..: TGV opět překonalo svůj dosavadní rekord :..

Ilustrační obrázekPaříž – TGV opět překonalo vlastní rychlostní rekord. Při neoficiálních zkouškách na trati Paříž - Štrasburk dosáhlo rychlosti 568 km/h. Oficiální pokus o překonání absolutního rychlostního rekordu kolejového vozidla podnikne TGV v úterý. Dosavadní primát si stále drží japonský Maglev, který na magnetické trati dosáhl rychlosti 581,2 kilometrů v hodině.

Train à Grande Vitesse se oficiálně o rekord pokusí na vysokorychlostní trati, na které bude veřejný provoz v plném rozsahu zahájen již v červnu. TGV na ní budou jezdit rychlostí 320 kilometrů v hodině, což je o dvacet kilometrů v hodině rychleji než na jiných linkách. Cestovní doba mezi Paříží a Štrasburkem se tak zkrátí skoro o polovinu.

zdroj: ČT24


PETR Poslat mail autorovi | 31.3.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
31.03.2007 (16:33)  
Tak aby bylo trochu jasno:
1) zvyšuje se předpětí v troleji, ale zároveň byl v rekordním úseku (80 km) vyměněn trolejový drát za silnější
2) je zvýšeno napětí na 31 kV (při pokusech na LGV Atlantique to bylo 29 kV)
3) je zvýšeno převýšení koleje (rekordní jízdy se vždy uskutečňují v TK Baudrecourt-Paris, která je k tomu připravena)
4) Souprava má výkon zvýšený na 20 MW! Podvozky jsou vybaveny pokročilou technologií AGV, mají větší průměr kol, a snížený převod.

Toto celé slouží k testování chování při velmi vysokých rychlostech. Rekord je jen marketing. Ale celé to slouží ve skutečnosti k vývoji úplně nové generace TGV (AGV - Automotrice a Grande Vitesse) schopné jezdit komerčně 350 km/h se vším komfortem pro cestujícího a přijatelnou energetickou náročností.

Někdo tu teď namítne, že ve Španělsku jezdí Velaro-E (ICE3) od Siemensu rychlostí 350 km/h. To ano! Ale toto AGV od Alstomu bude prostě lepší. SNCF s tím hodná v budoucnu omladit celou svojí flotilu. Do komerčního provozu má přijít kolem roku 2009. Bude se jednat o 500 souprav!
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
31.03.2007 (16:00)  
tak napětí elektrické v troleji se nezvyšuje ;-) 25 000 Voltů bohatě stačí ;-) ale co se zvyšuje je napětí v tahu, tj to napínání, aby se trolej pod tlakem pantografu v souvislosti s vyšší rychlostí neprohýbala.
jinak ke zprávě mám připomínku - nesrovnával bych rekordy na klasických kolejích s magnetickou levitací jako je Maglev či Transrapid ;-)
PETR  Poslat autorovi email
31.03.2007 (16:18)  


Ale zase je z toho dobře vidět že mu TGV šlape na spřáhlo (paty).
31.03.2007 (15:10)  
Trosku me ten dotaz pripomina dotaz jako: A tati proc se nejezdi po meste, nebo po dalnici formulema, kdyz ty prece umi jezdit 300 a normalne se jezdi 100. Preci je jasne, ze rekordni pokus ma jine podminky nez pravidelny provoz. casto se vymenuji podvozky (vetsi kola, jine prevody), je zvyseno napeti v trakcnim vedeni, pripadne se vedeni vice napina apod. Trat musi byt uzavrena, o energeticke narocnosti takove jizdy nemluve.
registrovaný uživatel Richie 
31.03.2007 (14:37)  
Myslím že odpovědí je několik, ale zejména:
- Energetické nároky (s neupravenou TGV soupravou to nerozjedete ani výkonově)
- Vzdálenost potřebná na získání této rychlosti a zábrzdná vzdálenost (TGV taky sem tam zastavují)
- Oblouky na LGV (ono těch 500-600 taky nejde jet všude, naopak jen někde)

Zmínit by se asi ještě dala i bezpečnost provozu, co do zab. zařízení ale i potřebných kontrol a oprav jak trati tak vozidel...
31.03.2007 (14:26)  
Eighty Four: nepochopil jste otázku, ta zněla proč tgv jezdí 320 km/h, když rekord je 568 (a už v minulosti byl větší než 500)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
31.03.2007 (13:34)  
Páňula: Taky je to rozlehlá země, a takové rychlosti tam mají své opodstatnění. Zejména tehdy, chce-li železnice konkurovat letecké přepravě, což u nás ani náhodou nehrozí ;o)
31.03.2007 (13:29)  
Můžu se někoho zeptat proč se tam nejezdí třeba 400 když to může jezdit i 600? To se mi zdá trochu plýtvání technikou. Tady jsme rádi za každých 20km/h navíc a tam si ubírají pomalu 300!!!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko