..: Veolia Transport podala nabídku na provozování dopravy na trati 173 :..

Desiro vjíždí do žst. Čelákovice Beroun - Dne 6.6.2007 byl vypraven mimořádný vlak společnosti Veolia Transport na trase Zittau (Žitava) - Liberec - Turnov - Mladá Boleslav - Nymburk hl. n. - Lysá nad Labem - Praha Mas. n. Ranní vlak byl opožděn oproti jízdnímu řádu cca o 25 minut. Ostatní spoje jely již dle grafikonu. Z Masarykova nádraží vyjel vlak se skupinou odborníků na trasu přes Hostivici a Rudnou do Berouna a zpět. Stejná trasa byla určena v odpoledních hodinách pro širokou veřejnost s tím rozdílem, že vlak vyjížděl a přijel na pražské hlavní nádraží. Odtud vlak odjel stejnou trasou do Žitavy.

Jízda zvláštního vlaku se uskutečnila v rámci prezentace projektu „Nová koncepce příměstské železniční dopravy na trati Praha hl. n. – Rudná – Beroun“ a při příležitosti konání semináře „Železnice jako součást veřejné dopravy v Praze“. Společnost předala svou nabídku na provozování železniční dopravy na trati 173 zástupcům ROPIDu a Středočeského kraje. Moderní vlaky s kratším intervalem by se tu mohly rozjet od 1.1.2009. Společnost Veolia Transport počítá s tím, že by na trať nasadila plně klimatizované motorové jednotky švýcarské výroby STADLER RegioShuttle RS-1 a zajišťovala by perfektní palubní služby pro širokou cestující veřejnost.

Společnost v rámci propagace provozu moderních kolejových vozidel na území ČR má zájem provozovat od 15.12.2007 pravidelný sobotní spoj na trase Praha hl. n. – Rudná u Prahy – Beroun. Toto víkendové spojení s odjezdem v dopoledních a návratem v odpoledních hodinách bude vedeno motorovou jednotkou Siemens Desiro. Spoj nebude provozován v režimu úhrady prokazatelné ztráty, veškeré náklady ponese dopravce na své riziko.

Desiro Desiro

zdroj: Jízdní řád vlaku (formát pdf), Tisková zpráva Veolia Transport


CSPSV | 6.6.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
13.06.2007 (10:36)  
Jsem rád, že alespoň někteří lidé, co sem píší, nejsou tak konzervativní.

Kdybych bydlel např. v Rudné u Prahy, taky bych dal přednost autobusu (integrovanému do PID, poměrně pohodlnému) před krabičkou řady 810, v letošním JŘ navíc dopoledne vůbec nejezdící a o víkendech silně omezené.

Myslím si, že klíčovým faktorem pro relaci Praha-Rudná-Beroun není ale jen nasazení dostatečně moderního vozidla, ale také zejména plná integrace v rámci PID.

Samozřejmě to chce také dostatečně často vedené vlaky, v pracovní dny MINIMÁLNĚ jednou za hodinu.

Myslím si, že pokud by trať byla v rámci PID plně integrována, budou i "DESIRA" stále dostatečně zaplněna a provozní dotace zas tak vysoké nebudou.
11.06.2007 (15:03)  
Dovolim si udelat reklamu na nasi zpravu o zameru VT. Je tam i reakce Kubaly na tento zamysl, viz
http://ekolist.cz/zprava.shtml?x=2010458
09.06.2007 (15:45)  
to Vampír
Samozřejmě ,že je to hovadina ,ale hovadina je to co jsi napsal. Víš vůbec kudy vedou ony tratě? Když tak se podívej do jízdního řádu na mapku abys to viděl.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.06.2007 (15:09)  
ono asi nejde o "souběh dvou tratí", které historicky vznikly poněkud jinak, natož o koncové (uzlové, styčné) body obou, ale o cestující z mezilehlých stanic a zastávek. Domnívám se tedy.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
09.06.2007 (9:46)  
Mě to tedy přijde jako totální hovadina dát luxusní regionální jednotku na trať která kopíruje trať po které jezdí často City Elefant.
09.06.2007 (1:03)  
K obecné debatě o tom, zda je lepší soukromý dopravce nebo dopravce státní lze dodat:

Na první pohled přináší soukromník dobře viditelné výhody, jako lepší vozidla, občerstvení (což je mimochodem pěkná blbina) apod., což většinou také znamená vyšší cenu jízdného a případně dotace ze strany kraje.

Na stranu druhou to přináší obvykle zánik dalších služeb a možností jako jsou výdejny jízdenek a celý servis, který poskytují, sleva za větší počet ujetých kilometrů, platnost dalších slevových nabídek ČD apod.

Celkově vzato se mně jeví výhodnější cestovat s jedním a co možná největším dopravcem (pokud možno státním, aby nebyl jediným zájmem zisk, což leckdy pohřbí méně výnosné aktivity). Nicméně dobře vím, jaká je realita a jakým směrem se v EU situace na želznici vyvíjí. Zda to nebude horší než nyní, nedovede předpovědět nikdo z nás.

Mimochodem, zajímavé je, co Connex nabízí na této trati (nikde jsem zde nenašel zmínku o ceně jízdeného), ve srovnání s provozem na tratích ŽD. Zde lze jet pouze s 810 a to za cenu vyšší než u ČD,...
07.06.2007 (19:20)  
Happy-občerstvení.Souhlasím protože tyto nad standartní služby mohou přilákat nové cestující a pro dopravce neznamenají žádnou finanční újmu.Bavím se o drobnostech např. kelímek 1dc čaje, kafe, oplatka, tyčinka.Do 2 litrový konvice jeden až dva sáčky pořizovací náklady cca 2 kč.Po ránu ve 4,5,6 hod přijde určitě vhod.V zimě navíc zahřeje. Mnoho lidí takto(jak již bylo řečeno) brzo ráno snídá až v práci. Určitě by se nejednalo o bagetu apod-na to můžete zapomenout.Na propagační jízdě každý dostal jeden chlebíček.
Ležet tato trať v ústeckým kraji tak už je pravidelný provoz dávno zrušen.V těch motorech 810 které bylo vidět při křižování cestovalo zhruba 10-20 lidí.Významná může být při odklonech kdyby se ucpala 171.Dopravce na tý trati uspěje pouze pokud bude modernizována,dostavba zastávek,nasazení nových vozidel.Pak by mohlo v dané místě dojít i k omezení jízd autobusů.
Já být dopravcem tak bych chtěl spíše 210 tam by hrálo do karet velký rozhled do okolí(při použití desira).
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.06.2007 (18:56)  
ad happy - odpisy

..když to vozidlo koupíš jako second hand, zase ho znovu odepisuješ. Rozhodný je okamžik a hodnota pořízení, ne rok výroby. Ale souhlasím, že 10 let výrobně/konstrukčně staré cosi, by mělo být lepší, než konstrukčně 30 (i více) let stará M 152/810 s lavicemi jak za Císaře pána.

Občerstvení jistě nebude v ceně jízdného, ale je tu ta možnost. Navíc, občerstvování je každopádně vzorová činnost pro outsourcing = pronajmout možnost externímu podnikateli.
07.06.2007 (17:13)  
Ad občerstvení: Pánové, vy tady někteří děláte, jako by tam měl jezdit jídelní vůz :-). Doporučuji se svézt s Veolii do Görlitzu a uvidíte, jak se věci mají. Já si ve zmíněném vlaku rád dávám kávu, i když je to kousek. Zahřeje a stojí jen 90 centíků. Průvodčí tam rozhodně nevypadá přetíženě a navíc ochotně prodává jizdenky ve vlaku...
registrovaný uživatel happy 
07.06.2007 (17:04)  
Doba odpisů na drážní vozidlo je 10 let.Zajímalo by mě,z kterého roku jsou nejstarší RS (Regio Shuttle).Nikdo přece neříká,že to musí být nutně nové vozidlo RS
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko