Brandýs nad Orlicí - Posledním nemodernizovaným úsekem I. železničního koridoru v Pardubickém kraji zůstává trať z Chocně do Ústí nad Orlicí. Aby zde vlaky mohly jezdit 160 kilometrovou rychlostí, musí se trať u Brandýsa nad Orlicí narovnat. Tamější zastupitelé by rádi viděli trať co nejdále od města a pokud možno co nejvíce pod zemí. Pro Správu železniční dopravní cesty se však jedná o nejdražší variantu. "Zastupitelstvo přihlédlo k výsledkům ankety mezi obyvateli Brandýsa. Sedmdesát dva procent se přiklonilo k realizaci "zelené" varianty trati za městem, zatímco osm procent bylo pro variantu vedoucí přes město," vysvětluje starosta Petr Tomášek.
Ankety se zúčastnilo 52 procent oprávněných voličů. Rozhodnutí zastupitelů však nemusí znamenat, že tuto trasu investor skutečně postaví. "Obec má určitě právo do procesu posuzování mluvit, ale takových subjektů je více, my musíme vybrat průchozí variantu," uvedl Miroslav Konečný z ředitelství SŽDC. Zastupitelstvem zvolená trasa by obyvatelům Brandýsa přinesla velkou zátěž, především při odvážení vytěžené zeminy při stavbě tunelů. Ty budou do Brandýsa ústit ze dvou stran.
Rekonstrukci trati plánuje SŽDC uskutečnit v letech 2012 až 2015. Náklady na její realizaci včetně přestavby nádraží v Ústí nad Orlicí se mají vyšplhat na sedm miliard korun.
Přehledná mapa navrhovaných tras zveřejněná na K-Reportu.
zdroj: Mladá fronta DNES
Inu, uznávám právo obyvatel na ticho, však mně by se taky nelíbilo, kdyby mi někdo hučel u baráku... takže já do toho nechci moc kecat, když tam nebydlím. (Stejně tak je záležitostí tamějších obyvatel, ne mojí, kde se nachází zastávka.) Ale kdybych přece jen směl trochu kecat - z pohledu cestujícího - současná trasa mi naprosto vyhovuje. Krajina je nádherná; rychlost, kterou se tam jezdí, není příliš závratná, ale mně stačí. O těch pár minut, které by se ušetřily rekonstrukcí, nestojím. Místo stromů na stráních, místo záhybů řeky, místo srázů a tůní by byly vidět v lepším případě jednotvárné protihlukové stěny nějaké vyblité barvy, v horším případě unifikovaná tunelní tma. Nevím, jak vás, ale mě taková představa moc neláká :-(
Ad Rail-2005: "malinko vzdálenější" znamená, že se málokomu bude chtít na vlak chodit, zejména je-li to dnes blíž - dojde ke zhoršení jako v Tatenicích. Dokonce bych řekl, že zastávka v této poloze se dnes jeví zbytečná - záleží na budoucím rozvoji města. Odsun zastávky z jeho centra mi však přijde v každím případě negativní.
Zelená snese bez problémů 200 km/h (v projektu je V=160, Vvyj=200), takže mzety a Pendolina to využijí naplno. Před i za stavbou je 160. Ochrání město a údolí Orlice před hlukem. Přitom zanechá přístup k zastávce obyvatelům Brandýsa n O. (i když malinko vzdálenější než dnes).
Co se týká hluku, je zelená varianta nejpřijatelnější. Červená zanechává trať převážně v údolí Orlice (navíc je nejpomalejší a žádá si nutnost budovat mnoho mostů). Fialová přivádí "velkou rychlost" a tedy aerodynamický hluk přímo do centra města.
Spíše jsem ale zvědav na to, jak projekt vyřeší přestavbu Ústeckého nádraží a jestli tam bude mimoúrovnové křížení se silnicí. Ta situace v Ústí je vážně alarmující z bezpečnostního hlediska. Není už nějaký projekt vypracovaný?
Já bych to tam nechal jak je,stačí podbít koleje.To je lepší ten úsek se nechat unést kochat krajinou než bejt o deset minut dřív v Chocni nebo v Oustí.Žádnou ošklivou tunelyzaci a betonaci bych v tom úseku nedělal.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.