Paříž – TGV opět překonalo vlastní rychlostní rekord. Při neoficiálních zkouškách na trati Paříž - Štrasburk dosáhlo rychlosti 568 km/h. Oficiální pokus o překonání absolutního rychlostního rekordu kolejového vozidla podnikne TGV v úterý. Dosavadní primát si stále drží japonský Maglev, který na magnetické trati dosáhl rychlosti 581,2 kilometrů v hodině.
Train à Grande Vitesse se oficiálně o rekord pokusí na vysokorychlostní trati, na které bude veřejný provoz v plném rozsahu zahájen již v červnu. TGV na ní budou jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině, což je o dvacet kilometrů v hodině rychleji než na jiných linkách. Cestovní doba mezi Paříží a Štrasburkem se tak zkrátí skoro o polovinu.
zdroj: ČT24
1 2 | Zpráv na stránku: |
1) zvyšuje se předpětí v troleji, ale zároveň byl v rekordním úseku (80 km) vyměněn trolejový drát za silnější
2) je zvýšeno napětí na 31 kV (při pokusech na LGV Atlantique to bylo 29 kV)
3) je zvýšeno převýšení koleje (rekordní jízdy se vždy uskutečňují v TK Baudrecourt-Paris, která je k tomu připravena)
4) Souprava má výkon zvýšený na 20 MW! Podvozky jsou vybaveny pokročilou technologií AGV, mají větší průměr kol, a snížený převod.
Toto celé slouží k testování chování při velmi vysokých rychlostech. Rekord je jen marketing. Ale celé to slouží ve skutečnosti k vývoji úplně nové generace TGV (AGV - Automotrice a Grande Vitesse) schopné jezdit komerčně 350 km/h se vším komfortem pro cestujícího a přijatelnou energetickou náročností.
Někdo tu teď namítne, že ve Španělsku jezdí Velaro-E (ICE3) od Siemensu rychlostí 350 km/h. To ano! Ale toto AGV od Alstomu bude prostě lepší. SNCF s tím hodná v budoucnu omladit celou svojí flotilu. Do komerčního provozu má přijít kolem roku 2009. Bude se jednat o 500 souprav!
jinak ke zprávě mám připomínku - nesrovnával bych rekordy na klasických kolejích s magnetickou levitací jako je Maglev či Transrapid ;-)
- Energetické nároky (s neupravenou TGV soupravou to nerozjedete ani výkonově)
- Vzdálenost potřebná na získání této rychlosti a zábrzdná vzdálenost (TGV taky sem tam zastavují)
- Oblouky na LGV (ono těch 500-600 taky nejde jet všude, naopak jen někde)
Zmínit by se asi ještě dala i bezpečnost provozu, co do zab. zařízení ale i potřebných kontrol a oprav jak trati tak vozidel...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.