..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
09.05.2007 (13:39)  
A ještě jedna věc redispero:
Že trasa A zlepší obslužnost Řep je už úplný nesmysl. V Řepích Áčko nebude a současná 180 zrušená taky asi nebude. A bus 164 z Bílé hory po ucpané Karlovarské, taky Řepím nepomůže. Mnohem lépe se totiž dostanete do centra Tramvají, prostě bude to totéž co metro B na Zličíně.
09.05.2007 (13:32)  
To redispero: Jen tak naokraj.Chtěl bych vidět jak ten náklad proženete do Libně, za stávající dopravy na trati 120 a ještě horší je to mezi Masaryčkou a Bubnama ve špičkách.
Já jsem jen reagoval na tohle krome ceny neexistuje skutecne zadny zavany duvod, proc bude rychlodraha pro dopravu na letiste ci Kladno o tolik lepsi. A ted se do me pustte :-) A to přeprava Carga pro metro problém zatím je.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (13:26)  
ad pan V. Burgán:

Myslím, že na vozebních ramenech, kde jede víc než dva polospící cestující v obou párech vlaků denně je přepravní nádoba typové ředy M152/810, její přívěšáky a deriváty více méně pohrdáním zákazníkem ze strany ČD v tomto století. V příměstské dopravě (pominu-li progresivní neperonizaci m.j. právě na Buštěhradce) mi to připadá ne mimo mísu, ale mimo sociální zařízení. Ale když už je v hojném počtu máme, tak je budeme využívat až do úplného využití,

Úvaha historizující:

K.u.K vozy Bi/Be s lavicemi nahradily papíráky osmidveřáky, ladné Balmy, Béčka (vše se sedadly) a sladká normalizační léta 70. přinesla modelovou řadu M152/810 opět s lavicemi, co do počtu dotaženou v době "Souboru (ned)opatření ad absurdum.

Šťastná trakce závislá, 451 ve své době bezesporu bomba, v době výroby 452 bylo okolí už někde jinde, EM 488 - dle mého názoru krok zpět s ohledem na výšku vstupu a úroveň podlah a dočkali jsme se 471 - to je jako u lidí.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
09.05.2007 (13:23)  
Venca Burgan: Zadna dalnice na Kladno se behem dalsich patnacti let a patrne ani nikdy potom stavet nebude.
Dispatcher: Na nakladni provoz neni potreba zdvojkolejnovat a ani zrychlovat soucasnou trat
MJ: Prave ze metro je velmi ucelne: Obslouzi sidliste Cerveny vrch, sidliste Petriny, nemocnici Motol, ne zrovna idelane dostupnou Bilou horu a Ruzyni (a zlepsi se i dostupnost Rep), pak tam je sidliste Dedina, terminal Dlouha mile s velkym vyznamem pro cele severozapadni Cechy, a letiste. Kazda zastavka bude mit velke vyzuiti pro mistni dopravni obsluznost, coz se u vlaku rici neda
09.05.2007 (13:00)  
Laborec: Jenže i kdyby byla postavena nákladná rychlodráha, metro se z Dejvic stejně bude prodlužovat směrem na Petřiny, v tom je ten fór! Kdyby se oba projekty spojily v jeden, bylo by snazší a rychlejší zabezpečit financování.
09.05.2007 (12:49)  
No já bych nechal spát to téma scifi rychlodráha na Kladno.ČD dnes by měli řešit jak chtějí zachovat ty lidi na železnici,páč za chvíli bude nová dálnice z Kladna do Prahy a ty lidi začnou jezdit busama.První krok by měl být vozový park.Zvyklidovat hlavně bixi a pak 810 a nasadit dejme tomu 714+054+056+954 na méně využívanější spoje 854+954 nebo aspon 3dílnej regiošuk,aby odpadlo šíbování.Já se z těch bixů se vždycky pobleju(jel jsem s tim 3x v životě),to je hrůza.Podotýkám provést to ještě dříve než bude uvedena do provozu dálnice.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.05.2007 (12:16)  
Michal Janko: Já jsem to tak myslel. Že je prostě hodně důležité postavit na letiště a do Kladna trať a ne metro. Po trati potom můžou jezdit vlaky nejen příměstské, ale i třeba vlaky od Ostravy, které by končili na letišti.
09.05.2007 (11:05)  
jár.: letiště v Ruzyni nemá "přinejmenším", ale "maximálně" celorepublikový význam -- nevšiml jsem si, že by ho lidé využívali i pro jiné cesty než do/z ČR. VTR je zatím hodně mlhavou hudbou budoucnosti a člověk, který přijede z Ostravy do Holešovic, by musel beztak přestupovat aspoň dvakrát.
stoupa: Sice nejsem elektrikář, ale nezdá se mi to jako neřešitelný problém, když ho vyřešili i jinde (třeba v té Budapešti).
Laborec: Proč to kombinovat? Protože je levnější, snazší a účelnější postavit jeden dopravní proud ve směru Dejvice-Ruzyně-Kladno, než budovat paralelně dva.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.05.2007 (10:59)  
A nezapomínejte, že v projektu na stránkách ČD je uvedeno, že v dalších etapách by na letiště zajížděli i EC, tak proč to kombinovat s metrem nebo (jak tady někdo psal) dokonce s nějakou magnetickou dráhou :).
registrovaný uživatel jár. 
09.05.2007 (10:44)  
Myslímsi,že je nezbytné, aby na letiště byla postavena rychlodráha, tedy vlakové spojení. Ono se totiž nejedná pouze vozit turisty a zaměstance na letiště, ale je třeba si uvědomit, želetiště má přinejmenším celorepublikový význam, a proto by měly po vybudované trati jezdit vedle městských linek i spoje jezdící do Prahy po VTR. Nevidím důvod dalších přestupů pro cestující jedoucí např. z Ostravy.
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko