..: PKP uvažují o prodloužení CMK přes letiště Pyrzowice do Katowic :..

EP09-025 - ilustrační obrázekKatowice - PKP Polskie Linie Kolejowe připravují v souvislosti s fotbalovým šampionátem EURO 2012 prodloužení Centralnej Magistrali Kolejowej až do Katowic. Hlavní město Slezského vojvodství by tak získalo přímé propojení s letištěm Pyrzowice. Za tímto účelem železnice plánují investovat až 20 miliard zlotých (150 mld. Kč).

Neznámější polská železniční trasa nyní začíná v Grodzisku Mazowieckiem (nedaleko Varšavy) a končí v Zawierciu. Pokračování CMK ze Zawiercia povede přes letiště v Pyrzowicach, podél dálnice A1 okolo obce Piekar a dále přes Bytom, Chorzów až do Katowic. Ve městě Chorzów se nachází Slezský fotbalový stadion. Nicméně, šance, že právě zde se uskuteční zápasy fotbalového šampionátu, není příliš velká. Přesto by realizace projektu mohla výrazně napomoci k ekonomického rozvoji celého slezského regionu.

Rychlost 200 km/h znemožňuje využít nedostatek vhodných lokomotiv

V současnosti existuje nepoužívaná železniční trať vedoucí na letiště Pyrzowice, avšak prozatím ještě není známo, zda její parametry umožní případné využití při výstavbě prodloužení CMK. Připraveno je celkem 6 variant projektu s předpokládaným termínem dokončení stavby do roku 2011. CMK bude z Katowic vedena po stávajícíh tratích přes Chorzów až po hranice města Bytom. Dále by měl navazovat již kompletně nový úsek dlouhý přes 20 kilometrů s traťovou rychlostí minimálně 200 km/h.

Kromě napojení letiště na hlavní železniční magistrálu se očekává také významné zkrácení jízdní doby mezi Varšavou a Katowicemi až ke 2 hodinám (v současnosti okolo 2:40). Zatímco v celém úseku Grodzisko Mazowieckie - Zawierc je povolena maximální rychlot 200 km/h (ve skutečnosti se však jezdí 160 km/h), za Zawiercem vlaky musí výrazně zpomalit. Nově postavená trasa se v budoucnu stane součástí spojnice mezi hlavními městy ČR a Polska. Nyní CMK využívají například vlaky EC 106/107 Praha či R 202/203 Chopin.

zdroj: Gazeta Wyborcza Katowice


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.6.2007 (0:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


29.06.2007 (11:01)  
No kdysi se tady objevila informace o pozadavku PKP na zajizdeni ceskeho pendolina do Varšavy. No a prave na CMK by konecne mohlo vyuzit rychlost 200 Km/h...
registrovaný uživatel happy 
28.06.2007 (15:05)  
hmm skvělé jízdní řády PKP jsou toho dokladem že...No poláci se zase mají co učit od nás,že i vedlejší tratě má smysl provozovat.Navíc pro rejpaly uvedu,že Polsko má jaksi lepší terén na budování takových to staveb.Ono kdyby se do čd řádně koplo a udělala restruktualizace,tak by to vypadalo dobře,líp než v Polsku
registrovaný uživatel waszyn 
28.06.2007 (13:01)  
Neřekl bych že je v polsku negativní přístup k železniční dopravě. Spíše realistický, neudržuje se při životě každá lokálka, železnice funguje tam kde to má smysl, povedlo se rozdělení molochu na několik firem. Zejména od PKP Intercity se mají ČD hodně co učit v oblasti dálkové dopravy. Pokud srovnám IC v polsku a u nás, tak nebe a dudy.
registrovaný uživatel pajik 
28.06.2007 (11:45)  
že by Poláci něco stavěli? Všude jsou články se spíše negativním pohledem na žel. dopravu.
28.06.2007 (10:22)  
Ten nový úsek by využili i vlaky z Bohumína do Varšavy, nebo jezdí jinudy ?
28.06.2007 (14:05)  


Ano, CMK je klíčovou součástí spojnice Praha - Varšava.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2021 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko