..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jeffer 
15.05.2007 (10:18)  
Jindřich Škripko: a co myslis, cim to asi tak bude, ked busom z kulataku cesta trva okolo 40 minut, a ide to prakticky co 10 minut. vlak jazdi dlhsie a menej casto...
co moze pomoct? no pridat a zrychlit vlaky!
registrovaný uživatel JiS 
12.05.2007 (17:23)  
Interval v Praze 7,5 minuty? A co Semmering, tam nic jezdit nebude? A co se týká intervalu Praha - Kladno, nestačilo by třicet minut? Zkuste se zeptat přímo zaměstnanců ČD na této trati a sami uslyšíte jejich názor.
registrovaný uživatel tgw 
11.05.2007 (11:42)  
Dispatcher. To s vámi souhlasím.Jenže na stránkách www.čd.cz jsou právě už popsány trasy Praha -Liberec pracovně jako projekt 5 koridor a Hradec králové -Liberec pravovně jako Východočeský diametr .Ale to je tak asi vše .A kdy se tak asi bude dít ,kdy se tato tratˇ bude rekonstruovat ,není napsáno.Jen je tam napsáno až po vybudování koridorů.Což mě napadá myšlenka ,že to asi jen tak nebude.Což bude mít za následek strátu zájmu cestování na těchto trasách.A nejmarkatnější zájem klesl na trati Liberec Praha.Což je dané právě konkurence schopností tratí.Tyto tratě jsou postavené koncem 19 století.Nechci to říkat ,ale tratˇ 070 jde do háje a 030 na tom není o moc lépe.A tím ,že na tyto tratě vykašlali je posílají brzo k zániku.Dálnicím a novým silnicím šanci dávají stále ,ale železnici prakticky v danných lokalitách vůbec.Kdyby asponˇ mysleli, jak třeba přepravovat náklad po železnici.Kolem průmyslové zony Liberec vedou koleje tratˇ 030.Nemusím říkat kolik tam vydím jezdit kamionů tam a zpět.A přitom by se dali některé náklady přepravovat po železnici.Otázka je jaká by byla cena pro dopravce.Jestli by je na železnici přetáhli.Ale to by se také muselo vybudovat překladiště a do průmyslové zony koleje.Jestli se někde pro železnici něco dělá tak né v těchto.Až pak tyto tratě stratí úplně svůj smysl tak si možná někdo jednou řekne byla to škoda.Pokud se tyto tratě nebudou modernizovat tak to nechci říkat ,ale zaniknou!!Možná ne hned ale časem určitě!!
registrovaný uživatel milos  mail  
10.05.2007 (22:48)  
jindrichu: jednokolejka je totalni nesmysl! neco jsem se v ruznych dennich dobach najezdil z hostivice na kladno i na prahu a uz ted hlavne v ranni spicce, kdyz jedes na kladno, krizujes - hostivice, jenec i unhost. tedy kde se da!
10.05.2007 (21:40)  
Jindřich Škripko:
Ve špičku bude interval vlaků na Kladno 15 minut a na Letiště taky 15 minut.Takže po Praze celkem 7,5 minuty!!!
registrovaný uživatel Tomo 
10.05.2007 (20:14)  
to Jindřich Škripko: No, sice tomu nijak moc nerozumim, ale z praxe cestujícího po trati 120 vím, že už dneska se jen mezi Ruzyní a Kladnem křižuje v jistých denních dobách poměrně hodně vlaků a některé os či sp čekají ve stanicích zbytečně i 10 minut na protijedoucí... možná to zdvoukolejnění není od věci...
registrovaný uživatel JiS 
10.05.2007 (18:18)  
Předně nechápu ten naprostej nesmysl dvoukolejný tratě! Na co proboha? Elektrifikace je logická, ale jinak. Na co tu trať u Dejvic zakopávat? Vždyť tu stejně budou vlaky jezdit maximálně v půlhodinovém intervalu, tak na co zakopávání a dvoukolejka? Copak je to koridor? To jsou vyhozený peníze!!!
10.05.2007 (17:24)  
Stavět metro na letiště je z hlediška ceny, náročnosti stavby, a rychlosti stavby dle mého názoru zcestné a proto bych podpořil rychlodráhu. Ať žije ŽABOTLAM A EŠUS
10.05.2007 (16:33)  
ZKUSENOST: posledni dubnova sobota, spoj 119 ve 4:18 rano z Dejvicke na letiste: absolutni naval! Bus (harmonika) musel zavirat dvere nanekolikrat, aby jimi vypadavajici cestujici vmackl do svych utrob. Cekajici v Sarce a Dedine chteli take pristoupit, ale byli bez sance.
OKAMZITE RESENI: kratsi intervaly busu
DLOUHODOBE RESENI: zeleznicni rychlodraha
SPEKULACE: za metro lobbuji provozovatele nakupniho centra sestka (ktere zeje prazdnotou -> viz http://www.reflex.cz/Clanek27120.html) a investori nejvetsiho outletu v Cesku, ktery se buduje u letiste (viz stejny clanek).
RESUME: zeleznicni rychlodraha je skvele dlouhodobe reseni dopravy na letiste a do Kladna, metro se bude stavet hlavne (pouze?) kvuli obchodnim centrum a (ale) zaplati se z verejnych penez
registrovaný uživatel stoupa  mail  
10.05.2007 (13:00)  
... a rozbor emočního zatížení reality (předesílám, s nadsázkou, avšak časově správně)

(dřívější) bydliště na Jižáku (P4, nyní 11) na Metro "Bajkonur":

Pěšky - max 5 minut
Jízdní doba autobus: max 90 s
Čěkací doba autobus: 0 - 10 minut

No chlapi uznejte, nejní to důvod k petiční akci na přeložení konečné stanice Metra dříve zvané Bajkonur blíže k paneláku?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko