Plzeň - Železniční koridor Plzeň-Mnichov, po němž už několik let volá Bavorsko i Plzeňský kraj, je opět o něco reálnější. Ministerstvo dopravy jmenovalo pracovní skupinu, která už jednala na radnici v bavorském Řeznu, kde se německá města zavázala vyvinout politický tlak na zemskou i spolkovou vládu. S odkazem na krajského radního pro dopravu Miroslava Jaroše o tom informovala ČTK. V komisi krom zástupců kraje zasednou i představitelé Českých drah a SŽDC.
Obě země chtějí zkrátit a zjednodušit cestování z Prahy do Mnichova. "Nyní trvá 6,5 hodiny se čtyřmi přestupy. Cesta po novém koridoru by byla bez přestupů a trvala by tři až 3,5 hodiny," řekl radní. Německá strana podle něj na jednání v Řezně uznala, že ačkoliv nejvíce chtějí koridor Němci, Česko je o něco napřed. "SŽDC už zadala firmě SUDOP zpracování studie dvojkolejné trati z Plzně do Domažlic," uvedl Jaroš. Češi chtějí mít do roku 2015 až 2016, kdy má být dokončen budovaný III. koridor Praha-Plzeň-Cheb, projekt nové tratě včetně stavebního povolení. Německá strana zatím na studii žádného úseku nepracuje.
Sedmdesátikilometrový úsek Plzeň-Domažlice by přišel zhruba na 13 miliard korun, první úsek z Plzně do Stodu potom na miliard šest. Nová trať by většinou vedla jinými úseky než stávající trať 180, která je v celém úseku pouze jednokolejná. Místy by ji ale kopírovala, proto lze hovořit spíš o přeložkách, než zcela nové trati. Procházela by všemi důležitými městy a obcemi. Doba cesty rychlíkem z Plzně do Domažlic by se zkrátila ze současných 50 minut na půl hodiny. "Řezno chce koridor moc, podobně Schwandorf i Furth im Wald, který už nyní řeší, kudy by měla trať z Domažlic vést," uvedl Jaroš.
Plánovaná trať Plzeň-Domažlice-Mnichov by byla odbočnou větví III. koridoru, který by měl být v úseku Praha-Plzeň zprovozněn v roce 2015. V případě realizace "domažlické" tratě by na ni mohla být převedena část nákladní i dálkové osobní dopravy. Po dokončení III. koridoru se zkrátí doba cesty z Prahy do Chebu z 3,5 na 1,5 hodiny. Z Prahy do Plzně potrvá cesta 35 minut.
Na trati č. 180 proběhla nedávno kompletní rekontrukce úseku Staňkov - Blížejov, obnášející mimo jiné nový kolejový svršek UIC 60, zvýšení traťové rychlosti a rekonstrukci zabezpečovacího zařízení. Ke zdvoukolejnění nebo elektrifikaci ale přikročeno nebylo.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Bude tunel do Berouna (kde bude zpočátku 160, případně 200), kterým se také vzdálenost Praha-Smíchov – Beroun zkrátí z dnešních 39 km na nějakých 29 km.
Beroun – Ejpovice bude homogenizováno v rámci optimalizace na 120 (Vk 150) v kuse bez skoků. Úsek Ejpovice – Plzeň Doubravka novým tunelem bude na 160. I zde dojde ke zkrácení vzdálenosti (o nějakých 6 km).
Tak to se mi nějak nezdá... To tam bude po celém úseku 200?? Jinak mi přijde, že to není možné...
http://www.dopravni.net/view.php?nazevclanku=popelka-1&cisloclanku=2006120503
http://www.dopravni.net/view.php?nazevclanku=popelka-2&cisloclanku=2006120515
http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2007012203
Rychlost 200: ta bude urcite drazsi, nesmi byt zrejme urovnove prejezdy. Take je blbost mit rychlost 200 na useku o delce treba 2 km... Take na to jen tak nebudou hnaci vozidla ba ani vozy. Proste je to utopie. Ani na soucasnych koridorech se vetsinou nejezdi 160. Bohuzel, je to tak.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.