Praha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.
Modernizace ve fázích
1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.
Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.
Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště RuzyněDélka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.
2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)
Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.
Mezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.
Úsek Praha Ruzyně - Kladno městoDélka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.
Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.
zdroj: Magistrát hl. m. Prahy
Jsa elektrikář původem, nechtěl bych řešit u jednoho vozidla v daných podmínkách rozdílnosti v napěťových soustavách a zabezpečovačce.
Cargo Ruzyně - príma argument pro dráhu.
Špitál Motol, Petřiny atd. - ano, pak ale nevázat na Letiště a Kladno, = MHD = Metro
Napadá mne otázka: Stále rostoucí Éropřístav Ruzyně - další spojení směr Chomoutov/Most, Plzeň. Otázka je, zda počet potenciální pasagérů by dopravce zaujal. Přilehlé aglomerace obsluhované letišti Frankfurt a Duesseldorf (do 100 km) dle mého úsudku převyšují počtem obyvatel v součtu ČR. A když jsem dělal v Brně, byl Schwechat (Wien) dostupnější, než Ruzyně.
Co se týče těch "davů" z Kladna, tak ty metro na Dejvické zvládá už dnes, jak už napsali ostatní.
Všechny ostatní varianty než metro--terminál--železnice (napojená na stávající trať) jsou zbytečně drahé a neúčelné. Ideální by bylo získat vozy schopné provozu jak v metru, tak na železnici, aby úplně odpadla nutnost přestupu. Ty by jezdily ve špičkovém intervalu 10 minut na celé trase Kladno--Letiště--Dejvická--Skalka a na území Prahy by byly proloženy klasickými soupravami metra.
Mám takový dojem, že letiště požadovalo i provoz carga po kolejích, což metro jaksi splnit nemůže.
Ještě dodám: Už aby začali stavět, podle výhledu na rok 2010 na strákách letiště, konkrétně zde http://www.prg.aero/cs/site/airport/o_spolecnosti/rozvoj_letiste/paralelni_draha.htm je rychlodráha zakreslená.
Zrovna o prázdninách budou rekonstruovat Masaryčku, chtělo by to sfouknout při jednom, než ji zase za 2 roky rozkopávat.
obslouzit metrem nejvetsi nemocnici ve stredni Evrope myslim zas takova blbost neni. Navic kdyz se cestou obslouzi i Petriny a pote Bila Hora
S ohledem na akceleraci souprav ANO.
Intervaly? Pamatuju 90 sekund na "C", to byla pohoda a fofr. Jižák - Florenc i s dojítím nástupy do 30ti minut. Po rozvolnění intervalu v rámci "dotížení" souprav - dle Murphyho záknů plus až 10 minut, o rozvolnění intervalu navazujících autobusů MHD ani nemluvě. Výsledek - vítězí Gumokol.
Dále - kudypak ta skutečná trasa Metra nakonec povede?
Scénař imaginární lobbistický: Zokruhované linky A a B, žeaby byly obslouženy všechny hyper i supermarkety od (Barrandova) přes Zličín Ruzyni zpět do Dejvic. Za "starého režimu" bych ještě doporučil pro potěchu MNO odbočku na Julisku, kdyby omylem hrála Dukla...
Další Fikce: Buštěhradku posílit a kromě "rychlovlakodráhy" prodloužit modernizaci nejméně do Lužné tak, aby po ní (samozřejmě s doplňováním vody po cestě a dobovými kostýmy) jezdily pravidelné historické vlaky s návštěvníky muzea.
Horda z letiště je nyní v zásadě zvládnuta, jde to spíše prestižní záležitost. Tržby nyní nese DP Hl.m.Prahy a drožkáři, případně provozovatelé letištních parkovišť.
Dráha by patřila komusi jinému. Přiznávám, že mi z hlediska občasného passagéra avionu "lahodí" třeba Frankfurt, nebo Duesseldorf, kde se z éra projdu max 1000m a sednu si na S-Bahn (v rámci spádové oblasti) nebo Frenbahn (ICE) a za půl hoďky jsem kulturně a pohodlně např. v centru Mannheimu.
Náklady ztracené příležitosti (cost of lost opportunity) je nevyužití tělesa a trasování bývalé Buštěhradky skrz pražské a přípražské sídelní čtvrtě a oblasti. "O tom jsme s panem okresním hejtmanem již před válkou hovořili", pravil lajtnant Dub. (Česky: o tom jsme s klukama coby študáci v 70. letech před Metrem/Krtkem kecali u píva a štkali jsme, že ze Žst. Dejvice na Masaryčku je to vlakem dražší, pohodlnější a rychlejší, než přeplněným autobusem 135). A náklady na 1m (km) Krtka a Dráhy?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.