut na půl hodiny. "Řezno chce koridor moc, podobně Schwandorf i Furth im Wald, který už nyní řeší, kudy by měla trať z Domažlic vést," uvedl Jaroš.

Plánovaná trať Plzeň-Domažlice-Mnichov by byla odbočnou větví III. koridoru, který by měl být v úseku Praha-Plzeň zprovozněn v roce 2015. V případě realizace "domažlické" tratě by na ni mohla být převedena část nákladní i dálkové osobní dopravy. Po dokončení III. koridoru se zkrátí doba cesty z Prahy do Chebu z 3,5 na 1,5 hodiny. Z Prahy do Plzně potrvá cesta 35 minut.

Na trati č. 180 proběhla nedávno kompletní rekontrukce úseku Staňkov - Blížejov, obnášející mimo jiné nový kolejový svršek UIC 60, zvýšení traťové rychlosti a rekonstrukci zabezpečovacího zařízení. Ke zdvoukolejnění nebo elektrifikaci ale přikročeno nebylo.

zdroj: iHNed, ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 28.6.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
28.06.2007 (22:15)  
škoda že to v rovnejch usecích nenatáhnou na 200Km/h...snad by to o tolik dražší nebylo...:)
registrovaný uživatel aron 
28.06.2007 (20:19)  
Je to slušný projekt a cena 200 mega za km není taky nejhorší ,oproti dálnici třetinová.
28.06.2007 (20:12)  
beru :)
28.06.2007 (19:56)  
Jaký přestupy sednu na v Práglu na R a vylezu v Mnichově ne!
Musí to bejt na 200,pokud to bude pouze na trapných 160 tak je lepší jet po dálnici.
registrovaný uživatel junkrs 
28.06.2007 (19:35)  
Ty cestovní časy Praha-Cheb bych tak optimisticky neviděl. Spíše bych to typoval někde kolem dvou hodin. Praha-Plzeň cca 3/4 hodiny, Plzeň-Cheb cca 1,25 hodiny.
Jinak pochopitelně každý krok vpřed vítám a kdyby začali kopat už zítra, nestalo by se vůbec nic :-)
registrovaný uživatel Tomáš180  mail  
28.06.2007 (18:38)  
Rovněž byly zrekonstruovány obě zhlaví ve výhybně Radonice.

Plány na zdvoukolejnění a dokonce rychlost 160km/h už byly vypracovány už dávno. Nakonec z toho ale nic nebylo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko