..: Exprezident Havel cestoval do Ostravy spojem SC Pendolino :..

Václav Havel s přednostou UŽST Ostrava hl. n. Josefem Juřeníkem, zdroj: ČDOstrava - Dnešním spojem SC Pendolino SC 505 s odjezdem z Prahy Holešovic v 9:26 hod. cestoval do Ostravy hl. n. bývalý prezident České republiky Václav Havel. Ke své cestě využil 1. třídy pendolina. V Ostravě Václava Havla jménem Českých drah přivítal vrchní přednosta Uzlové železniční stanice Ostrava hlavní nádraží, Josef Juřeník, a zástupce osobní dopravy Českých drah pro Moravskoslezský kraj, Miroslav Klich. Václav Havel vystoupil ve stanici Ostrava hlavní nádraží, odkud pokračoval dál osobním automobilem.

2 - 3 tisíce cestujících denně v pendolinu mezi Prahou a Ostravou

Pendolino (680 004) v Ostravě Svinově, autor: DuhyZájem o cestování vlaky provozovanými pod produktovou značkou SC Pendolino dále roste. Zejména ve dnech se zvýšenou frekvencí cestujících, jako jsou pondělí, pátek či neděle, bývá kapacita spojů vyprodána i několik dnů předem. Platí to například o dnešním dni, kdy jsou všechny vlaky SC Pendolino ve směru z Prahy do Ostravy již prakticky vyprodány v druhé i první třídě. Jen mezi Prahou a Ostravou (oba směry) využívají spojů SC Pendolino denně celkem 2 – 3 tisíce cestujících. Několikrát, zejména před prodlouženými víkendy, se jejich počet již vyhoupl nad hodnotu tří tisíc.

České dráhy doporučují všem cestujícím včasný nákup cestovních dokladů – a to i s několikadenním předstihem. Pro zakoupení cestovního dokladu mohou cestující využít také internetový obchod Českých drah.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 1.6.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Frava  mail  
04.06.2007 (17:28)  
Lukinek: Ono pendolíno je taky často vyprodané z toho důvodu, že moc přímých jiných alternativ z Prahy do Ostravy přes den není a to jen EC, IC a ani jeden rychlík. Jen šest pokud nepočítám páteční rychlíky a navíc mezi vlaky jsou velké časové prodlevy až 4 hodiny. Takže mnoho lidí ani jinak než pendolínem jet nemůže. Někdo může argumentovat, že lidé můžou jet rychlíkem do Přerova a tam přestoupit, ale je tam 6 minut na přestup což je riziko a starší lidé nebo lidé s bagáží neradi přestupují. Takže nabídka je vlastně jen směřovaná na produkt pendolíno.
registrovaný uživatel milos  mail  
04.06.2007 (13:03)  
laborec: ok, ja tusil, ze to nebude nic pro me :- )))
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
04.06.2007 (12:14)  
milos: Ten můj předchozí text platí jenom k režijkám. Je to o tom, že si režijkář může zaplatit za 500 Kč na tři roky to, že se mu vlastně z režijky (In-karty) stane i sleva Rail plus. Nebo si může připlatit 2000 Kč a může rok jezdit na svojí režijku i v 1. třídě.
registrovaný uživatel milos  mail  
04.06.2007 (9:52)  
babilon:
a) nevyznam - tahle jedna sleva na pendolino je prakticky jedinna, o ktere vim, bo tim casto jezdim - co tu treba vychrlil ted laborec - neznam! a dalsi - nemluvim jen o dalkove preprave.

b) JA NETVRDIL, ze 200,- Kc mistenka neexistuje, jen jsem zadal nekoho, aby mi napsal, za jakych podminek ji lze ziskat, protoze me se to jeste nepodarilo. To jste ucinil a diky vam... :- ).

predplacet si KMB kvuli usetreni 50,- kc neni opravdu podle me zadna vyhra.
Ja myslim, ze svezete, pokud ale KMB pro tuto cestu strcite do kapsy a poridite si listek za 226,-

a chtit po nenadrazakovi, aby bral v potaz jizdenku typu rezijka a divil se, ze podminky jejiho pouzivani nezna - to na me chcete trochu moc... :- ))
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
04.06.2007 (9:29)  
MartinM: "Dnem 1. února 2007 je všem držitelům In-karet s aplikací ŽP (dále jen držitel) umožněno využít slevu Rail plus za 500,- Kč s platností na tři roky a také dokoupit za 2000,- Kč doplatek do 1. třídy vozové s platností na prolongační období 2007. Tyto slevy je možné dokoupit až po úhradě prolongační částky 200,- Kč pro rok 2007, a to na osobních pokladnách železničních stanic, které jsou vybaveny zařízením UNIPOK (tzn.: pokud držitel In-karty s aplikací ŽP chce využít výše uvedených slev, musí nejprve uhradit na pokladně v hotovosti prolongační částku 200,- Kč pro rok 2007 a následně požádat o výše uvedené slevy). Úhradu prolongační částky a dokoupení slev je možné na pokladně provést současně."
04.06.2007 (9:01)  
Proč se trochu více nediskutuje o faktu, že je Pendolino často vyprodané. Používám jej poměrně hodně a s potěšením sleduji nárust počtu cestujících. Samozřejmě jako každý výrobek nebo služba má nevyrovnanou poptávku. Ráno jezdí více lidí do Prahy a večer zase zpátky. S tím se pak potkává i vyprodanost. Průměrná obsazenost je tuším někde kolem 65%, což ale znamemná, že první dva ráno do Prahy a poslední dva z Prahy jsou většínou na 100 procent vyprodané. Podle mne by se mělo začít přemýšlet co s tím.
České dráhy vytvořily nový segment zákazníků, kteří by normálně vlakem nejezdili. Často v Ostravě vidím nablýskané limuzíny i s řidičem, ze kterých vystupují cestující do Pendolina. Problém je že aktuálně poptávka převyšuje nabídku (samozejmě ne na každý spoj).

Pokud je spoj vyprodaný, lidé prostě jedou autem.

Pokud se Pendolino zrychlí ještě o nějakou půlhodinu a bude dostačovat kapacita, má podle mne šanci převzít velkou část toku osob mezi Ostravou a Prahou. Zařadíme se tím mezi země vyspělé Evropy, kde tomu tak mezi hlavními metropolemi země je už několik let (nebo i desetiletí).

Mám pocit, že trochu vzniklo kouzlo nechtěného. Naše soupravy nikde nechtěli, tak aby nestály a najezdily co nejrychleji kilometry, začly jezdit Praha Ostrava. A ejhle najednou se objevil nový zákazník a soupravy naplnil. Je s tím ale potřeba dále pracovat a vzniklou vlnu zájmu využít.
04.06.2007 (2:16)  
Babilon> rezijkari nemaji slevu RailPlus?

Nevim proc se tu vsichni hadate, ze mistenka za 200 je draha. Ta mistenka je tak draha, protoze CD chteji aby Pendolino bylo drazsi...aby si kazdy priplatil. Maji ted y snad prodavat dva doklady? Povinnou mistenku za 30Kc a neco jako byl rychlikovy priplatek tak zavest Superpriplatek za 170Kc.

Tady nejde o mistenku, je to jen jednoduse zvoleny nazev pro slozeny doklad.

Za ICE se taky plati drazsi mistenka...
04.06.2007 (1:00)  
milos: Tvdil jste, že neexistuje jízdné, u kterého by byla nutná místenka za 200 Kč. Já jsem našel dva druhy jízdného (režijka a KMB), u kterého to levněji než s místenkou za 200 nejde. Tak prostě přiznejte, že jste se mýlil a neblábolte tady, že 50 Kč není žádná výhra a že existuje spousta dalších slev (o kterých tvrdíte, že se v nich nevyznáte), které ovšem pro jízdu jednoho člověka jedním směrem jsou nepoužitelné.
Já jakožto majitel KMB se prostě levněji než s místenkou za 200 pendolinem nesvezu.
registrovaný uživatel milos  mail  
04.06.2007 (0:02)  
babilon, frava: takze na pendolino KMB zadna vyhra tedy neni... slev je tolik, ze se v nich uz asi malokdo vyzna - me pripada levnejsi plna cena, nez cas, ktery bych marnil hledanim nejake slevy... jednu ale znam, in-karta + eliska da praha-ostrava za 226,- a to uz podle me je sleva velmi rozumna...
navic pendolino ma prece taky skupinovou slevu, ne? jmenuje se rodinka, nebo tak nejak - na ni jde taky cena pri dvou lidech docela dolu.

proste jsem chtel rict, ze ve vysledku takovem i makovem mi cena za Pendolino v zakladu pripada vice nez primerena a ohledne slev celkem take. a kdyz nekdo nechce pri pouziti KMB plati 200 mistenku, at pro tu cestu vyuzije jinou slevu. moznosti tu jsou...
03.06.2007 (22:15)  
milos: KMB Praha-Ostrava vyjde na 249 Kč, s místenkou za 200 tedy celkem 449 Kč. (KMB na 2000 km stojí 1400 Kč a je potřeba ji projet za půl roku, více viz http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=920 )
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko