Beroun - Dne 6.6.2007 byl vypraven mimořádný vlak společnosti Veolia Transport na trase Zittau (Žitava) - Liberec - Turnov - Mladá Boleslav - Nymburk hl. n. - Lysá nad Labem - Praha Mas. n. Ranní vlak byl opožděn oproti jízdnímu řádu cca o 25 minut. Ostatní spoje jely již dle grafikonu. Z Masarykova nádraží vyjel vlak se skupinou odborníků na trasu přes Hostivici a Rudnou do Berouna a zpět. Stejná trasa byla určena v odpoledních hodinách pro širokou veřejnost s tím rozdílem, že vlak vyjížděl a přijel na pražské hlavní nádraží. Odtud vlak odjel stejnou trasou do Žitavy.
Jízda zvláštního vlaku se uskutečnila v rámci prezentace projektu „Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. – Rudná – Beroun“ a při příležitosti konání semináře „Železnice jako součást veřejné dopravy v Praze“. Společnost předala svou nabídku na provozování železniční dopravy na trati 173 zástupcům ROPIDu a Středočeského kraje. Moderní vlaky s kratším intervalem by se tu mohly rozjet od 1.1.2009. Společnost Veolia Transport počítá s tím, že by na trať nasadila plně klimatizované motorové jednotky švýcarské výroby STADLER RegioShuttle RS-1 a zajišťovala by perfektní palubní služby pro širokou cestující veřejnost.
Společnost v rámci propagace provozu moderních kolejových vozidel na území ČR má zájem provozovat od 15.12.2007 pravidelný sobotní spoj na trase Praha hl. n. – Rudná u Prahy – Beroun. Toto víkendové spojení s odjezdem v dopoledních a návratem v odpoledních hodinách bude vedeno motorovou jednotkou Siemens Desiro. Spoj nebude provozován v režimu úhrady prokazatelné ztráty, veškeré náklady ponese dopravce na své riziko.
zdroj: Jízdní řád vlaku (formát pdf), Tisková zpráva Veolia Transport
Kdybych bydlel např. v Rudné u Prahy, taky bych dal přednost autobusu (integrovanému do PID, poměrně pohodlnému) před krabičkou řady 810, v letošním JŘ navíc dopoledne vůbec nejezdící a o víkendech silně omezené.
Myslím si, že klíčovým faktorem pro relaci Praha-Rudná-Beroun není ale jen nasazení dostatečně moderního vozidla, ale také zejména plná integrace v rámci PID.
Samozřejmě to chce také dostatečně často vedené vlaky, v pracovní dny MINIMÁLNĚ jednou za hodinu.
Myslím si, že pokud by trať byla v rámci PID plně integrována, budou i "DESIRA" stále dostatečně zaplněna a provozní dotace zas tak vysoké nebudou.
http://ekolist.cz/zprava.shtml?x=2010458
Samozřejmě ,že je to hovadina ,ale hovadina je to co jsi napsal. Víš vůbec kudy vedou ony tratě? Když tak se podívej do jízdního řádu na mapku abys to viděl.
Na první pohled přináší soukromník dobře viditelné výhody, jako lepší vozidla, občerstvení (což je mimochodem pěkná blbina) apod., což většinou také znamená vyšší cenu jízdného a případně dotace ze strany kraje.
Na stranu druhou to přináší obvykle zánik dalších služeb a možností jako jsou výdejny jízdenek a celý servis, který poskytují, sleva za větší počet ujetých kilometrů, platnost dalších slevových nabídek ČD apod.
Celkově vzato se mně jeví výhodnější cestovat s jedním a co možná největším dopravcem (pokud možno státním, aby nebyl jediným zájmem zisk, což leckdy pohřbí méně výnosné aktivity). Nicméně dobře vím, jaká je realita a jakým směrem se v EU situace na želznici vyvíjí. Zda to nebude horší než nyní, nedovede předpovědět nikdo z nás.
Mimochodem, zajímavé je, co Connex nabízí na této trati (nikde jsem zde nenašel zmínku o ceně jízdeného), ve srovnání s provozem na tratích ŽD. Zde lze jet pouze s 810 a to za cenu vyšší než u ČD,...
Ležet tato trať v ústeckým kraji tak už je pravidelný provoz dávno zrušen.V těch motorech 810 které bylo vidět při křižování cestovalo zhruba 10-20 lidí.Významná může být při odklonech kdyby se ucpala 171.Dopravce na tý trati uspěje pouze pokud bude modernizována,dostavba zastávek,nasazení nových vozidel.Pak by mohlo v dané místě dojít i k omezení jízd autobusů.
Já být dopravcem tak bych chtěl spíše 210 tam by hrálo do karet velký rozhled do okolí(při použití desira).
..když to vozidlo koupíš jako second hand, zase ho znovu odepisuješ. Rozhodný je okamžik a hodnota pořízení, ne rok výroby. Ale souhlasím, že 10 let výrobně/konstrukčně staré cosi, by mělo být lepší, než konstrukčně 30 (i více) let stará M 152/810 s lavicemi jak za Císaře pána.
Občerstvení jistě nebude v ceně jízdného, ale je tu ta možnost. Navíc, občerstvování je každopádně vzorová činnost pro outsourcing = pronajmout možnost externímu podnikateli.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.