..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
09.05.2007 (15:37)  
Jo a ještě se tu řešilo kolik to bude stát. Tak na http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=14948 jsem našel, že těch 13,5 miliardy za I. etapu je včetně nových vozidel pro tuto trať.
registrovaný uživatel kenny 
09.05.2007 (15:25)  
Metro jakožto spojení letiště s centrem města je naprostá blbost. Nevidím žádné zlepšení proti současnému stavu, kdy se jede busem na Dejvickou a zde se přesedá na metro. Jízdní doba se nezkrátí (dokonce se i za určité konstelace prodlouží - metro nemusí čekat v zácpě, takže to závisí na dopravní situaci na Evropské) a kultura cestování nezlepší (no možná to metro bude o trochu méně narvané, ale zase bude záležet na intervalech).
registrovaný uživatel Tomo 
09.05.2007 (15:07)  
to Stoupa:

Pokud budeme myslet takto "pozitivně", tak se tu udělá leda h.... a všechno půjde přes lobbing, soukromé zájmy a úplatky. A to nechci.
registrovaný uživatel Tomo 
09.05.2007 (15:03)  
Ad Michal Janko:
Problém by to pravděpodobně nebyl, pokud by byl dostatek vozů metra, tak by interval 90 vteřin snad možný byl (jestli to ta polská zabezpečovačka zvládne, ale myslim že je dost dobrá). Jenže: - metro na Ruzyň si prosadilo (pro mě velmi sobecké) zastupitelstvo P6 a to poté, co několikrát smetlo ze stolu projekt rychlodráhy (problém jsem trochu sledoval a podle mě tam docházelo ke zneužití veřejného mínění na P6 poskytováním nepřesných údajů radnicí obyvatelům), a to z toho důvodu, aby se nestavěla rychlodráha, postavilo metro z Dejvické a rychle se dodělal pražský okruh a R6 (splněno).
Dále - letiště na Ruzyni se neustále rozšiřuje a do budoucna rozšiřovat bude, otázkou je, zdali metro A obsluhující celou P6 a kus P5 bude schopno i v nejmenších intervalech pobírat takové množství cestujících, kteří budou potřebovat jet do centra buď z letiště nebo z P5 + 6. Já osobně si to nemyslím. Ale to je pro odborníky...
Jinak myslim že souběh projektů rychlodráhy a metra vyjadřuje konkurenční boj magistrátu a radnice P6, nikoliv veřejný zájem a odborné řešení, ale to tu všechno...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (15:00)  
ad V. Burgán (14:54)

Jó, i to si umím představit - Veřejně prospěšná stavba Olympijské vesničky v útulném Kladně (využití Poldovky po vzoru Moraviny), které se potom změní na levné a nedotované KOLEJE studentské a v rámci úspor a péče o zdraví nastupující generace jim vybudujeme cyklostezku. (Fuj, jsem dnes nějak nepozitivní.)
09.05.2007 (14:54)  
Všichni šotouši chtějte olympiádu to je jediná možnost že finance ve větší míře půjdou do kolejí.
09.05.2007 (14:51)  
Tomo: Všechny ty vaše argumenty končí u jedné otázky: Byl by problém zvýšit frekvenci vlaků na trase A? Vlastně ještě jedna otázka se nabízí: Převáží časová úspora v řádu maximálně minut nevýhody navrhovaného řešení "rychlodráha i metro paralelně"?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2007 (14:25)  
as Tomo:

Přeplněné metro - jasná zpráva. Že by to "mašinkáři" dokázali vymyslet? Určitě. Dopravní odborníci? Jistě lépe.

Ale Hráči s platnýma kartama jsou Hl.m.Praha a jeho magistrát, Radnice P6, Správa letišť/Letiště Ruzyně, Dráhy (ale které - Správa dopravní cesty?) snad město Kladno. Co si kdo z Hráču přeje, co nabízí? (Katastroficky - Prhu zajímá sen o Olympiádě, Letiště se privatizuje/neprivatizuje a Kladno to neufinancuje) Vzdálenější obce (např. CV pláče pro prodloužení "Slánské dálnice") - jaké bude využití = platící cestující. A nad všemi bdí Rozhodčí - Státní rozpočet.

Vítěz? Stavební firmy bez ohledu na to, zda to bude Krtek, Dráha, nebo Dálnice.

Nabízí se analytická otázka: Kolik lidí zboží putuje 2x denně mezi Kladnem a Prahou (vč obcí po trase) a kolik mezi ČB a Prahou? Proto postavíme dálnici do ČB, protože toto statutární město dálnici na území svého kraje eště nemá. (A do Alp je to rychlejší přes Rozvadov - Mnichov - Kufstein a žádnej jadernej aktivista to tam neblokuje)

Buďme pozitivní: Zachováme na Buštěhradce romantiku 810 ...
registrovaný uživatel Tomo 
09.05.2007 (14:02)  
Mno, to jsou zase na diskuzi věci.
Měl bych nějaké své připomínky k pár věcem, které tady zazněly.
Prvně - cestující z Kladna dnes pobírá áčko na Dejvické: - pobírá tak cca půlku lidí z autobusů co jezdí přes Středokluky, zbytek jede buď vlakem a to většinou na Masaryčku, méně na Dejvice (ve směru z Phy stejně), a ti co vystoupí na Dejvicích, patrně nejdou už do metra na Hradčanské; nebo busem po I/6 na Zličín či na Hradčanskou.
Nemluvě o tom že už v dnešní době díky intervalům a konci metra A uprostřed města jezdí áčko občas ukrutně narvané už z Dejvické.
Metro je stejně rychlé/zanedbatelně pomalejší než "rychlodráha": to mi neříkejte ani ve snu, trasa vlaku by byla přibližně přímá, trasa metra z dejvické přes Petřiny, Motol a Bílou Horu + o takových min. 5 zastávek více než vlak (odhaduji, nepamatuji si podklady) nemůže prostě být stejně rychlá jako vlak! Mimoto přinese do metra další návaly cestujících z nově obsloužených oblastí a do toho lidi z letiště? No bez komentáře.
Bus 119 nemá ve špičkách interval deset minut, alespoň co jsem s ním (naposledy před půl rokem) jezdíval, tak ve špičkách to bylo méně, snad i pod 5 minut... mimoto občas byl ten bus odporně narvaný. Navíc z letiště jezdí i další, leckdy potkám turisty s kuframa jedoucí narvanou a 10 minut zpožděnou 179 na Butovice, dále pak výkonná linka 100, která udělá taky hodně.
a ještě zamyšlení - co se stane s rychlíky jezdícími po trati 120 dále na Lužnou a Chomutov? Dnes je vozí běžně 854 + vlek (motorová trakce, už vidim jak jezdí v tunelech pod Dejvicema a co pobyt na zastávkách/průjezd?), dále kopa vlaků na Rakovník... nestálo by eventuelně za to modernizovat trať až např. do Lužné či do Rakovníka (elektrická jednokolejka, v max 120km/h kde by to šlo, ZBOŘIT příšernej tunel u Rynholce atd.)...?? A dále na CV nějaký nápad? (ještě pozn.:ta trať se dneska rozpadá a dochází k neustálému snižování rychlosti na některých úsecích, to se musí řešit...)
Dík
09.05.2007 (14:00)  
Redispero: cit.: "Prave ze metro je velmi ucelne: Obslouzi sidliste Cerveny vrch, sidliste Petriny, nemocnici Motol, ne zrovna idelane dostupnou Bilou horu a Ruzyni (a zlepsi se i dostupnost Rep), pak tam je sidliste Dedina, terminal Dlouha mile s velkym vyznamem pro cele severozapadni Cechy, a letiste. Kazda zastavka bude mit velke vyzuiti pro mistni dopravni obsluznost, coz se u vlaku rici neda."
To, co jste napsal, není s mou ideou vůbec v rozporu, naopak. Preferuji metro až tam, kam je to účelné (tedy levnější, výhodnější, rychlejší) -- třeba na Dlouhou Míli, o tom se dá diskutovat. Teprve tam by vznikl terminál metro-vlak.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko