..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kenny 
09.05.2007 (10:41)  
Redispero: no jo, když projektují rychlodráhu s padesáti zastávkama a max rychlostí 80 km/h, tak je to těžký. Stejně ale nevěřím, že to metro udělá za půl hodiny, zvlášť s těma objížďkama přes Motol, Petřiny atd. Koukal jsem, že "C" jezdí 18 km půl hodiny, tady je to po dráze 20 km, metrem to bude dál.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (10:35)  
ad kombinace Metro/Dráha (v Praze):

Jsa elektrikář původem, nechtěl bych řešit u jednoho vozidla v daných podmínkách rozdílnosti v napěťových soustavách a zabezpečovačce.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (10:32)  
Juliska - pokus o žert, neb Furťáci byli voženi T 6x3.

Cargo Ruzyně - príma argument pro dráhu.

Špitál Motol, Petřiny atd. - ano, pak ale nevázat na Letiště a Kladno, = MHD = Metro

Napadá mne otázka: Stále rostoucí Éropřístav Ruzyně - další spojení směr Chomoutov/Most, Plzeň. Otázka je, zda počet potenciální pasagérů by dopravce zaujal. Přilehlé aglomerace obsluhované letišti Frankfurt a Duesseldorf (do 100 km) dle mého úsudku převyšují počtem obyvatel v součtu ČR. A když jsem dělal v Brně, byl Schwechat (Wien) dostupnější, než Ruzyně.
09.05.2007 (10:28)  
Crash: Já nenavrhuji prodloužit metro až na letiště, jenom tam, kde je to účelné (tj. kde končí hustá městská zástavba).
Co se týče těch "davů" z Kladna, tak ty metro na Dejvické zvládá už dnes, jak už napsali ostatní.
Všechny ostatní varianty než metro--terminál--železnice (napojená na stávající trať) jsou zbytečně drahé a neúčelné. Ideální by bylo získat vozy schopné provozu jak v metru, tak na železnici, aby úplně odpadla nutnost přestupu. Ty by jezdily ve špičkovém intervalu 10 minut na celé trase Kladno--Letiště--Dejvická--Skalka a na území Prahy by byly proloženy klasickými soupravami metra.
09.05.2007 (10:21)  
Prestoze se obhajci rychlodrahy snazi uvadet radu argumentu, krome ceny neexistuje skutecne zadny zavany duvod, proc bude rychlodraha pro dopravu na letiste ci Kladno o tolik lepsi. A ted se do me pustte :-)

Mám takový dojem, že letiště požadovalo i provoz carga po kolejích, což metro jaksi splnit nemůže.

Ještě dodám: Už aby začali stavět, podle výhledu na rok 2010 na strákách letiště, konkrétně zde http://www.prg.aero/cs/site/airport/o_spolecnosti/rozvoj_letiste/paralelni_draha.htm je rychlodráha zakreslená.

Zrovna o prázdninách budou rekonstruovat Masaryčku, chtělo by to sfouknout při jednom, než ji zase za 2 roky rozkopávat.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
09.05.2007 (10:06)  
stoupa: no myslim ze tech 30 duchodcu na Julisku doslo vzdy pesky :-)
obslouzit metrem nejvetsi nemocnici ve stredni Evrope myslim zas takova blbost neni. Navic kdyz se cestou obslouzi i Petriny a pote Bila Hora
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (10:00)  
Ad Redispero - "Metro se do toho časově vejde":

S ohledem na akceleraci souprav ANO.

Intervaly? Pamatuju 90 sekund na "C", to byla pohoda a fofr. Jižák - Florenc i s dojítím nástupy do 30ti minut. Po rozvolnění intervalu v rámci "dotížení" souprav - dle Murphyho záknů plus až 10 minut, o rozvolnění intervalu navazujících autobusů MHD ani nemluvě. Výsledek - vítězí Gumokol.

Dále - kudypak ta skutečná trasa Metra nakonec povede?

Scénař imaginární lobbistický: Zokruhované linky A a B, žeaby byly obslouženy všechny hyper i supermarkety od (Barrandova) přes Zličín Ruzyni zpět do Dejvic. Za "starého režimu" bych ještě doporučil pro potěchu MNO odbočku na Julisku, kdyby omylem hrála Dukla...

Další Fikce: Buštěhradku posílit a kromě "rychlovlakodráhy" prodloužit modernizaci nejméně do Lužné tak, aby po ní (samozřejmě s doplňováním vody po cestě a dobovými kostýmy) jezdily pravidelné historické vlaky s návštěvníky muzea.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
09.05.2007 (9:40)  
kenny: mozna tomu nebudes verit, ale metro (z Muzea, aby to bylo srovnatelne) se do tech 26,5 minut, projektovaných pro vlak, v pohode vejde. Navic na rozdil od drahy bude jezdit ve spicce kazde tri minuty, cimz se "prumerna doba" jizdy jeste zkracuje
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (9:28)  
ad Redispero

Horda z letiště je nyní v zásadě zvládnuta, jde to spíše prestižní záležitost. Tržby nyní nese DP Hl.m.Prahy a drožkáři, případně provozovatelé letištních parkovišť.

Dráha by patřila komusi jinému. Přiznávám, že mi z hlediska občasného passagéra avionu "lahodí" třeba Frankfurt, nebo Duesseldorf, kde se z éra projdu max 1000m a sednu si na S-Bahn (v rámci spádové oblasti) nebo Frenbahn (ICE) a za půl hoďky jsem kulturně a pohodlně např. v centru Mannheimu.

Náklady ztracené příležitosti (cost of lost opportunity) je nevyužití tělesa a trasování bývalé Buštěhradky skrz pražské a přípražské sídelní čtvrtě a oblasti. "O tom jsme s panem okresním hejtmanem již před válkou hovořili", pravil lajtnant Dub. (Česky: o tom jsme s klukama coby študáci v 70. letech před Metrem/Krtkem kecali u píva a štkali jsme, že ze Žst. Dejvice na Masaryčku je to vlakem dražší, pohodlnější a rychlejší, než přeplněným autobusem 135). A náklady na 1m (km) Krtka a Dráhy?
registrovaný uživatel kenny 
09.05.2007 (9:24)  
Metro? Na letiště? A s objížďkou kolem půlky Prahy? To se na mě nezlob, ale já nechci na letiště cestovat celou hodinu, navíc něčím, co každýho půl kilometru zastaví. Metro má smysl pro ty lidi, kteří tam bydlí, ale rozhodně ne pro mimopražské a minimálně pro polovinu Pražáků taky ne.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko